Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-14, 09:30   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Er det sykkelfelt i Ullerchausseen?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 09:34   #42
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det sykkelfelt i Ullerchausseen?

Nei, ikke sykkelfelt. Det er gang og sykkelsti som kommer ut ved gangfeltet. Og der er det noen modige sjeler som kaster seg rett uti rundkjøringen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 09:36   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Ah, ja. På den annen side: Den eneste stygge påkjørselen jeg har sett der var en syklist som syklet helt forskriftsmessig der (som en bil). Bilisten rett og slett så ham ikke, tror jeg. Det er noe med at blikket som ser etter om det er klart ser etter biler, ikke sykler. Hun kjørte rett på ham.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 13:54   #44
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Vi bor bokstavelig talt midt i et gigantisk anleggsområde nå - og midt i sykkeltraseen inn til Oslo. Jeg får helt vondt i magen av de sjansene syklistene tar i forhold til digre dumpere, lastebiler og diverse anleggsmaskiner som ferdes her. Jeg tenker at man som trafikant selvsagt har rettigheter, men de sjansene folk tar i forhold til gigamaskinene som ikke har sjans i verden til å bråstoppe hvis det blir behov for det, er helt ville, og jeg ser slik hver eneste dag. Jeg håper bare at ingen blir most utenfor hos meg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 13:57   #45
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Vi bor bokstavelig talt midt i et gigantisk anleggsområde nå - og midt i sykkeltraseen inn til Oslo. Jeg får helt vondt i magen av de sjansene syklistene tar i forhold til digre dumpere, lastebiler og diverse anleggsmaskiner som ferdes her. Jeg tenker at man som trafikant selvsagt har rettigheter, men de sjansene folk tar i forhold til gigamaskinene som ikke har sjans i verden til å bråstoppe hvis det blir behov for det, er helt ville, og jeg ser slik hver eneste dag. Jeg håper bare at ingen blir most utenfor hos meg.

Ja det hjelper lite å rope ''Du hadde vikeplikt!'' når man ligger under beltet til en gravemaskin....

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 14:00   #46
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Ja det hjelper lite å rope ''Du hadde vikeplikt!'' når man ligger under beltet til en gravemaskin....

Ikke sant? De store maskinene har jo dessuten helt andre dødvinkler enn oss mer vanlige trafikanter, så jeg fatter ikke at disse kamikazesyklistene tør, altså.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 14:06   #47
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Jeg pleier å oppføre meg som om jeg er en bil når jeg skal inn og ut av rundkjøringer på sykkel. Dvs. jeg legger meg midt i feltet jeg skal ligge i en stund før jeg nærmer meg rundkjøringen for å unngå at biler forsøker å "snike" seg forbi meg inn i rundkjøringen, og jeg foresøker å unngå å stå på siden av biler som skal ut av rundkjøringen før meg. Jeg sykler gjennom en rundkjøring med fire armer hver dag, og har foreløpig verken blitt kjeftet eller tutet på når jeg gjør det på denne måten.Og eventuelle stygge blikk har jeg faktisk heller ikke sett. Det går forresten bare sykkelsti in/ut av to av de fire armene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 14:06   #48
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Ikke sant? De store maskinene har jo dessuten helt andre dødvinkler enn oss mer vanlige trafikanter, så jeg fatter ikke at disse kamikazesyklistene tør, altså.

Dem får det hvertfall på film!

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 14:18   #49
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Vi bor bokstavelig talt midt i et gigantisk anleggsområde nå - og midt i sykkeltraseen inn til Oslo. Jeg får helt vondt i magen av de sjansene syklistene tar i forhold til digre dumpere, lastebiler og diverse anleggsmaskiner som ferdes her. Jeg tenker at man som trafikant selvsagt har rettigheter, men de sjansene folk tar i forhold til gigamaskinene som ikke har sjans i verden til å bråstoppe hvis det blir behov for det, er helt ville, og jeg ser slik hver eneste dag. Jeg håper bare at ingen blir most utenfor hos meg.

Ikke bare i oslo dette er ett problem!
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...e#debateAnchor

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no