Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Plassering av baby i bilen

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-14, 10:48   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Plassering av baby i bilen

Vi har en 7-seter (Ford Galaxy) og til sommeren 4 barn. Når alle skal i bilen blir et stort barn i siste rad og minien og to store i midten. Ingen av de store bruker barnesete. De er i høyden nesten 150 til 176. I midterste rad har to av setene Isofix, men ikke den i midten. Vi får låne svogers maxi cosi med base.

Så til spørsmålet. Hvor er det best å plassere minien? Jeg trodde først det gikk an å bytte plass på setene slik at et sete mwd Isofix-feste kunne være i midten, men etter å ha kikket litt tror jeg ikke det går.
Fordelen med mini i midten er at det er hipp som happ hvilken side vi bruker i siste rad, da vi kommer ut på begge sider. Og sikten bak blir bedre uten hodet til en storesøster der. I tillegg innbiller jeg meg at det er den tryggeste plassen i bilen. Ulempen er at det ikke er Isofix der. Men jeg har ikke erfaring med Isofix, så vet ikke hvor farlig det er.

Hvor hadde dere plassert babyen? Basen blir nok stående fast i bilen. Sjelden vi kommer til å bytte hvilken bil vi har babyen i.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 11:13   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Fest basen med sele og ha den stående i midten!

edit: Dobbeltsjekk i bruksanvisningen om stolen er tillatt i midten i deres bil.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 11:44   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Skal sjekke.
I bruksanvisning til stolen eller bilen? Har ikke fått stolen enda, så vet ikke om bruksanvisning er med. Men finner sikkert på nett da.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 12:11   #4
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

http://www.maxi-cosi.co.uk/gb-en/pro...r-fitting.aspx

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 12:43   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

I noen biler vil jo den opphøyningen i midten være et problem om man setter setet i midten, for støttebeinet til basen vil ikke sitte godt nok?

Isofix kjennes mye tryggere altså. Personlig har jeg sikkert valgt å ha barnet bak sjåfør. Da er det lett å få ut babyen (av og til ender man jo opp med å parkere trangt, mener jeg)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 12:44   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Det bør ikke være noe i veien for å ha den i midten, festet med sele. Forutsatt at du har den basen som heter Easyfix, for den kan festes på begge måter. Vi har et bakovervendt Besafe-sete i midten i vår, og det har masse plass, men vi har isofix der, da. Siden vi skal ha tre bakovervendte på den rekka en periode, måtte vi ha nyere enn 2010-modell og endte med helt ny.

Hvis du ender med å sette basen på en av sidene, så sjekk at det er avstandsstykke i oppbevaringsrommet på den siden, slik at luka over er sterk nok. Det leveres med nyere modeller, og kan etterbestilles til de eldre.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 12:47   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

I noen biler vil jo den opphøyningen i midten være et problem om man setter setet i midten, for støttebeinet til basen vil ikke sitte godt nok?

Helt flatt golv i hele baksetet på Galaxy. I de nyere modellene er midten faktisk den eneste plassen som anbefales uten forbehold, på grunn av oppbevaringslukene, men med avstandsstykker er alle plasser godkjent.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 13:11   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Vi har VW Sharan, som jo er nokså lik Galaxyen. Her kan vi flytte om på alle setene, men ulempen er at det midterste setet kun har 2-punktssele så derfor bruker vi det bakovervendte med isofix her (det sitter Lillebror i frem til sommeren). Babyen sitter i Maxi Cosi m/ base (festet med belter fordi vi ikke har isofixfester på basen) bak sjåføren og så sitter de to andre i beltestoler hhv bak passasjersiden og på ene siden på helt bakerste rad slik at vi får inn ei vogn på den andre siden.

Da vi nylig var på langtur valgte vi å flytte Lillebror over i beltestol (siden setet hans er noe snaut til ham, og ulidelig å sitte i på en >10-timers lang kjøretur) og Lillesøster over i det store bakovervendte (siden babysetet begynner å bli lite til henne også). Da hadde vi babyen bak sjåførsiden, en beltestolunge bak passasjersiden og to beltestoler på bakerste rad (og all myk bagasje i midten mellom setene).

Vi har tidligere hatt 3 bakovervendte BeSafe Izi Combi X3 på midterste rad, og det er noe tungt å løfte en unge inn i midten, syns jeg. Da vi skulle bytte om på setene da babyen (nr 4) kom vurderte vi å kjøpe ny base med isofixfester og plassere henne i midten, men jeg syns det virker tungvint å løfte babystolen inn og ut hele tiden.

Håper dere finner ut av det.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 16:52   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Jeg syns enkelheten med isofix (og tryggheten med å feste skikkelig) trumfer, så vi har babyen ikke i midten bak pga det. Hun sitter bak meg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 17:52   #10
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Det skal ikke ha så mye å si så lenge basen er festa riktig, og midten bak er generelt den tryggeste plassen. Når det er sagt foretrekker jeg klart å feste med isofix når det er mulig, da er man rimelig trygg på at man har festa setet korrekt. Vi kjøpte jo nyere og dermed dyrere bil sjøl for å ha muligheten, men vi har to seter med isofixfester og ett med forankringsseler, så det var litt viktigere for oss. Vi skal for øvrig ha storebror bak passasjersetet, lillebror i midten, for da slipper vi forankringsseler som "låser" begge forsetene, og minstebror bak fører.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 20:10   #11
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

takk for mange innspill. Den linken var fin Snuppa, men jeg fant ikke Maxi cosi som valg der. Så må jeg selvsagt finne ut om det ER Isofix på basen som svoger har. Det har jeg ikke spurt om eller sjekket....

Som sagt blir basen stående fast i den bilen, det er jeg rimelig sikker på. Alle setene kan flyttes uavhengig av hverandre i bilen, og det er et "ordentlig" sete i midten, uten forhøyning.
Har dere Galaxy, Mathilda? Vi har 2010 modell. Litt dumt at jeg ikke visste at de startet med tre Isofix året etter (om jeg skjønte rett).

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 20:36   #12
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

2014 Galaxy, ja, ny i februar. Jeg hadde heldigvis googla såpass at jeg visste at nyere modeller har isofixfester på hele andre rad, fra september 2010 og nyere, i følge Det Store Internettet.

Cabriofix må man da kunne plassere hvor som helst på andre og tredje rad i den bilen, jeg kommer til å ta med nevøen min i selemontert Cabriofix på tredje rad når det trengs, så lenge han får plass i det.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 20:37   #13
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Det er jo maxi-cosi sin side. Produsenten heter maxi-cosi. Du må vite riktig modellnavn.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 20:47   #14
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Det er jo maxi-cosi sin side. Produsenten heter maxi-cosi. Du må vite riktig modellnavn.

Herligheten, så sløv jeg er...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 23:11   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Du vil finne informasjon om hvor setet kan stå i brukermanualen til bilen, samt også Maxi-Cosi sine sider. Vi har også 7 seter (Peugeot 5008), og der kan barnesete med støtteben kun stå i midten bak, pga oppbevaringslukene. Så har du oppbevaringsluker i 2. seterad, så skal ikke sete med støtteben benyttes om ikke bilprodusenten har et spesielt materiale de tetter luken med. Dette må du da ta kontakt med merkeverksted for å ordne.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 23:22   #16
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Hvis setet kan stå i midten ville jeg hatt det der.
Både er det den tryggeste plasseringen i bilen, men for søsken som skal sitte på er det også mere behagelig å sitte på hver sin side av setet enn at en må sitte klemt mellom setet og søsken. Ved langturer kan de to som sitter på hver sin side av setet bytte på å underhold den minste, om det trengs.

Bill.mrk 5 barn

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 00:31   #17
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Du vil finne informasjon om hvor setet kan stå i brukermanualen til bilen, samt også Maxi-Cosi sine sider. Vi har også 7 seter (Peugeot 5008), og der kan barnesete med støtteben kun stå i midten bak, pga oppbevaringslukene. Så har du oppbevaringsluker i 2. seterad, så skal ikke sete med støtteben benyttes om ikke bilprodusenten har et spesielt materiale de tetter luken med. Dette må du da ta kontakt med merkeverksted for å ordne.

Som tidligere nevnt i tråden, så finnes det avstandsstykker å få tak i hos forhandler til denne modellen. Etter hva jeg kan finne var det standard på alle 2010-modeller og nyere, men det skal framgå av introduksjonsboka. Vår nye bil har i alle fall, jeg sjekka selvsagt før montering.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 12:06   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Som tidligere nevnt i tråden, så finnes det avstandsstykker å få tak i hos forhandler til denne modellen. Etter hva jeg kan finne var det standard på alle 2010-modeller og nyere, men det skal framgå av introduksjonsboka. Vår nye bil har i alle fall, jeg sjekka selvsagt før montering.

Det så jeg ikke. Men da jeg var utfor liknende problemstilling jeg fikk klar beskjed av Cybex ang. Sirona setet at forlengelse av støttebenet skulle ikke brukes til å settes ned i en luke. Det var ikke godkjent eller anbefalt bruk. Logikken forstår jeg faktisk ikke helt, for gulvet må da være sterkt nok i bunnen av luken, men vi valgte naturlig nok å ikke teste ut dette på egenhånd.
Det kan selvsagt være annerledes med Maxi Cosi og Ford Galaxy, men jeg ville ha sjekket nøye opp.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 13:23   #19
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Jeg har lest en artikkel om det der - de tar forbehold fordi de har ikke testa det, for det er ikke golv i testriggene uansett. Sannsynligvis har det visst lite å si, siden golvene er laget for å gi etter likevel, og bakovervendt ville i følge folk med peiling være sikrere enn framovervendt uavhengig av oppbevaringsrommet. Uansett sjekker man skikkelig med produsenter, følger deres anbefalinger og gjør det så sikkert man kan!

Galaxy har altså et skuminnlegg til å legge inni oppbevaringsrommet, som gjør at lokket oppå får mer støtte. Seter med støttebein er godkjent forutsatt at man bruker innlegget. Bilen til Svanen har antakelig dette avstandsstykket allerede, men hvis ikke skal det la seg gjøre å skaffe det.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 09:14   #20
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Plassering av baby i bilen

Vi kikket på setet i helga, og basen kan brukes med både selen og isofix. Da er det trolig den som heter EasyFix (merket glemte jeg å se etter, da den sto i bilen og det var litt surt ute). De bruker setet enda, så vi får det i sommer. Jeg sa at det ikke haster før vi skal hjem fra sykehuset, så de kan ta den med når de besøker oss der. Eller vi kan trille i vogn de 5 km hjem fra sykehuset.

Da har vi alle mulighetene åpne. Vi har visst disse avstandstykkene du nevnte Mathilda. Det var først da vi tok en skikkelig vårrengjøring i bilen etter påske at vi hele tatt oppdaget de oppbevaringslukene....

Som sagt blir setet stående fast i den ene bilen, så når den først er på plass så står den fint i midten. Samtidig har vi mulighet hvis vi synes det likevel blir enklere på en av sidene.

Så da er en ting til i boks.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no