Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-14, 13:33   #21
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Denne tråden minner meg om hvorfor jeg velger sykkelveien langs Ring 3 selv om det ikke er korteste vei til jobb. Gatesykling i Oslo er skikkelig nifst.

Kjøp ringeklokke så går alt bra!

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 13:34   #22
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Jeg mener at sykkelfelt som plutselig opphører er en uting. Mange syklister blir usikre, og ofte må man plutselig forflytte seg 2 meter sidelengs for å havne i riktig felt i det er sykkelfelt opphører. Jeg er også rimelig sikker på at mange bilister mener at syklistene fortsatt skal holde seg på høyre side når de legger seg over til venstre i god tid for å havne riktig. Og hva når det er mye trafikk som umuliggjør å legge seg over i bilfeltet? Jeg ser mye rar sykling, men hører også mye om bilister som "hater" syklister, og føler meg av og til ekstra usikker og utrygg i sykkelfelt.

Jeg har også sett kryss med en variant der man liksom har tatt høyde for at syklistene må legge seg i venstre felt når de skal svinge til venstre. Der har man laget en smal stripe foran bilfeltene der syklistene skal stille seg opp riktig i forhold til hvor de skal. Problemet er bare at denne stripa er så smal, og den krever en bortimot 90 graders sving slik at det er vanskelig å få til uten full stopp på sykkelen samt at man eventuelt må gå av sykkelen for å svinge og deretter stille seg opp riktig etterpå. Det er greit når det er liten biltrafikk, men i tett trafikk er det på ingen måte en god løsning.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 13:37   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Kjøp ringeklokke så går alt bra!

Det har foreløpig ikke virket.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 13:46   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Syklene skal jo ikke ligge på utsiden i rundkjøringen, men midt i kjørefeltet, og da vil ikke problemet oppstå.
Selv er jeg livredd for å kjøre på syklistene i tilsvarende situasjon, og blinker og bremser opp. Når jeg sykler i tilsvarende situasjon legger jeg meg midt i veien i rundkjøringer og da er jo problemet løst siden jeg ikke ligger på utsiden av bilen.

Når du sier at at sykkelfeltet opphører ved rundkjøringen, Polyanna, mener du litt før rundkjøringen eller ved vikepliktslinjen? Jeg er (uansett) enig med Fluke, hvis jeg syklet der ville jeg gitt tydelig tegn til venstre, lagt meg ut midt i kjørebanen litt før rundkjøringen og syklet slik jeg ville kjørt rundt rundkjøringen. Jeg har samme situasjon på vei hjem fra jobb og legger meg alltid midt i kjørebanen slik at bilene ikke kommer forbi meg på venstre side, selvsagt etter å ha gitt tydelig tegn og forsikret meg om at jeg ikke blir meid ned bakfra i det jeg legger meg ut.

Sykling i dette landet er risikosport, det er så dårlig tilrettelagt at det er en katastrofe. Det er ikke sammenheng mellom holdninger (fra både bilister og syklister), infrastruktur og regler. Bare prøv å lære et barn å sykle i trafikken i tettbebygde strøk, det er så mange tvilssituasjoner pr. kilometer at man kan få nervøst sammenbrudd av mindre. Etter gjentatte nestenulykker de siste par ukene har jeg i dag begynt å føre logg over disse. Muligens for publisering i avisa på et tidspunkt. :frustrert:

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 14:31   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Jeg mener at sykkelfeltet opphører omtrent på vikepliktslinjen, ja. Det er veldig forvirrende.

Det er uaktuelt for meg å legge meg ut i trafikken mellom bilene, så da fortsetter jeg med omveien via fortauet for min egen del. Og så kommer jeg til å fortsette å ta hensyn til syklister som kommer i sykkelfeltet på innsiden av meg når jeg skal svinge til høyre. Bare for sikkerhets skyld.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 14:31   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det har foreløpig ikke virket.

Du gjør det sikkert feil. Du må HAMRE løs på den!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 14:42   #27
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du gjør det sikkert feil. Du må HAMRE løs på den!

Eller kjøpe en slik.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 118018.jpg (34,0 KB, 4 visninger)
__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 15:24   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Jeg tolker det som at jeg skifter fil og krysser sykkelfeltet når jeg svinger ut av rundkjøringen, på samme måte som hvis man ligger i innerste fil - men nå tror jeg at "min rundkjøring" har feltet som en ytre sirkel hele veien rundt.

Jeg snur meg i hvert fall veldig før jeg kjører til høyre hver morgen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 15:24   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Ja, akkurat sånn har jeg også følt det, Candy.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 15:27   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Ingen?
Jeg gjør Er kanskje fordi jeg har kamera på brystet?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tolker det som at jeg skifter fil og krysser sykkelfeltet når jeg svinger ut av rundkjøringen, på samme måte som hvis man ligger i innerste fil.

Ja, det er slik jeg tolker det også. Det blir jo veldig klønete om sykkelen skal kaste seg inn i midten av kjørefeltet, for å så svinge ut igjen i sykkelfelt på andre siden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 23:01   #31
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Viste du ikke at syklister med ringeklokke har forkjørsrett?

Du vet at det er påbudt med ringeklokke dersom du skal ferdes på offentlig vei med sykkel, sant?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 23:03   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Du vet at det er påbudt med ringeklokke dersom du skal ferdes på offentlig vei med sykkel, sant?

Jeg har ikke ringeklokke. Men jeg er en veldig defensiv syklist.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 23:05   #33
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har ikke ringeklokke. Men jeg er en veldig defensiv syklist.

Ja, men da, så.

Her kan du sjekke hva du trenger.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 08:37   #34
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Du vet at det er påbudt med ringeklokke dersom du skal ferdes på offentlig vei med sykkel, sant?

Ja
Må ærlig si at jeg synder på samtlige punkter, utenom for og bakbrems...

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 08:46   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Ja
Må ærlig si at jeg synder på samtlige punkter, utenom for og bakbrems...

Og birkensyklist-med-kamera-på-hjelmen-argumentet mitt beviste plutselig seg selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 08:55   #36
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og birkensyklist-med-kamera-på-hjelmen-argumentet mitt beviste plutselig seg selv.

Tjaa. Fordi sykkelen ikke har refleks? Mannen oppå er tjukk i det, selv på høylys dag

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 09:01   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Tjaa. Fordi sykkelen ikke har refleks? Mannen oppå er tjukk i det, selv på høylys dag

Om du kun har for- og bakbrems mangler du mer enn refleks. For- og baklys for eksempel. Ringeklokke er også viktig om man sykler i trafikken blant gående.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 09:11   #38
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om du kun har for- og bakbrems mangler du mer enn refleks. For- og baklys for eksempel. Ringeklokke er også viktig om man sykler i trafikken blant gående.

Lys er bare påbudt i mørket, og jeg har da lykt som klipses på sykkelen, dette er ikke noe som er påbudt å sykle med hele tiden.
Ringeklokke kunne vært fint og ha av og til, men holder som regel med ett lite host i god tid før man nermer seg personen, får man ikke øyekontakt senker man såklart farten ned i gangfart.
Så nei, ALLE med kamera på hjelmen er ikke uansvarlige birkenræsere. Mange er det nok, men laaangt fra alle.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!

Sist redigert av Bamsemums : 04-06-14 kl 11:39.
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 09:25   #39
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Jeg mener gjensidig vikeplikt. En syklist må velge sykkelfelter eller bilvei, ikke bytte brått. Når sykkelfeltet tar slutt må syklisten finne en ledig luke.

Rundkjøringen i Ullernscaussen på Ring 3 og den nye rundkjøringen foran Operaen er typiske slike kaotiske rundkjøringer. Jeg har vært vitne til påkjørsel i den siste.

Jeg vurderer kamera i hjelmen. Jeg har så mye å dele etter seks sesonger på landets mest trafikerte sykkelvei. Jeg har noen å henge ut også, de som ikke overholder vikeplikten til syklist med ringeklokke, refleksvest og lys.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 09:30   #40
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelfelt og rundkjøring og vikeplikt

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg vurderer kamera i hjelmen. Jeg har så mye å dele etter seks sesonger på landets mest trafikerte sykkelvei. Jeg har noen å henge ut også, de som ikke overholder vikeplikten til syklist med ringeklokke, refleksvest og lys.

Da blir du automatisk en av dem må du vite!

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no