Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-12, 22:21   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd

Vi skal lage en lekestue til snuppa i løpet av våren/sommeren.

Noen som har laget, eller har slike fine hus/hytter i hagen sin som de vil vise frem, eller noen som har samme plan som meg?
Da er dette stedet.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:26   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd.

Har tanker om at den skal være sånn passe stor, akkurat slik at det kan sove over noen der om det skulle bli behov for det en gang. Sånn at det også kan fungere som et lite gjestehus.
Skal legge ut strøm til den, og har også lyst på en liten vedovn inni der.

Har tenkt på om kanskje det var en ide å høre om noen skulle kvitte seg med en slik bitteliten campinghytte som vi kunne flikke litt på.
Eller å rett og slett bygge en ny.

Har sittet og googlet litt i kveld, og funnet et par småhus jeg syns er fine. Størrelsen er jeg mer usikke rpå, men den kan jo tilpasses.

Jeg forelsket meg i denne. Utseendemessig. Og tror ikke det skal være så vanskelig å lage de utskjæringene der. Men om den står til resten av husene på tomta, det er jeg litt usikker på. Den vil stå ganske nær en laftet garasje med en del av villmarkspanel. Huset vårt er gult, og ganske enkelt i utførelsen. Men man kan jo gå litt overboard med et slikt lite hus og?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:31   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd.

Det her likte jeg.
http://tinasvillavillekulla.blogspot...8/lekehus.html

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:39   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd.

Jeg vil ha Mummihus.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:45   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd

http://blogg.hobbyboden.com/hedvig/index.php?cat=288

Sånn som dette, f.eks.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:45   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd

Mummihusene er kjempefine! Er det to etasjer inni de?

Det Minni linket til var også kjempesøtt!

Selv hadde jeg et lekehus mamma og pappa hentet på en gård. Allerede velbrukt. Det står enda, og det er råsa inni.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:48   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd

Det er to etasjer i det jeg linket til.
Her er et annet, det er bare en etasje:

http://lillabushuset.blogspot.com/

Jeg må bare ha et slikt. Men jeg må nok bygge det selv, er jeg redd. Ikke at det er umulig, altså, men mannen er litt skeptisk til å ha et Mummihus i hagen ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:53   #8
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd

Det Mummihuset var digg

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:53   #9
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd

Vi har kjøpt inn ei vanleg utebod på Monter, denne typen om eg ikkje tek feil.


Planen er å laga leikehytte til jentene av den. Det skal vera ein liten terrasse framfor og på sida, samt at vi dreg taket lengre ut over døra slik at dei kan stå opne om det regner. Det skal også leggast inn strøm, til lys og ein liten panelomn, til hausten.

Eg skal mala den kvit innvendig, og setja ut bord og stoler til terrassen, kjøkkenet til lillesøster, samboar skal snekre ein benk og det kjem hyller til div. stæsj.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:03   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd

Hvor stort kan man bygge uten å søke om lov, egentlig?

rker ikke søke:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:12   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd

Ru: jeg tror det er 12 kvadrat.

Puslingen: blir det ikke sprekker mellom bordene, eller tenkte du å legge panel på innsiden også?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:13   #12
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd

Kan ikke slike rekgler, men tror det er mulig å sette opp en liten hytte uten å søke altså.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:20   #13
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lekestue/gjestehus. En idè og brainstormingstråd

Det skal normalt sett ikkje bli sprekker. Borda (plankane) har spor som passar saman, liknande klikksystem ved parkett. Eg har ikkje bestemt meg for om vi skal isolera og kle på innsida, for eg vil først sjå korleis det vert inne. (Ho er ikkje satt opp endå.)

Eg trur det er lov å byggja inntil 15 kvm før ein treng byggjeløyve, men ein må hugse på nabogrenser og høgdegrenser.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no