Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvordan var det med hundevalper nå igjen?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-12, 18:36   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan var det med hundevalper nå igjen?

Vi hadde hundvalp for 14 år siden og jeg har visst glemt en del merker jeg. Jeg var hjemme en uke sammen med den, men så hadde jeg mulighet til å ta den med på jobb. Det har jeg ikke nå. Det var veldig få uhell med den forrige hunden.

Hvordan bør man legge opp det med å ha ny valp i huset, med tanke på renslighet og det at den er alene hjemme?

Nå kan mannen jobbe en del hjemme og vi kan muligens ordne at noen lufter den en gang midt på dagen når han ikke jobber hjemme, men hvor raskt er det nok med en luftetur midt på dagen (dvs mellom 8 og 16)? Før og etter dette så får den selvsagt lufting.


Sist redigert av Pelen : 29-01-12 kl 18:46.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:43   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det med hundvalper nå igjen?

En luftetur om dagen er vel svært sjelden nok.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:45   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det med hundvalper nå igjen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

En luftetur om dagen er vel svært sjelden nok.

Midt på dagen, mente jeg selvsagt (spesifiserer i tråden oven). Det vil si midt på dagen når man jobber mellom 8 og 16. Vi kommer før eller siden å ha hjelp hjemme igjen, men jeg vet ikke helt når det blir.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:48   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det med hundvalper nå igjen?

Aha!

Jeg husker dessverre ikke, hadde med Jack på jobb i hvertfall til han var et år.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:55   #5
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan var det med hundvalper nå igjen?

Har dere bestemt dere for valp nå?

Jeg ville tatt minst 3 uker fri. Og allerhelst valgt en oppdretter som synes det er ok at man venter med å overta valpen til den er 12-13 uker gammel. Da slipper man nattevåk og ut-hver-time, samtidig som valpen gjerne er bedre sosialisert på andre hunder ettersom den omgås andre hunder hos oppdretteren.
Jeg mener at oppdrettere som MÅ ha valpen ut når den er 8-9 uker ikke er særlig seriøse.

Jeg mener å huske at det er en miniatyr du skal ha? Da må du være forberedt på at det kan ta en god del lengre tid å få den husren, og hvis du er borte fra den hele dagen kan det skje et uhell eller 5.

Lykke til, valpetiden er herlig! Selv er vi midt i fasen "pubertal unghanne", og det er mindre morsom til tider

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 19:00   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det med hundvalper nå igjen?

Ja, jeg tror at vi har bestemt oss for en Russkaya Tsvetnaya Bolonka.

jeg kan alltid dra hjem på lunchen i en periode om det trengs, men jeg kan ikke dra hjem flere ganger om dagen. Herremannen kan også gå hjem fra SFO, men det blir jo ikke før 14-tiden. Vi satser på at mannen kan jobbe rimelig mye hjemme så da er problematikken løst, men han reiser en del også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 19:35   #7
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan var det med hundvalper nå igjen?

Da vi fikk lille rufsetufsen var jeg hjemme med han i en ukes tid. Etter det var jeg hjemom en gang for dagen og luftet han, og hadde da bare matpausen min til rådighet, noe som ga ca 10 minutter med rusletur, litt kos, skifte av vann og sjekk av tilstandene i buret, før jeg la han tilbake i buret sitt og reiste på jobb igjen. Inne i buret hadde han vann, ett koseteppe som han hadde hatt fra han var en uke gammel slik at det luktet trygt og godt av mamma og søsken, en kosebamse, og en tyggeknute. Buret han fikk her hos oss, var av en type han var kjent med fra før. Dette gikk aldeles knirkefritt, og Rasmus var trygg fra første stund.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:08   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det med hundvalper nå igjen?

Godt å lese at en tur hjem er godt nok etter den første uken. Minst en tur i løpet av arbeidsdagen burde vi få til, mer kan til tider bli litt probelamtisk.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:11   #9
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan var det med hundevalper nå igjen?

Jeg er veldig motstander av bur på dagtid, og anbefaler å lære valpen gå i hele huset, eller i hvert fall deler av huset og f.eks. sette opp grind til de rommene den ikke skal gå i.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:15   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det med hundevalper nå igjen?

Dere kan ikke få en "dagmamma" til den da? Det hadde vi til vår. En pensjonert dame som hang med hunden hjemme hos oss på dagtid og luftet den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:17   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det med hundevalper nå igjen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dere kan ikke få en "dagmamma" til den da? Det hadde vi til vår. En pensjonert dame som hang med hunden hjemme hos oss på dagtid og luftet den.

Jo, det kan være at det blir noe lignende den løsningen, men det får jeg ikke helt bekreftet enda. Det hadde vært det optimale.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:29   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan var det med hundevalper nå igjen?

Jeg hadde to ukers ferie og to ukers "valpepermisjon" uten lønn. Deretter var mannen hjemme 4 uker fra sjøen. Voff brukte godt og vel et helt år på å bli tørr inne (også miniatyr), så løsningen for oss var å ha en innhegning inne, der han har tumleplass, vannskål, leker og senga si. Der bor han enda om natta, men er løs i huset om dagen.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 10:49   #13
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan var det med hundevalper nå igjen?

Jeg hadde to ukers ferie og hjemmekontor i 2 uker (snill sjef) før jeg lot valpen være alene hjemme. Da var hun hjemme 4-5t alene i strekk da samboer begynner sent på jobb. Hun var ikke husrein på dette tidspunktet (4mnd gammel - klarer ikke å holde seg så lenge) så løsningen ble å ha henne i en stor innhegning innendørs med seng, mat og drikkeskål, leker og avispapir på gulvet. Da gjorde hun fra seg på avisen. For oss fungerte dette helt fint.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no