Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-18, 17:19   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt

Jeg har startet å male innendørs på hytta, alle flater skal tas.
Kritthvitt erstattes med Linblå. Det blir knallfint, men så dukket det opp et lite problem. Trappa fra første til andre etasje har et fastmontert gelender som er festet i trappa og ikke i veggen. Den er det ikke mulig å demontere. Jeg har noen få cm mellom gelender og vegg, ikke nok til at jeg får armen mellom.

Jeg ser for meg at det bare blir søl om jeg går i gang å male mellom spilene, det blir sikkert ikke pent heller.
Men finnes det et annet alternativ jeg ikke har tenkt på?

Og mens jeg først er i gang, hvordan maler man enklest i høyden i trappegangen (uten å leie noen til å gjøre det ), spesielt tenker jeg på å få det fint opp mot taket...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 191DDDED-D948-4D3E-BA53-D36507AB0D92.jpg (12,8 KB, 89 visninger)
Filtype: jpg 211C3E9F-B836-4D04-BD3B-78569325D821.jpg (11,4 KB, 74 visninger)
__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-18, 17:21   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt.

Får du plass til en liten rulle bak spilene?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-18, 17:26   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Får du plass til en liten rulle bak spilene?

Det kan muligens gå og er sikkert det enkleste. Jeg får pakke inn godt og prøve, takk for tips.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-18, 17:32   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt.

Jeg ville brukt svamp som maleredskap. Sånne kjøkkensvamper som er i 10-pk er fint. Så hadde jeg dekket til spiler og gelender på noe vis, kanskje med avispapir e.l. på baksida, og tapet fast rundt gelenderet. Eller jeg hadde kanskje brukt noe halvstiv kartong og holdt det som beskyttelse bak spiler og gelender mens jeg malte veggen med svamp. Malingskart er fint å bruke til dette, passe stiv papirkvalitet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-18, 18:21   #5
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt

Vi brukte svamp på det trangeste bak doen da gjestedoen skulle males.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-18, 21:48   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt

Svamp ja, det kan jeg også teste.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-18, 22:29   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt

Spør på malingbutikk?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-18, 10:58   #8
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt

Med liten pensel, god tid, stor tålmodighet og mye banning. btdt.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-18, 12:03   #9
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt

Liten pensel og god tid

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-18, 12:19   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Med liten pensel, god tid, stor tålmodighet og mye banning. btdt.

Og massiv bruk av maskeringstape, vil jeg tro.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-18, 11:59   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og massiv bruk av maskeringstape, vil jeg tro.

Lurer på om plastfolie kunne vært noe til spilene.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-18, 17:09   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Lurer på om plastfolie kunne vært noe til spilene.

Jeg tror sjansen for at den revner, eller løser seg opp, er overhengende. Dessuten vil du ganske sikkert søle maling når du fjerne den. Jeg ville brukt papie eller tape, tror jeg nok.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-18, 21:12   #13
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan i huleste få malt vegg bak trappegelender - trangt

Jeg har malt bak noe lignende, og da knekte jeg av skaftet på en liten hobbypensel. Holdt den med fingertuppene og malte i vei

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no