Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Katten har fått ormekur i dag

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-12, 21:47   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Katten har fått ormekur i dag

I nesten en uke har pusemor på 8 mnd hostet. Jeg har ventet på en hårball som altså ennå ikke har kommet opp. Jeg ringte derfor veterinær i dag og forklarte situasjonen, og hun har nå fått sin første dose med ormekur.

Nå i kveld hører jeg at det skikkelig buldrer når hun puster, høres ut som øvre luftveier er litt tett. Uff, stakkars pusen min, og jeg som er på vei til nattevakt nå. Veterinær sa i tlf til meg i morges at det mest sannsynlig var innvollsorm som irriterte systemet og at hun bør bli bra i løpet av en uke. Og hun er jo leken og ganske aktiv, som hun pleier i grunnen. Men disse luftveis-lydene var ikke der i morges da jeg ringte.

Noen som kjenner seg igjen i dette? Er redd for at hun har fått lungebetennelse eller noe! Hun er ute hver dag men liker seg veldig godt inne. Får førsteklasses mat og stell, men omgås mange katter uti tunet her da.

Nå ligger hun på gulvet under stolen jeg sitter på, og jeg hører det kviner når hun puster.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 22:18   #2
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Katten har fått ormekur i dag

Hun har ikke aspirert noe av kuren, da?

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 07:26   #3
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katten har fått ormekur i dag

Uff, jo kan godt være. Håper hun ikke får lungebetennelse.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 04:33   #4
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Katten har fått ormekur i dag

Hvordan gikk det?

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 10:34   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katten har fått ormekur i dag

Hosting er et typisk tegn på innvollsorm hos katt. Våre hoster i allefall før vi ser noen mark rundt endetarmen. Siden hun har det fint ville jeg gitt en ormekur og sett det an, og så heller tatt det videre hvis hosten vedvarer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 12:01   #6
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Katten har fått ormekur i dag

Det med hostingen høres veldig kjent ut. Hvis hostingen vedvarer, og jeg merker at kattene spiser uvanlig mye, så får de ormekur.

Men det med pustelydene har jeg aldri opplevd, gikk det over av seg selv?

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 12:11   #7
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katten har fått ormekur i dag

Nå har hun fått ormekur i 2 dager. Håper at hostingen gir seg nå. Det har avtatt litt, men hun hoster litt enda. Hun er ikke så "nasal" lenger, mulig hun aspirerte når jeg sprøytet inn i munnen hennes. Uff, stakkars pusen. Allmenntilstanden er fremdeles veldig fin så jeg håper det kun var orm som var problemet her.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no