Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Skal vi snakke om Heimebane?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-18, 13:33   #21
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg bryr meg heller ikke om fotball, men serien handler jo egentlig ikke om det. Det er menneskelige relasjoner, maktspill, intriger og det å være kvinne i et mannsdominert miljø.

Enig, jeg bryr meg heller ikke om fotballen. Med et er rikelig med drama og intriger. Og dersom jeg klarer å sette meg ned og se på noe form for sport, hender det at jeg klarer å leve meg inn i spillet eller løpet. Blir jo glad når Norge vinner et skiløp liksom. Forskjellen er at jeg ikke tenker på det ellers, og ikke alltid egentlig forstår hva som skjer på banen da jeg ikke kan regler og diverse.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 13:38   #22
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har bare sett første episode, men tenker å fortsette. Synes det er bra at det satses på norsk.


Sett kun første her og, men har plan om å få sett resten også. Jeg var spent på trønder-Ane jeg og, men synes det var greit i grunn.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 14:02   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg bryr meg heller ikke om fotball, men serien handler jo egentlig ikke om det. Det er menneskelige relasjoner, maktspill, intriger og det å være kvinne i et mannsdominert miljø.

Men så lenge det er et fotballmiljø så gjør det at jeg ikke har noen interesse av å se på det. Det blir som en bok som ikke fenger meg med en gang, den blir ikke lest.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 14:33   #24
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Heimebana vår! Jeg bor veldig like ved, for å si det sånn. Så nå vet dere hvor jeg bor. Om dere vil ha «omvisning» er det bare å si fra.

Synest serien ikke er så verst selv om jeg merker at dialektene ikke er helg korrekte (men det skal jo en del til). Elser Ane Dahl Torp, og er overrasket over at Carew heller ikke var så verst.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 16:23   #25
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg liker den veldig godt! Reagerer også litt på småfeil i dialekt og stedsnavn, men ikke nok til at det ødelegger. Jeg er ikke spesielt opptatt av fotball, men synes det er veldig godt laget rett og slett.

Samme her. Og dette er jo i fylket mitt så jeg er litt patriot.
Snakket med rektor ved VGS og hun var ikke like superbegeistra som meg, siden innspillingscrewet visstnok hevet seg over det meste av skole og kommanderte skolen til å "send ned 30 elever NÅ" og den stilen der.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 18:28   #26
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Når både Ulsteinvik og fotball er i samme serie så ser vi sjølvsagt på Eg blir så rørt av kor fint det er her og kor fin fotballen er at eg ser glatt forbi at kidsa til Carew snakke Ålesundsdialekt Den einaste som snakke skikkelig Ulsteinvikar er Gunnar i Rune Sæter sin skikkelse. Alt anna er faktisk andre dialekter!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-18, 17:35   #27
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Liker også serien, og har vel forsåvidt sett mer fotball i den enn jeg har gjort tidligere i mitt godt over førti år gamle liv. :tuller ikke: Jeg synes han som spiller Espen (skuespilleren er fra Voss) snakker langt mer overbevisende sunnmøring enn Hjelmeland, men kan ikke uttale meg om det er ulsteinivikdialekt eller noe som ligner.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-18, 19:28   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Nei, Hjelmelands dialekt er ikke helt på plass. Men syns han har rette mentaliteten til en litt sleskete sunnmøring.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-18, 23:50   #29
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Eg synest serien er veldig spennande. Det er morsomme karakterer, som han nerden i klassen til jenta, og eg synest det er spennande å følge han yngste på laget, han med angsten for nr 17.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-18, 01:39   #30
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Vi har sett de tre første episodene nå. Eneste grunnen til at vi stoppa er at det må soves i heimen.
Gode prestasjoner, gode og aktuelle sekvenser og tema. Dette er bra!

Som sunnmøring merker jeg også dialektene som ikke sitter, men det bryr jeg meg overhode ikke om. Veldig gøy å se kjente (ikke kjente som i at jeg kjenner dem, men møtes i noen sammenhenger nå og da) fjes, jeg er lett å begeistre sånn sett.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-18, 09:19   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men så lenge det er et fotballmiljø så gjør det at jeg ikke har noen interesse av å se på det. Det blir som en bok som ikke fenger meg med en gang, den blir ikke lest.

Helt enig. Forsøkte å se første episode siden jeg hadde sett Lindmo (?) om den, men falt rett av.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 15:43   #32
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Helt enig. Forsøkte å se første episode siden jeg hadde sett Lindmo (?) om den, men falt rett av.

Mannen her i huset har helt aversjon mot fotball. Han var i tvil om han skulle fortsette etter første episode, nå er han hekta og anbefaler i volden sky. Det handler jo om så mange andre ting, fotballmiljøet er bare kulisser.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 22:38   #33
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

På spørsmålet "Skal vi snakke om Heimebane?" er svaret mitt nei. Dere andre må gjøre det så mye dere vil. Beklager, men jeg er superdårlig på sånne serier på TV til faste tider.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 22:44   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

På spørsmålet "Skal vi snakke om Heimebane?" er svaret mitt nei. Dere andre må gjøre det så mye dere vil. Beklager, men jeg er superdårlig på sånne serier på TV til faste tider.

Man ser den jo selvsagt når det måtte passe på nett-TV.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 22:47   #35
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man ser den jo selvsagt når det måtte passe på nett-TV.

Æsj, må jeg finne på en annen unnskyldning? Jaja, jeg er vel stort sett ganske dårlig på serier. Dirk Gently har antageligvis fyllt opp kvoten min for i år.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 23:11   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Æsj, må jeg finne på en annen unnskyldning?

Her slipper ingen unna.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-18, 23:38   #37
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man ser den jo selvsagt når det måtte passe på nett-TV.

Absolutt! Sønnen skal legge seg, så vi ser den litt tidligere.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-18, 09:27   #38
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Jeg synes Anne Dahl Torp snakker som Ingrid Bolsø Berdal, men som bokmål oversatt til nordtrøndersk. Jeg synes det er litt kjedelig. Men hun som spiller datteren er sjarmerende, nerden, og flere. Han som spiller kjæreste glemte å snakke trøndersk på de første replikkene sist episode. Men jeg følger med, enda jeg ikke kan eller vil kunne fotball. 4-4-2, et program på P3, ikke sant?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-18, 11:15   #39
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Her i huset synes alle tre det er en fin serie!

Kidsa til Carew har vel hovedsakelig vokst opp andre steder enn i Ulsteinvik? Vært med far rundt i verden på proffoppdrag. Ikke rart de er dialektforvirra.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-18, 13:44   #40
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg synes Anne Dahl Torp snakker som Ingrid Bolsø Berdal, men som bokmål oversatt til nordtrøndersk. Jeg synes det er litt kjedelig. Men hun som spiller datteren er sjarmerende, nerden, og flere. Han som spiller kjæreste glemte å snakke trøndersk på de første replikkene sist episode. Men jeg følger med, enda jeg ikke kan eller vil kunne fotball. 4-4-2, et program på P3, ikke sant?

Trudde han var trønder eg?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Her i huset synes alle tre det er en fin serie!

Kidsa til Carew har vel hovedsakelig vokst opp andre steder enn i Ulsteinvik? Vært med far rundt i verden på proffoppdrag. Ikke rart de er dialektforvirra.

Godt poeng

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no