Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

SKAM - innlegg 3002-4000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-17, 16:34   #221
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Sana-mamma, da. (Selv om hun jo har rett. Sana er litt ung til å tenke ekteskap. Både nå og om tre år.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 17:42   #222
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Eg blei intervjua av Aftenposten då eg var 20, under overskrifta: «Blir man stormforelsket i en muslim, da har man et problem. Kristne sekter anbefaler interne ekteskap.» Eg trur eg sa omtrent det same som mora til Sana.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 18:47   #223
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Jentene møter nok gutta på fredag tenker jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 22:27   #224
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Jeg er litt ferdig, kjenner jeg. Føler vel egentlig at det aldri tok helt av i sesong 4. Litt unødvenig langdrygt.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 02:11   #225
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Stakkars Sana, ikke lett å være så ambivalent, og mor hjelper ikke. Jeg mener mor kunne jo sagt at hun ikke får lov til å gifte seg (eller bli sammen med) en som ikke er muslim. Og Sana kunne velge mellom å opponere og trasse, eller å føye seg. Og uansett kunne hun skylde på mor. Her gjør mor noe enda verre. Hun sier ikke at hun ikke får lov til å gifte seg med Yuosef. Hun er tvert om svært forståelsesfull, og forklarer bare hvorfor det ikke er noen god ide, og får det til å høres fornuftig ut. Og fortsatt er det opp til Sana om hun ønsker å følge rådet eller ikke. Og da er hun like langt, egentlig. Av og til er det noe dritt å bi voksen.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 08:58   #226
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Jeg syns de fremstiller på en ganske realistisk måte hvordan en dypt religiøs og kjærlig forelder vil kunne legge dette frem. Selv om jeg ikke nødvendigvis er enig, så tror jeg det er en mye mer realistisk fremstilling av sånt "press" enn den diktatoriske vi kanskje ser for oss. Man ser at det bunner i et oppriktig ønske om det beste for barna sine. Jeg syns det var fint.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 09:09   #227
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns de fremstiller på en ganske realistisk måte hvordan en dypt religiøs og kjærlig forelder vil kunne legge dette frem. Selv om jeg ikke nødvendigvis er enig, så tror jeg det er en mye mer realistisk fremstilling av sånt "press" enn den diktatoriske vi kanskje ser for oss. Man ser at det bunner i et oppriktig ønske om det beste for barna sine. Jeg syns det var fint.

Jeg synes også det var veldig fint. Det viser så godt at foreldre som ikke ønsker at barna gifter seg utenfor sin religion ikke nødvendigvis er "slemme" men at de faktisk har tenkt og har en mening og en grunn for det de står for, utover "for en skam, hva vil de andre i menigheten si". For uansett om man er enig eller ikke, så er det faktisk ikke bare sprøyt det hun sier. Og særlig for sånne som meg, som er oppvokst i et sekulært hjem, og ikke er vokst opp med den slags problemstilling selv, blir det lettere å sette seg inn i hvor vanskelig det kan være.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-06-17 kl 09:15.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 09:12   #228
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Resultatet er jo at Sana ikke avtaler møte med Yousef likevel. Så selv om det er en kjærlig og varm scene får jeg klump i magen. Nei, mor ønsker ikke å være slem, og det er ikke sprøyt, men det gjør at datteren kanskje velger bort en som kunne vært god for henne i en periode av livet.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 09:14   #229
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Ja, jeg likte jo ikke utviklingen, jeg heller, men syns det var godt fremstilt av noe som er ganske reelt, tror jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 09:17   #230
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Det tror jeg også. Fordi det er en realistisk fremstilling av hvordan de fleste foreldre veileder barna til å ta valg. Vi utøver press i beste mening.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 09:20   #231
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Og så syns jeg scenen generelt var veldig øm og fin. Hvor glad mor er for at Sana deler, hvordan hun åpenbart veier ordene sine godt, hvordan hun prøver å balansere interesse mot graving, hvordan Sana åpenbart har "hoppet i det" og bestemt seg for å slippe mor inn. Det er jommen ikke lett bestandig, å være mamma til store barn, og vi føler oss jo frem hele tiden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 09:23   #232
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Resultatet er jo at Sana ikke avtaler møte med Yousef likevel. Så selv om det er en kjærlig og varm scene får jeg klump i magen. Nei, mor ønsker ikke å være slem, og det er ikke sprøyt, men det gjør at datteren kanskje velger bort en som kunne vært god for henne i en periode av livet.

Ja, det er jo resultatet. Men det er jo Sana som presser mora i forhold til det med ekteskap med en ikke-muslim, og tvinger fram denne forklaringen, som mora legger fram så forsiktig hun kan. Mora satte seg jo ikke imot at de skulle treffes, og mente at hun ikke behøvde å bekymre seg. At ekteskap likevel er såpass langt fram i tid, at det ikke var noe å tenke på i dette tilfellet.

For fra et voksent perspektiv er jo dette mest sannsynlig en bare ungdomsforelskelse, som det er liten sannsynlighet for skal vare livet ut. I Sanas 17 år gamle førstegangsforelskede hode oppleves det mye mer alvorlig enn som så, og det er jo hun som drar ekteskap inn i det hele.

Noe jeg liker veldig godt i serien er hvordan unge mennesker, som mener de har funnet alle svarene på hva som er rett og galt, får sine relativt enkle verdensbilder utfordret og rokket ved. Noora i sesong 2, i sine samtaler med William, og nå Sana, i sine samtaler med Yousef, Elias og Isak. Og hvordan de som virker mindre reflektert, som Chris, Vilde og Eva, kan være de desidert klokeste i mange situasjoner. De er kanskje ikke like boksmarte, men de lar ikke dogmer og vedtatte sannheter stå mellom dem og sunn fornuft på samme måte som religiøse Sana og PK Noora.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-06-17 kl 09:35.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 09:34   #233
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Ja, jeg likte også måten moren til Sana framstilles på, selv om jeg ønsker at Sana og Yousef skal bli noe. Tror det er ganske så realistisk, og jeg er enig i at mor og datter framstilles på en god måte. Det er mye ved denne sesongen jeg liker, selv om det er mye jeg skulle ønske ble som ikke ble. Også har jeg gjort som nokon anbefalte, se alle episodene etter hverandre. Det går ikke like sakte da, og det er mye av historien som kommer fram.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 11:34   #234
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Kommentarfeltet! Aldri sett så mye nyansert diskusjon på nett om islam, religion generelt og den slags, med så lite generalisering og skittkasting om muslimer. De har sikkert knallhard moderering på kommentarsiden, men likevel, utrolig oppløftende, sammenlignet med andre diskusjoner på face og i aviskommentarfeltene. Andem får det til!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 15:35   #235
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Men har ikke moren litt rett også? For meg er troen viktig, og det hadde vært utfordrende å leve sammen med noen som ikke var på den planeten overhodet. Det har betydning for så mange praktiske ting i hverdagen i tillegg til hva hjertet er fullt av. Det behøver ikke ha med religion å gjøre, det er vel vanskelig for miljøaktivister eller dyrevernere også?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 15:39   #236
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Det behøver ikke ha med religion å gjøre, det er vel vanskelig for miljøaktivister eller dyrevernere også?

Jepp. For min del er det kjempeviktig at partneren min er like crazy miljøaktivist som meg. At vi er enige om at vi ikke spiser kjøtt, at vi bruker tog når vi skal på ferie/jobbturer, at vi kildesorterer, at vi reparerer tingene våre, at vi eier og forbruker så lite som mulig og så videre og så videre. Selvfølgelig har moren til Sana rett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 17:09   #237
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Men har ikke moren litt rett også? For meg er troen viktig, og det hadde vært utfordrende å leve sammen med noen som ikke var på den planeten overhodet. Det har betydning for så mange praktiske ting i hverdagen i tillegg til hva hjertet er fullt av. Det behøver ikke ha med religion å gjøre, det er vel vanskelig for miljøaktivister eller dyrevernere også?

Jau, ho har litt rett. Eg tenkjer ein del for tida korleis det kan vere å leve med ein som ikkje er kristen i det heile. Blir det veldig ensomt for meg som er det? (Sjølv om sana har eit mykje meir regulert og inderlighet religiøst liv enn det eg har. Og er det sånn at i starten, når ein er forelska, er alt veldig greit, men sp skal ein til å få barn og så skal ein til og oppdra dei..og då kan konfliktene komma.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 17:51   #238
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Å dele livet med noen er noe annet enn ungdomsforelskelse. Moren svarer godt angående det å dele livet med en med en annen tro, men hun kunne også sagt noe om å være forelsket og tatt noe av alvoret ut av samtalen. Ungdommer bør kunne være forelsket uten å skulle vurdere om det er vanskelig å dele resten av livet.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 18:45   #239
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Det er lettere å leve sammen med en som har samme verdier som seg selv. Men jeg har det likevel bedre med en som mener veldig mye forskjellig fra meg, men som vil det samme med tiden og livet.

Jeg er enig med Java, og synes hun skulle sagt mer om at man har lov til å forelske seg og finne ut av det andre etter hvert. Men det hadde antagelig blitt kritisert for å være rosenrødt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-17, 08:30   #240
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Jeg tror noe av det moren til Sana prøver å formidle, og som er så veldig vanskelig for forelskede tenåringer å skjønne, er at det er viktig å velge en livspartner som deler grunnverdiene dine. Og som flere her påpeker, så handler det ikke nødvendigvis om religion, men at man baserer livsførsel og valg på de samme grunnprinsipper og verdier. Som Candy sier - en person som vil det samme med tiden og livet.

Greia med Yousef er jo at han ser ut til å dele mange av de grunnverdiene Sana setter ekstremt høyt, men som hun hekter på knaggen Islam. Og det er jo litt av poenget også - hvilken religion man tilhører er jo i bunn og grunn helt irrelevant. Det er hvilke verdier man lever etter som avgjør hvem man er som menneske. Religionstilhørighet kan si noe om hvilke grunnprinsipper man ønsker å signalisere at man har, men det betyr jo ikke det samme som at man faktisk lever etter disse prinsippene. Eller at andre, uten samme religionstilhørighet, ikke lever etter disse prinsippene.

Noe av det viktigste man kan lære ungdommene sine er at det er hva man faktisk gjør, ikke hvem man påstår at man er, som er det man skal måles etter. Tenker jeg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no