Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-07, 22:25   #821
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg har kjøpt den siste Ragde-boka nå i kveld Planen var å spare den til ferien i neste uke, men det vet jeg ikke om jeg klarer

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 07-08-07, 22:47   #822
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Den siste Harry Potter... Jeg har akkurat fullført den tredje boken i Milennium serien og nå vurderer jeg å snike i køen og lese den nye Ragde boken før Harry Potter, men det fordrer jo at bokklubben får ut fingeren å sender den hjem til meg

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 07-08-07, 22:56   #823
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Ikke fortelle om Ragdes siste! anikk:

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 07-08-07, 23:05   #824
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg har endelig fått kjøpt månedens bok for mange måneder siden, A spot of bother av Mark Haddon. Den fenger så langt!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 08-08-07, 04:13   #825
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Nå har jeg lest Sammen og holder på med Sammen igjen av Josie Lloyd og Emlyn Rees, det er sånn "hjernedødt" som jeg kaller det, trengte det nå.

lil'c er ikke aktiv  
Gammel 08-08-07, 07:19   #826
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg tipper at den siste Ragde-boka blir lest i løpet av helga (begynte i går og klarer nok ikke å la den ligge til over helga). Nynnes dagbok blir med til Kypros - det er lesestoff som passer på bassengkanten - med et øye i boka og ett som følger med ungene

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 08-08-07, 12:41   #827
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Nå har jeg lest Sammen og holder på med Sammen igjen av Josie Lloyd og Emlyn Rees, det er sånn "hjernedødt" som jeg kaller det, trengte det nå.

Det er ganske hyggelig hjernedød lesning. Leste de for noen år siden, men jeg leste de på engelsk :-) Også har jeg lest The Boy Next Door av samme forfatterduo. Syntes det er litt ekstra hyggelig og vite at de er gift IRL og har tre døtre sammen.

Jeg har vel tre bøker på mitt nattbord for tiden:
Barndom - J.M. Coetzee
Tara Road - Maeve Binchy
Sølvhammeren - Vera Henriksen

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv  
Gammel 08-08-07, 12:45   #828
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg holder på med Vindens skygge.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 08-08-07, 16:23   #829
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Har nettopp lest ut "Thereses tilstand", og har nå startet med bok nr 2 i triologien, så nå leses "Det virkelige livet" av Hanne-Vibeke Holst

De er kjempefine (tror jeg skal lese dem på nytt en dag...)

Barna er hos besteforeldrene hele uka og jeg sluuuuker bøker. Mandag leste ut Shopaholic and baby, som var like fornøyelig som de andre. Rett etterpå begynte jeg på en annen bok av Sophie Kinsella: "Can you keep a secret" - med en annen hovedperson. Den var så søt at jeg ble sittende oppe til 03.45 forgårs natt for å lese den ut.

I går leste jeg Håkan Nessers "Människa utan hund" fra begynnelse til slutt, først på stranda, så hjemme. Meget velskrevet krim - og spennende historie. Skal kjøpe den siste boka hans; "En helt annan historia" i Sverige neste uke.

I dag begynte jeg på "Special Topics in Calamity Physics" av Marisha Pessl og den virker bra. Noe infløkt, mange parenteser og henvisninger, og tekst som krever konsentrasjon og dermed tvinger meg bort fra min sedvanlige skumlesning Den varer nok noen dager.

Hva pokker jeg skal lese etter det vet jeg ikke, men jeg håper snart min store ordre fra www.bokus.com kommer. (Martina Haag, Mari Jungstedt, Kajsa Ingemarsson og Liza Marklund. )

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv  
Gammel 08-08-07, 16:37   #830
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

I går leste jeg Håkan Nessers "Människa utan hund" fra begynnelse til slutt, først på stranda, så hjemme. Meget velskrevet krim - og spennende historie. Skal kjøpe den siste boka hans; "En helt annan historia" i Sverige neste uke.

Spennende! Jeg elsker Nesser, og Menneske uten hund ligger klar her nå. Har lånt den av mamma, som var fra seg av begeistring over den boka.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 09-08-07, 07:45   #831
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Vindens skygge. Hvis jeg kommer skikkelig i gang snart.

Nå har jeg kommet i gang og må bare si; jeg vil ikke sove, jeg vil ikke jobbe - jeg vil lese.

For en fantastisk bok. Jeg ble nesten litt aggressiv da min kollega påsto det ikke skjedde noe i den før side 450. Hallo!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 09-08-07, 07:55   #832
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Siste Ragde boka som kom i posten i går.
Synnes det var bokklubben var treeeg.
Den har jo vært i butikken lenge hehe

Inntok halve boka i går kveld.






Lurer på hva jeg skal ha med meg til kreta...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv  
Gammel 09-08-07, 08:57   #833
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Er ferdig med "Den tidsreisendes kvinne" -- fantastisk bok.

Har tenkepause noen dager nå, så på nattbordet ligger bare den boken som gravide får hos legen.
Tenker det blir Eremittkrepsene etterpå, den har jeg ikke lest enda. Og nå kom jo oppfølgeren i posten i går, så det er vel å sette igang.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 09-08-07, 09:47   #834
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Nå er jeg akkurat ferdig med The Curious Incident of the Dog in the Night-time av Mark Haddon. En herlig, morsom, rørende og trist bok.

Så nå er det Noe til besvær av samme forfatter som står for tur. Eller Harry Potter. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg heller skal vente på den norske utgaven siden jeg har lest alle de andre på norsk, det blir så forvirrende når navnene er forskjellige.

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 09-08-07, 09:50   #835
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Nå er jeg akkurat ferdig med The Curious Incident of the Dog in the Night-time av Mark Haddon. En herlig, morsom, rørende og trist bok.

Ja, er den ikke fiiiin! Jeg elsket den boka, og leste den saakte med vilje, bare sånn at den ikke skulle ta slutt så fort.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 09-08-07, 09:50   #836
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

A short history of nearly everything av Bill Bryson. Populærvitenskap fortalt med en smule humor. Langt fra den beste Brysonboken.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv  
Gammel 09-08-07, 09:56   #837
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Nå er jeg akkurat ferdig med The Curious Incident of the Dog in the Night-time av Mark Haddon. En herlig, morsom, rørende og trist bok.

Den har jeg også lest i sommer - likte den ikke noe særlig, jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 09-08-07, 10:04   #838
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Den har jeg også lest i sommer - likte den ikke noe særlig, jeg.

Ååå, jeg elsket den.

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 09-08-07, 10:07   #839
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Berlinerpoplene ligger på gulvet.

dharma er ikke aktiv  
Gammel 09-08-07, 10:07   #840
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

likte den ikke noe særlig, jeg.



Siden jeg er utrolig glad i den boka, så blir jeg veldig nysgjerrig på hvorfor den ikke fenget. Så altså: Forklar deg, jente!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no