Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

AVIS bilutleie

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-10, 14:59   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

AVIS bilutleie

Siden vi skal være hjemme i påsken og det er ferietider på alt av busser ol, så vurderer jeg leie en bil. Ser at AVIS har tilsynelatende greie priser, men jeg lurer selvfølgelig på om det er noe jeg burde vite som ikke står der.

De opererer ikke med å ta seg betalt pr km, men kun pr døgn, noe som er bra i og med at vi vurderer en tur til Kristiansand. Ser også at man må betalt noe forsikringsgreier om man ikke vil stå med veldig høy egenandel om bilen blir ståljet feks. Men er det noe mer? Jeg må betale bensin, den ser jeg jo, men noe annet?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 15:08   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Avis er veldig greie, er min erfaring, nå har jeg kun brukt dem på forskjellige steder i utlandet, men jeg skulle ikke være urolig om jeg var deg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 15:12   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.791
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Om du er OBOS medlem kan du til og med få rabatt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 15:23   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Det ble ganske billig syntes jeg. Litt over 1500 kr for 4 dager.

Jeg bestilte jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:31   #5
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Dei er proffe, vi brukar dei i jobben.

Sjekk bilen grundig før de kjører - og gi beskjed dersom du ser nokre skraper. Dersom AVIS finn skrapene etterpå, og du ikkje har meldt frå, er det du som er ansvarlig for skaden.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:35   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Will do!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:41   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Jeg har dårlig erfaring med Avis, men det hørtes uansett ut som om du har fått en god deal. De dårlige erfaringene har skjedd i Spania, og da går det på at det er tillegg for alt mulig i hele verden sånn ca - slik at det gjerne blir bortimot det dobbelte i pris av det som først blir angitt. I tillegg til at de krevde oss for oppbrukt full tank når bilen var nesten tom da vi tok den over, i tillegg til annet småplukk. I Spania krever de også betaling hvis det skulle være den minste ripe eller noe sånt i lakken (så man må sjekke den med lupe før man begynner å kjøre med den), samt ekstraforsikringer som vi har erfart at automatisk ligger inne i andre bilselskap, som gjerne er billigere enn Avis på den første oppgitte prisen. Hvordan disse tingene er i Norge vet jeg ikke.

(Ikke meningen å svartmale Avis altså, men du ba om tips - så da bidro jeg med våre erfaringer.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:45   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har dårlig erfaring med Avis, men det hørtes uansett ut som om du har fått en god deal. De dårlige erfaringene har skjedd i Spania, og da går det på at det er tillegg for alt mulig i hele verden sånn ca - slik at det gjerne blir bortimot det dobbelte i pris av det som først blir angitt. I tillegg til at de krevde oss for oppbrukt full tank når bilen var nesten tom da vi tok den over, i tillegg til annet småplukk. I Spania krever de også betaling hvis det skulle være den minste ripe eller noe sånt i lakken (så man må sjekke den med lupe før man begynner å kjøre med den), samt ekstraforsikringer som vi har erfart at automatisk ligger inne i andre bilselskap, som gjerne er billigere enn Avis på den første oppgitte prisen. Hvordan disse tingene er i Norge vet jeg ikke.

(Ikke meningen å svartmale Avis altså, men du ba om tips - så da bidro jeg med våre erfaringer.)

Ja det er litt ting som dette jeg frykter. At prisen reellt sett blir en helt annen enn den først oppgitt. Men nå har jeg sjekket litt, og det er weekend tilbud jeg har fått og det er mye billigere enn vanlig leie på ukedagene. Tenker at om jeg skal gå på en smell, så finner jeg det ut uten å ha lagt i altfor mye i selve leieprisen om ikke annet.

Takk for svar!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:48   #9
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Lei hos Budget vet du. Neida, Avis og Budget er to dele av samme firma, og sikkert like gode begge to, selv om jeg setter veldig god pris på den servicen jeg har fått hos Budget i Trondheim når vi har leid bil. Og hvor god service du får vil vel være avhengig av hvem du handler med. Altså den ansatte. Sikkert forskjellig fra Norge til Spania feks.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:49   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det ble ganske billig syntes jeg. Litt over 1500 kr for 4 dager.

Jeg bestilte jeg.

Du er sikker på at det ikke er km begrensning? Det er vanlig å ha f.eks. 10 mil inkludert pr. døgn eller noe sånt. Tenkte hvis dere skulle kjøre langt så blir det fort dyrt, for km prisen for overkjørte km er ikke så billig. Har du fått en deal med fri kilometer så er det en god deal.

Sjekk og sørg for at de skriver ned tanknivå + sjekk bilen nøye for evnt. skader når dere henter den. Du må sikkert betale med kredittkort og du å også sikkert garantere for et høyere beløp enn det dere skal betale, men dette er ikke noe som blir trukket så lenge bilen ikke har noen skader. I alle fall mange bilutleieselskaper skal ha garanti/depositum for egenandelen som evnt. vil oppstå ved skade.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:50   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Du er sikker på at det ikke er km begrensning? Det er vanlig å ha 10 mil inkludert pr. døgn eller noe sånt. Tenkte hvis dere skulle kjøre langt så blir det fort dyrt, for km prisen for overkjørte km er ikke så billig. Har du fått en deal med fri kilometer så er det en god deal.

Sjekk og sørg for at de skriver ned tanknivå + sjekk bilen nøye for evnt. skader når dere henter den. Du må sikkert betale med kredittkort og du å også sikkert garantere for et høyere beløp enn det dere skal betale, men dette er ikke noe som blir trukket så lenge bilen ikke har noen skader. I alle fall mange bilutleieselskaper skal ha garanti/depositum for egenandelen som evnt. vil oppstå.

Det står at det er ubegrenset antall km.

Pris ved betaling på stedet inkluderer:

Bilskadeforsikring (CDW)
Ubegrenset antall kilometer
Tyveriforsikring (TP)
Skatt
Registreringsavgift


Alle obligatoriske gebyrer er inkludert i prisen

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:51   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Står det ikke noe om noe depositum? Tipper i alle fall at du må betale med kredittkort.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:52   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Nei det står at man ved skade eller tyveri må ut med 8000 kr i egenandel, men at dette kan forsikres mot.

Det kan være nødvendig å fremlegge 2 kredittkort ved leie av bil. Dersom det kreves 2 kredittkort, må det ene kortet være American Express eller Diners (for leier i Storbritannia behøver ikke det andre kortet å være AMEX eller Diners, men må være utstedt av et annet kortselskap). Antall kredittkort som kreves når du henter denne bilen er: 1

Informasjon om egenandel
Nedenfor ser du egenandelen som gjelder for denne reservasjonen:


Reservasjoner med betaling senere

Egenandel ved skade - NOK 8 000,00

Egenandel ved tyveri av bilen - NOK 8 000,00


Hvis du ønsker å redusere egenandelen, kan du kjøpe ekstra forsikringer når du henter bilen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 17:22   #14
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Hvis andre enn deg skal kjøre bilen, så må dette inn i avtalen med en gang. Og ellers er det viktig å gå over bilen når du får den, og får ned eventuelle eksisterende skader på papiret FØR du kjører avgårde, slik at du ikke blir sittende med regningen.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 17:22   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Jada. En god ting kan ikke sies for ofte .. .

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 17:55   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Er bare jeg som skal kjøre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 18:03   #17
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: AVIS bilutleie

Du vet det er fri kilometer, du går rundt bilen og ser etter skader og du vet når de forventer du leverer den tilbake. Da går det så bra så. Kos deg, du

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no