Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 21:32   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Inspirert av den europeiske språkpermen, som er i full fart på vei inn. Dette dokumentasjonsverktøyet skal følge deg fra barnehagen til arbeidslivet. http://skolenettet.no/templates/Page.aspx?id=25927
Så hva snakker du, med hvem og hvor godt? Det er nyttig å bevisstgjøre seg på denne måten.
Jeg er kanskje like god i spansk som i engelsk, men har mye bedre uttale i spansk. Jeg er kanskje også bedre i akademisk spansk. Min spansk er den som snakkes i Mexico, ingen lespe-s'er. I Spania føler jeg meg fattig språkmessig siden jeg ikke kan bruke mine mexicanismos.
Jeg snakker spansk til mannen min og i blant til guttungen + har noen spansktalende venner. Engelsk bruker jeg kanskje en gang i året, og har lagt til meg amerikansk aksent etter massiv gringoinnflytelse i Mexico.
Har tatt et begynnerkurs i portugisisk som jeg ikke fullførte, men forstår mye skriftlig, og kan si hva jeg heter og hva jeg jobber med.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:37   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Jeg har scoret 94 av 100 på Oxford placement test og er da i kategorien "native or close to native speaker". Engelsk altså.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:41   #3
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Det tilsvarer C2 i det europeiske rammeverket. Det er vel det jeg ligger på i spansk.

C2
Mastery / Full mestring
C1
Effective Operational Proficiency / Effektiv språkbruk
B2
Vantage / Oversikt
B1
Threshold /Terskel
A2
Waystage / Underveis
A1
Breakthrough / Gjennombrudd


Sist redigert av Gremli Skremli : 03-10-06 kl 21:47.
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:50   #4
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Jeg har studert fransk i 4 år på universitetsnivå, og bodd to år i fransktalende land (Beligia og Frankrike), så jeg skriver på CV-en min at jeg er flytende både skriftlig og muntlig i fransk.

Selv om jeg ikke har studert engelsk, så føler jeg at jeg må noen områder er nesten like god i engelsk som i fransk, men det skorter nok litt på perfeksjonismen i grammatikk og litt på spesifikt ordforråd.

Jeg har i tillegg grunnfag italiensk, så jeg forstår det meste på muntlig italiensk, og etter noen dager i Italia, så snakker jeg relativt bra. Men jeg blander fremdeles litt med fransk for de er nesten litt farlig like, "faux amis" som vi sier på fransk, som direkte oversatt betyr "falske venner".

Jeg har også C-språk i tysk, og klarer å forstå og gjøre med halvveis forstått hvis jeg må om jeg møter en tysker som er helt elendig i engelsk (som forsåvidt ikke er så uvanlig om man reiser litt i Tyskland). Har mange tyske venninner, men de snakker jeg fransk. med.

Og til slutt så har jeg gått et halvår på russiskkurs, men har vel egentlig glemt det meste, bortsett fra et par setninger som jeg briefer med, og som sikkert høres mer russiske enn de egentlig er

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:53   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Jeg er forresten langt bedre muntlig enn skriftlig. Grammatikk har aldri vært min sterke side.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 22:00   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Her er nok en nyttig side: http://skolenettet.no/moduler/Module...epslanguage=NO

Hvilket nivå dere er på i følge det europeiske rammeverket kan dere få et inntrykk av ved å laste ned en av sjekklistene fra den første linken jeg la ut. C2 er det høyeste man kan oppnå i et fremmedspråk, og da regner man ikke med de som f.eks. er fagoversettere. A1 er begynnernivå.

Må legge til at det europeiske rammeverket er ganske nytt i Norge, og språkpermen/europass er helt ferskt. Språkpermen finnes foreløpig bare for voksne innvandrere og for ungdom fra 13-18 år, men skal komme på flere nivåer etterhvert. Jeg har sett eksempel på en språkperm for barn fra 3 år i Spania. På det nivået er det såklart kun ment til bevisstgjøring og som en slags minnebok/ aktivitetsbok.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 22:04   #7
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Jeg snakker flytende serbokroatisk(jugoslavisk), har lært det her hjemme med naturmetoden. Snakker gjennomsnitlig bra engelsk og litt italiensk.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 17:56   #8
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Jeg tror jeg ligger omtrent på C1 i engelsk. Snakker engelsk daglig, med butikkansatte, de ansatte i barnehagen til Aurora, med naboer og med foreldre og dagmammaer på lekeplassen.

På fransk ligger jeg vel knapt på A1. Hadde 4 på videregående, men har ikke praktisert det. Tror kanskje jeg kan mer spansk nå, bare etter å ha reist litt og plukket opp litt da jeg bestilte bøker fra Spania.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 18:18   #9
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Ligger vel på C2 i nederlandsk, fransk og dansk, C1 eller C2 i engelsk, B1 i tysk, A2 i spansk, aner-ikke i norsk (siden det er så mye dansk i språket mitt ennå). Morsomt at se, hvordan man på de forskellige språk tilegner seg ordforråd på de områder, som man har brukt språket på. Jeg har f.eks. jobbet med tinglysning en stund, og kan fortsat en masse terminologi på dansk - men har jo aldrig lært det på andre språk ! På samme måte har fransk alltid vært et hjemmespråk for meg, så der er jeg mest hjemme for "dagligdagse" ting.

Studerte litt gresk engang, men mye mere enn "kalimera, kalispera, kalinikta" henger der ikke igjen.

Synes språkpermen er veldig praktisk når jeg skal rette prøver eller forklare hvilket nivå mine elever ligger på.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 18:29   #10
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

På engelsk klarer jeg meg nokså bra. Bruker også dette av og til i jobben min. (hadde 3 demoer på engelsk hos en kunde i går, og det gikk iallefall veldig greitt).
Tysk hadde jeg i 8 og 9 klasse, og med litt innabords så klarte jeg meg iallefall en uke på skiferie i Østerrike for noen år tilbake.
Ellers har jeg gått på nybegynnerkurs i både spansk og fransk, men det ble aldri praktisert så det forsvant fort "ut igjen".

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 19:33   #11
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Jeg snakker rimelig godt engelsk, med det mener jeg, at jeg fint klarer å snakke dagligdags engelsk, og har heller ingen problemer med å lese akademisk engelsk, tror ikke jeg hadde klart å snakke akademisk engelsk noe særlig.

Tysk har jeg hatt undervisning i 4 år, greier fint å gjøre meg forstått, samt å forstå det meste som blir sagt på tysk.

Fransk har jeg hatt undervisning i 2 år, desverre er det meste glemt, klarer likevel å forstå enkle setninger, samt si noen ord og enkle setninger.

Nå går jeg på russisk kurs, og håper å kunne si noen få ord, samt forstå noen få ord etter et 20 timers kurs.

Jeg bruker språk daglig i jobben min, og helledussen så langt man kommer med å kunne få ord pluss fingerspråk og gestikulering! Synes det er fascinerende når jeg klarer å forklare f.eks middelaldrene menn fra tidligere Sovjetstater hva som skal foregå og å få svar på enkle spørsmål!

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 19:37   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Jeg snakker flytende engelsk, men merker at det skriftlige begynner å gå nedover,
nå som jeg nesten aldri skriver på engelsk lenger.

Jeg har hatt fire år med tysk på skolen -
og er kjempeflink til å snakke "Tande P-tysk..."
Ergo - jeg kan ikke føre en samtale, om jeg så får betalt for det.

Med litt oppfriskning, skulle jeg kunne gjennomføre en enkel samtale på fransk.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:17   #13
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Jeg har mellomfag i fransk. Jeg vil si jeg kan like mye fransk som engelsk. Men vil ikke si jeg snakker flytende fordi jeg veldig sjelden bruker noen av språkene. Jeg skulle gjerne hatt noen å snakke / skrive fransk med! Før i tiden chattet jeg en del på fransk, men det har jeg dessverre sluttet med. En annen ting er at jeg på fransk godt kan snakke en hel del om for eksempel verdenskrigene, men jeg har nok mer problemer med hva helt hverdagslige ting heter, for eksempel kjøkkenredskaper og slikt.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:31   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Jeg bruker engelsk daglig, men i mails form og hovedsaklig med franskmenn - hvilket vel medfører at jeg blir heller dårligere enn bedre av det.

Uten å ha tatt testen vil jeg tro jeg befinner meg mellom C1 og B2 - jeg har noen stavefeil, men bruker hovedsaklig riktig og proffesjonelt ordvalg, tror jeg.

Spansk og fransk er jeg A1, kanskje A2 i tysk - skriftlig, altså. Herremin, så fort man glemmer. :frust:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:35   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Jeg snakker og skriver engelsk daglig, så det er på ganske bra nivå - tilnærmet flytende.

Jeg leser og forstår tysk, men jeg snakker ikke tysk frivillig.

I tillegg leser og forstår jeg en del italiensk, men er ikke så flink muntlig ennå.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 23:25   #16
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Dib og andre: Husk at man kan være C2 kun i lesing og lytting og ha lavere nivå skriftlig, da! Man bedømmer ikke seg selv helhetlig sett, men i forskjellige ferdigheter. Bare se link nummer 1.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 23:39   #17
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Engelsk håndterer jeg ganske bra, både muntlig og skriftlig (også akademisk). Jeg gikk sykepleien i Australia og har vært au pair i NYC. Føler meg rimelig trygg på engelsk. Jeg hadde tysk som B-språk på videregående, men føler meg ikke så stødig på det. Jeg skulle nok kunne gjøre meg sånn høvelig forstått, men synes det er lettere å lese tysk.

Nå har jeg tenkt å lære meg samisk.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 23:43   #18
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Spansk her også! Har lært å snakke på reise og i utenlandsopphold, og har justert gramatikken med 25 studiepoeng på universitetet. Spansken min er nok hakket bedre enn engelsken min tror jeg nok, fordi jeg snakker spansk hver dag.

Tysken fra ungdomsskolen har blitt fullstendig glemt....

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 23:46   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Etter den skalaen vil jeg si at jeg er på C2-nivå i muntlig engelsk, inklusive lesing og forståelse og C1 skriftlig. Tysk vil jeg si er C1 muntlig/forståelse/lesing, men B2 når det gjelder egen skriftproduksjon.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 01:58   #20
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Engelsk har jeg rimelig god kontroll på, både skriftlig og muntlig, kanskje rundt C1-C2? Bruker en god del engelsk i jobben, leser engelske bøker og snakker flytende etter noen dagers oppvarming
Tysk har jeg hatt i fem år og bruker også i jobben enkelte ganger, dvs oversettelse fra tyske nyhetsmeldinger til norsk. Jeg har også gjort meg forstått på tysk når det virkelig har vært viktig, både i Tsjekkia, Italia og Tyskland.

Nederlandsk skjønner jeg en del av når det snakkes og når jeg leser det, men skriftlig kan jeg ikke mer enn noen fraser. Lett å blande inn tysken
Spansk har jeg inderlig lyst til å lære, forstår bittelitt og er dritflink til å bestille mat og drikke Begynte på et intensivkurs på jobben, men måtte kutte ut da jeg ble gravid og sykemeldt med bekkenløsning. Kanskje du kunne organisere et FP-kurs en gang, Gremli??

Svensk snakker og leser jeg også flytende, har blitt tatt for å være ekte svenske (men er det noe å skryte av? ).

kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no