Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-14, 23:14   #41
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Bruker ikke så mye akkurat TORO lenger.
Men vi bruker langpanne sjokoladekake til hver bursdag, da den er så allergivennlig og smaker helt greit. Hvis vi har muffins kommer også det derfra.

Ellers av ferdigmat så varierer det litt:
-Dolmio hvis vi skal lage lasagne til hverdags (gjerne både tomatsaus og ferdig hvit saus - men leste på ingredienslisten sist gang, så det er mulig jeg må lage hvit saus selv heretter)
- ungene elsker Toro tacogryte.
- Mannen har funnet en "pestosaus" ferdig på pose som han heller over laks og steker i ovnen. Hurtigmiddag.
-Saretas krydder og sauser hvis vi vil ha indiskinspirert middag litt enkelt.
-Trøndersodd. (ikke fra boks, men frossent inderøysodd i spann)
-Pytt i panne har vi i fryseren som kriseløsning, samme med ferdigkjøpt fiskegrateng.



pizzabunnen har jeg slutta å bruke, slumper oppi KA-en og det blir helt greit og en god deig å jobbe med.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 23:17   #42
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Har da litt diverse i skapet.
Mexikansk gryte, Bali kyllinggryte og Stroganoff-gryte.
Blomkål og brokkolisuppe, tomatsuppe (den tror jeg faktisk er First Price til og med, jeg liker det ikke så jeg hverken kjøper det eller lager det)
Brownies-posen brukte jeg opp i helgen og vaffelposen står klar til uventet besøk eller innfall til lørdags-"lunsj".
Bearnaise, brun saus og et par andre sauseposer har vi også, det er de jeg er vokst opp med, så det er de som smaker "riktig" for meg.
Boller på 1-2-3 har vi som oftest en pose av, de er kjappe og gode!
Og vi har sikkert noe annet som jeg ikke kommer på også.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 23:21   #43
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Bruker av og til sjokoladekaken fra Toro (langpanne). Buljong fra Knorr. Dolmeo pastasaus, Tikka masala fra Santa Maria og ferdig salsa. Engang i året eller to en posesaus (etter 10 kr tilbud gjerne ). Når jeg er syk og ensom kjøper jeg meg av og til en pose Pasta Parma ol. Alt i alt inneholder kanskje 10% av middagene våre posemat (og hovedkilden er buljong).

Selv er jeg foret opp på Toro og elsket det, men syns ikke det er like stas lengre nå.

Ja, på hytten om sommeren blir det mer posemat enn ellers. Hovedårsak: den er mye lettere å bære!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.

Sist redigert av Blåbær : 13-11-14 kl 23:27.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 23:25   #44
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Ganske mykje Toro her i huset! Dette er det eg har i skuffen akkurat no og som vi brukar ganske ofte:
Brownies
Bearnaisesaus
Ertestuing
Bretagne kyllingsaus
Ertesuppe
Lasagne
Tikka Masala
Porsjonspakkar til varm sjokolade
Thai kyllinggryte

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 23:27   #45
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Ertestuing glemte jeg. Det er posemat hos oss. I hvert fall til hverdags.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 23:41   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Kjøttkakesaus og vaffelrøre og buljong. Også er det fullt av poser i skuffen som gikk ut ... for en stund siden.

Jeg brukte kakemiksen da det var allergibarn i klassen, så klart, men jeg må si jeg er glad for å slippe. Den blir tørr og kjip hos meg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 23:44   #47
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Langpanne sjokoladekake til barnebursdag og den sorte boksen som heter kinesisk szechuan.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 23:50   #48
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Brownieposen, Kjøttdeigsaus på pose. Sånn fast. Så prøver jeg ditt og datt i ny og ne. Nå har jeg en "saus til laks" liggende.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 00:01   #49
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Bernaisesaus (knorr), Tomatsuppe, pizzafyll, brownies, langpannekake, Bali kyllinggryte.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 00:06   #50
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Jeg bruker av og til en buljongterning, og jeg hater jo å bake, så det har forekommet at jeg har kjøpt muffinsmiks og sånn, men husker ikke fabrikatet.

Og lasagne-kit?! Er dere spik spenna gale, folkens? Jeg lager fra bunnen. Min lasagne er viden kjent for at man ikke klarer å slutte å spise før det er er tomt.

Jeg liker for øvrig stroganoffgryte med rømme i stedet for melk. Men det er alt for lenge siden jeg har spist det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 00:08   #51
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Mannen foretrekker Knorr lasagne og saus, så det blir ikke så mye Toro.

Og jeg foretrekker Møllerens framfor Toro, når det kommer til kakemikser.

Men Toro har en fiskesmørsaus som jeg synes er veldig god.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 00:10   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Jeg er ikke glad i å bake, og bruker Toro fritt og hemningsløst der. På tur tar vi av og til med pannekakemiks, jeg bruker den glutenfrie langpannekaken, og browniesene syns jeg er kjempegode.

Det hender et par ganger i året at det blir tomatsuppe også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 00:12   #53
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Ingen. Men vi bruker buljong fra Knorr tror jeg det er.
Ellers lages alt fra bunnen av.

Glemte at de gangene vi har bearnaise så bruker vi ferdig fra Jacobs. Sist gang det skjedde var nyttårsaften 2012 så ikke veldig ofte akkurat.
Nå kommer samme familie hit til nyttår så da blir det nok det igjen. Så hvertannet år sånn ca.


(Fetteren til Vesla spiser bare bearnaise som saus og ingen annen, så nyttår med dem = bearnaise.)

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 00:49   #54
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Ingen, faktisk. Før spiste jeg det en del, men så sluttet vi og startet med å lage ting selv. Jeg har ikke noe prinsipielt i mot Toro, men nå synes jeg det er så salt at det overdøver alle andre smaker.

Jeg bruker buljongterning fra Knorr eller Maggie en sjelden gsng

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 06:23   #55
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Tomatsuppe og et par kakeblandinger. Og fruktsuppe, kom jeg på nå, når vi er på hytta.

(Hvilke touretter spiser du i dag, que?, leste jeg først.)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 06:24   #56
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg har ikke noe prinsipielt i mot Toro, men nå synes jeg det er så salt at det overdøver alle andre smaker.

Kakeblandingene deres er ikke så fryktelig salte.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 06:47   #57
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Jeg leser forøvrig "hvilke touretter spiser du".

Kom på at lillebror er glad i å lage sjokolademuffins fra toro

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 06:52   #58
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Kommer bare på et par poser blomkålsuppe i året.

Jeg bruker lite halvfabrikata, som regel lager jeg alt fra bunnen eller jeg kjøper ferdig middag i ferskvaredisken.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 06:57   #59
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Vi bruker av og til lasagne-pakken fordi den glutenfrie er ok. Ellers bruker jeg lys muffins-blanding som base i noen kaker fordi den også er glutenfri. Generelt er Toro gode på allergimat, synes jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 07:05   #60
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Og lasagne-kit?! Er dere spik spenna gale, folkens? Jeg lager fra bunnen. Min lasagne er viden kjent for at man ikke klarer å slutte å spise før det er er tomt. .

Ja, totalt sprø er jeg. Min hjemmelagede saus er også god, men det tar beviselig mye menger tid å lage. Dessuten er alle frittstående glutenfrie plater skikkelig jækk, så de ødelegger. Toro sin er god nok.

(Jeg er litt lei av å bli sett på som teit fordi jeg ikke digger å lage mat i timevis. Jeg lager mat fordi jeg må og legger tid i det fordi jeg synes det er viktig med sunt kosthold, men jeg legger ikke sjela mi i å ha den beste suppa eller lasagnen i gata. Jeg er bedre på andre ting.)

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 14-11-14 kl 12:40. Årsak: Autocorrect hang ut Erik, stakkars!
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no