Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gå ned i vekt og bli der?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 16:20   #1
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Gå ned i vekt og bli der?

Hei

Litt usikker hvor jeg skulle legge denne, gjelder både kosthold og helse...

Er det noen her som har gått ned i vekt og blitt der?. Endret kosthold "for alltid"?.
Jeg trenger noen tips og psykisk støtte. Jeg har meldt meg på Grete Roede kurs som starter 23. oktober. Har kommet inn i en ond sirkel, misfornøyd med meg selv og deppa, kjøper snop o.l, enda mer misfornøyd, sliten, kjøper mer o.s.v. Det er jo helt idiotisk, en har jo kun seg selv å skylde på.....sitte å stappe i seg sjokolade og hate kroppen sin....

Men nå er det slutt, jeg skal ned 13 kg og bli fornøyd. Der skal jeg bli og mitt kosthold skal endres. Det er ikke så aller værst men jeg sliter veldig på kvelden når alle ungene er lagt og de tre dagene jeg er hjemme med bare lillemor (4 mnd), storesøster og storebror er i barnehagen. Jeg kan spise og spise, nesten aldri mett. Slik har det blitt hver gang når jeg ammer. Greit at jeg skal spise litt mer men ikke hele tiden og ikke de mengdene jeg spiser nå. I tillegg må jeg komme meg bort fra det at å kose seg må bety mat eller godterier. Der sliter jeg.

Jeg går på trening to ganger i uka, spinning og core. I tillegg har vi kjøpt oss Ellipse maskin som vi får i dag eller i morgen

Vil bli en sunn aktiv person og overføre et sunt koshold og livsstil til mine barn
Har gått på et Grete Roede kurs tidligere så jeg vet sånn ca hva jeg må gjøre, det værste er ikke å gå ned men å bli der og få et fast sunt kosthold og en god livsstil.

Vil gjene ha andres historier.
Tips og motivasjon mottas med stor takk

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:10   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Jeg har!

Jeg veide ti kilo mer enn jeg gjør nå da jeg ble gravid med Lille, la på meg tretti kilo under svangerksapet og gikk ned 20 kilo det flrste året og 20 kilo det neste.

Jeg har valgt et kosthold som er gjennomgående SUNT, ikke spesielt magert men veldig grønt, rent og fra bunnen. Helsa har vært i fokus hele veien, derfor har jeg hatt fokus på langsom vektnedgang, økologiske og sunne produkter og en livsstil som jeg og familien kan leve em over tid. Å veie ting, regne, lage vond lett-mat passer meg dårlig. Jeg er altfor glad i god mat til å drive med sånn.

Mine råd:
Kutt sukker, men ikke gå over på lettprodukter. Drikk vann, urtete, ikke mer enn to kopper kaffe om dagen, ikke for mye juice (lag selv om du kan) og øko-lettmelk. Økolettmelken inneholder antagelig mer CLA enn vanlig melk, og kalsium må man ha.

Dropp kjøttdeig, medister og andre blandede produkter, bruk karbonadedeig, og spis heller mindre kjøtt. Rent kjøtt og ren fisk er mye sunnere og smaker mye bedre. Det er overraskende lite fisk i fiskekaker!

Spis MASSE grønt, øk gjerne fra 5 til 10 om dagen, spis salat eller råkost til alle måltider, bland grønnsaker inn i alle middager, kutt opp frukt som snop og ha 1/3 -1/2 parten av tallerknen dekket av grønt til alle middager. Gjere andre måltider også.

Tørket frkt, nøtter, oppskåret frukt osv er fint snop.

Grovt brød, bak gjerne selv. Thors Brød eller Ingers rugbrød er gode hverdagsbrød. Skjær tynne skiver.

Fett er bra, så lenge det er bra fett. Tran er viktig, olivenolje, rapsolje osv er flotte oljer. Laks og ørret gir også riktig fett. Jeg unngår margarin og bruker heller smør og gode oljer.

Spis nok, spis ofte og lite. Mange som slanker seg, spiser for lite, og kroppen begynner med sparebluss og holder på fettet.

Tren, og legg inn ekstra aktivitet hver dag. Gå til jobben, eller gå til neste busstopp, neste banestopp, eller gå en god tur hver ettermiddag. Ta deg tid til å trene. 3 ganger i uken er fint. Tren noe du liker, som er variert. Push deg selv og sett deg delmål. En kombo av kondis, styrkerening og balanse, yoga eller pilates.

Ta tiden til hjelp, langsomt og rolig er bedre enn kjapt ned og kjapt opp igjen. Ikke bruk vekt, bruk heller målebånd om du må ha noe å se til. Muskler veier mer enn fett.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:13   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Jge synes du skal vente med den store vektnedgangen til du er ferdig med å amme. Inntil dess kan du fokusere på kostholdsomlegging i hverdagen, kutte sukker og komme deg mer i bevegelse. Jeg tror overskuddet vil komme med mer grønt, mer sunt, sukkerkutt og gradvis mer fysisk bevegelse. Muskler er bra!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:26   #4
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Tusen takk for mange råd og tips Mim!. Og gratulerer med at du holder vekten og lever sunt. Har lest mange av oppskriftene dine *imponert over matkunnskapene dine*

Jeg er også veldig glad i mat og å lage mat så jeg kommer ikke til å lage vond lett mat. Å veie mat er greit, hvertfall i starten.
Sukker er nok det kroppen min har blitt helt avhengig av og som blir værst de første dagene/ukene. Men minst mulig sukker har jeg og tenkt.

Et problem vi har her er at vi ikke er spesielt glad i fisk hverken jeg eller mannen. Men jeg skal prøve meg litt på noen oppskrifter, tror nok det kan være litt pga måten den er blitt servert til oss på (potet, gulrot, fisk og en klatt smør...).

Skal ta det rolig nå, vil bli nede denne gangen så dette er ingen kur/diett

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:28   #5
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Madam Mim har heile oppskrifta og lista, er berre å bøye seg

Et tips til; Sida du skal inn i Grethe Roede-systemet så er der HoldVekten kurs. Eg har brukt fire kurs på å gå ned mine 18-19 kilo og skal begynne på HV-kurs i morga. Eg trur dette blir mitt aller viktigaste kurs.

Lykke til!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:29   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Mitt beste tips er forøvrig å holde seg unna det aller meste av halvfabrikat. Det er gift for min kropp i alle fall. Lag sjøl!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:32   #7
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har!

Jeg veide ti kilo mer enn jeg gjør nå da jeg ble gravid med Lille, la på meg tretti kilo under svangerksapet og gikk ned 20 kilo det flrste året og 20 kilo det neste.

Jeg har valgt et kosthold som er gjennomgående SUNT, ikke spesielt magert men veldig grønt, rent og fra bunnen. Helsa har vært i fokus hele veien, derfor har jeg hatt fokus på langsom vektnedgang, økologiske og sunne produkter og en livsstil som jeg og familien kan leve em over tid. Å veie ting, regne, lage vond lett-mat passer meg dårlig. Jeg er altfor glad i god mat til å drive med sånn.

Mine råd:
Kutt sukker, men ikke gå over på lettprodukter. Drikk vann, urtete, ikke mer enn to kopper kaffe om dagen, ikke for mye juice (lag selv om du kan) og øko-lettmelk. Økolettmelken inneholder antagelig mer CLA enn vanlig melk, og kalsium må man ha.

Dropp kjøttdeig, medister og andre blandede produkter, bruk karbonadedeig, og spis heller mindre kjøtt. Rent kjøtt og ren fisk er mye sunnere og smaker mye bedre. Det er overraskende lite fisk i fiskekaker!

Spis MASSE grønt, øk gjerne fra 5 til 10 om dagen, spis salat eller råkost til alle måltider, bland grønnsaker inn i alle middager, kutt opp frukt som snop og ha 1/3 -1/2 parten av tallerknen dekket av grønt til alle middager. Gjere andre måltider også.

Tørket frkt, nøtter, oppskåret frukt osv er fint snop.

Grovt brød, bak gjerne selv. Thors Brød eller Ingers rugbrød er gode hverdagsbrød. Skjær tynne skiver.

Fett er bra, så lenge det er bra fett. Tran er viktig, olivenolje, rapsolje osv er flotte oljer. Laks og ørret gir også riktig fett. Jeg unngår margarin og bruker heller smør og gode oljer.

Spis nok, spis ofte og lite. Mange som slanker seg, spiser for lite, og kroppen begynner med sparebluss og holder på fettet.

Tren, og legg inn ekstra aktivitet hver dag. Gå til jobben, eller gå til neste busstopp, neste banestopp, eller gå en god tur hver ettermiddag. Ta deg tid til å trene. 3 ganger i uken er fint. Tren noe du liker, som er variert. Push deg selv og sett deg delmål. En kombo av kondis, styrkerening og balanse, yoga eller pilates.

Ta tiden til hjelp, langsomt og rolig er bedre enn kjapt ned og kjapt opp igjen. Ikke bruk vekt, bruk heller målebånd om du må ha noe å se til. Muskler veier mer enn fett.

"Du trenger å gi tilbakemeldinger til andre brukere før du gir tilbakemelding til Madam Mim igjen."

Veldig bra! Selv om jeg i tillegg ville fokusert på lavkarbo... spesielt om man "fyser" mye på noe søtt eller næringsmidler med mye raske karbohydrater.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:33   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Mitt beste tips er forøvrig å holde seg unna det aller meste av halvfabrikat. Det er gift for min kropp i alle fall. Lag sjøl!

Jepp, jeg tåler ikke tilsetningssoffer eller juks. Jeg merker det godt etter å ha vært uten noen år, får jeg servert noe halvfabrikata blir jeg nummen og uvel.

HV-kurs?



Her skal vekta holdes, ja! Med makt!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:35   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

"Du trenger å gi tilbakemeldinger til andre brukere før du gir tilbakemelding til Madam Mim igjen."

Veldig bra! Selv om jeg i tillegg ville fokusert på lavkarbo... spesielt om man "fyser" mye på noe søtt eller næringsmidler med mye raske karbohydrater.

Jeg gjør i grunnen det, men jeg glemte egentlig å skrive om det. Avocado som frokost eller pålegg, grov pasta, grov ris, lite poteter (mest andre ting), grovt brød, bønner i gryteretter og varne former.

Nøtter og tørket frukt :gjentar: Eper i båter og annen oppskåret frukt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:38   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jepp, jeg tåler ikke tilsetningssoffer eller juks. Jeg merker det godt etter å ha vært uten noen år, får jeg servert noe halvfabrikata blir jeg nummen og uvel.

HV-kurs?



Her skal vekta holdes, ja! Med makt!

HoldVekten. Tenkte at eg kunne korte sida det sto lenger oppe i innlegget mitt

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:40   #11
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jge synes du skal vente med den store vektnedgangen til du er ferdig med å amme. Inntil dess kan du fokusere på kostholdsomlegging i hverdagen, kutte sukker og komme deg mer i bevegelse. Jeg tror overskuddet vil komme med mer grønt, mer sunt, sukkerkutt og gradvis mer fysisk bevegelse. Muskler er bra!

Ja det tror jeg og, skal gå på kurs for gravide/ammende så jeg får nok kcal. Hovedtingene mine blir å kutte ut snopet og all skapsnokingen, spise mer grønt, fortsette treningen to dager i uka og gå mer turer/bruke ellipse maskinen vår. Vil ha mer muskler, veldig fornøyd med Core treningen jeg går på. Muskler forbrenner vel mer fett og .


Sist redigert av Zip : 09-10-06 kl 20:52.
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:40   #12
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg gjør i grunnen det, men jeg glemte egentlig å skrive om det. Avocado som frokost eller pålegg, grov pasta, grov ris, lite poteter (mest andre ting), grovt brød, bønner i gryteretter og varne former.

Nøtter og tørket frukt :gjentar: Eper i båter og annen oppskåret frukt.

Nettopp! Ville bare gjøre et poeng ut av det siden Zip tydeligvis fyser mye (kjenner meg litt igjen i det hun skriver)... og siden jeg har STOR tro på at lavkarbo er bra for mange.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:46   #13
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Solveigmor - gratulerer med vektnedgang. Jeg tror også et HV kurs er veldig viktig. Jeg har planer om å ta dette kurset (for gravide/ammende), så kurs 2 og forhåpentligvis hold vekten kurs etterpå. Men vet du om det finnes på nett?. Vi har ikke Grete Roede kurs her jeg bor.
Skal prøve å kutte ut halvfabrikat, merket det faktisk etter en sommer uten noe som helst ferdigmat at kroppen var mye bedre. Da var vi på fjellet med familien til mannen på stølen, der var det ingen halvfabrikat nei .

Nooria - har lest litt om lavkarbo, det jeg synes er vanskelig der er kutt av brød og poteter. Vi spiser ganske grovt brød og har poteter ca 3 ganger i uka tenker jeg. Men kunne kanskje erstattet det med andre grønnsaker. Ris bruker vi og endel. Jeg er forferdelig fysen på alt mulig, når kroppen plutselig liker ting jeg ikke likte før bare fordi jeg har det i skapet er det nok en faresignal ja...., tror nok kroppen min er på full fart oppover...


Sist redigert av Zip : 09-10-06 kl 20:54.
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:50   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Solveigmor: Eg kødda! Eg trur den grøne fargen er svært slankande.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:50   #15
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Er litt usikker, men sjekk på www.vektklubben.no. Er det nettkurs du skal ta ordinært også?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:51   #16
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Solveigmor: Eg kødda! Eg trur den grøne fargen er svært slankande.

Men eg blir så bleik i grønt

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:55   #17
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Mitt tips vil bli lavkarbo. Har nå snart gått ned 20 kilo uten å sulte, lager ren mat, masse grønnsaker og for en verden av nye oppskrifter!

Dette kostholdet er bra for kroppen min, jeg har sluttet å fyse, jeg har masse energi og jeg spiser meg mett hver dag.

Grete Roede passer for noen, lavkarbo passer for andre og man må selv finne den veien som er best for en selv

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:56   #18
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Er litt usikker, men sjekk på www.vektklubben.no. Er det nettkurs du skal ta ordinært også?

Ja det er det. Skal høre med instruktøren når den tid kommer jeg. Dårlig med slike kurs her jeg bor så må ta på nett. Men det går fint. Må bare ha noen som passer på meg litt og som jeg har forpliktelser til. Er veldig pliktoppfyllende så slurver ikke. Mannen skal også ned litt, ca 5 kg, så er fullt innstilt på dette han og

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:00   #19
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Solveigmor: Eg kødda! Eg trur den grøne fargen er svært slankande.

Likar å lese nynorsk, burde bruke det meir eg og sidan storebror skal ha det som hovedmål på skola neste haust. Dei fleste har det her, må seie ifrå hvis ein skal ha bokmål.

Men må halde tunga rett i munnen, ikkje alltid så enkelt.

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:01   #20
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gå ned i vekt og bli der?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Nooria - har lest litt om lavkarbo, det jeg synes er vanskelig der er kutt av brød og poteter. Vi spiser ganske grovt brød og har poteter ca 3 ganger i uka tenker jeg. Men kunne kanskje erstattet det med andre grønnsaker. Ris bruker vi og endel. Jeg er forferdelig fysen på alt mulig, når kroppen plutselig liker ting jeg ikke likte før bare fordi jeg har det i skapet er det nok en faresignal ja...., tror nok kroppen min er på full fart oppover...

Ja det syntes jeg også... helt til jeg oppdaget at ved å kutte det mistet jeg søtsuget . Da ble motivasjonen ganske sterk serru... for ikke å snakke om at jeg ble så våken (har alltid slitt med mye trøtthet... spesielt i hyggelige sammenkomster med god mat ).

1 potet 3 ganger i uka samt en skive GROVT brød hver dag er ikke så ille dersom du erstatter det med grønnsaker og proteinrik mat. Selv må jeg kutte brødet helt ut samt ta kromtabletter for kvitte meg med søtsuget og gå ned i vekt.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no