Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Å komme seg opp av sofaen"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-14, 10:15   #61
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Divine

Men du sier vel dette med et snev av stolthet? Sånn egentlig? Nettopp fordi vi er opplært til at lediggang er roten til alt vondt, og at det er best å være i vigør?

Nei, det er kun konstaterende, du må ikke tillegge meg et smug tonefall eller noe. Mannen min blir litt gal av at jeg alltid gjøre noe fordi han automatis blir stresste eller får dårlig samvittighet av at jeg totrer rundt og holder på. Det er jo absolutt ikke meningen, jeg synes ikke jeg er bedre enn dem som slapper av i sofaen. Jeg forstår ikke helt at de ikke blir like "Jeg må ut, jeg må opp"-setteraktige, at de ikke blir irritable av at det blir varmt, at de ikke kjenner de MÅ ut og få frisk luft, at de ikke ville slappet bedre av om den busken ble flyttet dit den skulle være osv, men så går jeg og gjør mitt og så gjøre de andre sitt. Vi er tre settere og to labradorer i vår familie, så vi må tilpasse oss litt alle sammen.

Det var skikkelig deilig å finne ut at det var slik jeg slappet av, for jeg har hatt mange år med sånn tvangsavslapning "nå koser vi oss, dere", der jeg har sittet som en mark og ikke slappet av et sekund.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 10:20   #62
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mens jeg liker verken å gjøre ting eller "bruke kroppen". Jeg vil helst sitte og spise, lese, se tv/film, surfe, spille wordfeud, prate.

Jeg ser for øvrig heller ingenting galt med artikkelen. Den fikk meg bare til å tenke på det med å "sitte i sofaen".

You and me.

Men som en kollega av meg sier (en irriterende sprek en, formann i "maratonmafiaen" på jobben) - man angrer sjelden på at man kommer seg litt ut i frisk luft, og man kan jo ligge i sofaen etterpå. Han har jo rett i det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 10:31   #63
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi er tre settere og to labradorer i vår familie, så vi må tilpasse oss litt alle sammen.



Jeg har gått direkte fra søvnmangelpsykotisk baby/toddler-fasen til finner-ikke-roen-hjemme-fasen, og det er først de siste månedene at jeg har funnet ut at det går an å kose seg litt i sofaen. Etter ti år.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 10:35   #64
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mens jeg liker verken å gjøre ting eller "bruke kroppen". Jeg vil helst sitte og spise, lese, se tv/film, surfe, spille wordfeud, prate.

Jeg ser for øvrig heller ingenting galt med artikkelen. Den fikk meg bare til å tenke på det med å "sitte i sofaen".

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg sitter nok for mye i sofaen, etter kl 20/21 på kvelden. Samtidig så er det da jeg endelig kan tenke på MEG, og da orker jeg ikke enda et krav om måtteburdeskulle ut og feks. trene (i og med at jeg i liten grad liker å trene).

Jeg tror helt seriøst at en del folk hadde hatt et bedre liv om de var litt mer late som meg. Jeg føler lite på tidsklemme og er en ganske ustresset og rolig person. Og B-menneske, hehe.

Divine og Pelle, jeg tror jeg elsker dere!

Jada, jeg vet at det er sunt og fornuftig å trene/bevege seg, men sånne friskusaktige, lett moraliserende "nei, nå må vi ut i frisk luft dere"-folk gjør meg mildt aggressiv.

Og i tråd med det Pelle skriver, og som jeg nevnte tidligere, den tiden etter 20-21 tror jeg er livsnødvendig for at jeg skal bevare vett og forstand nå i småbarnstiden, trene får jeg heller gjøre når ungene blir større og tilbringer mer tid uten oss foreldre. I mellomtiden nøyer jeg meg med en og annen søndagstur med ungene (som jeg må innrømme jeg kun blir med på fordi det er sånt man "bør" gjøre og fordi mannen maser, egentlig ville jeg heller ligge på sofaen).

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 10:43   #65
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Men hvorfor hører dere dette moraliserende tonefallet? Det er jo gjerne bare at folk simpelthen bare er annerledes enn dere? Folk sier jo at jeg burde slappe av (implisitt på den klassiske måten) men jeg driter nå i hva de mener. Jeg vet jo at en viktig grunn til at jeg ble syk i hodet (klinisk deprimert) av å være sykemeldt pga bekkenløsning og truende fødsel i svangerskapet med minsten var at jeg ikke kom meg ut eller fikk rørt meg i det hele tatt, det var rett og slett helt ødeleggende for psyken.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 10:47   #66
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Nei, noen HAR faktisk dette tonefallet. Faren til venninnen min, for eksempel, er helt åpen på at han forakter at folk foretrekker andre ting enn å gå i fjellet. Og jeg kjenner minst én person som alltid sier at "man må jo ut og røre seg hver dag", og da jeg ba henne slutte å omtale seg selv som "man", så sa hun at nei, hun snakket ikke om seg selv, for det var jo klart at alle burde komme seg på tur hver dag og alt annet var bare sløvhet og latskap.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:05   #67
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Jeg synes artikkelen var fin, og skjønner hva hun mener. Jeg er B-menneske og laget for komfort. Men, jeg VET at det ikke er bra å bare sitte i ro og snackse, så jeg trener spinning/styrke elns 2-3 ganger i uka, drikker masse vann selv om jeg ikke synes det smaker særlig digg, og fokuserer på frukt og grønt selv om jeg liker smågodt best. Fordi jeg MÅ og BURDE, ikke fordi jeg blir lykkeligere. Egentlig.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 12:43   #68
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Fordi jeg MÅ og BURDE, ikke fordi jeg blir lykkeligere.

Enig. Eller rettere sagt; jeg blir ikke lykkeligere under treningen eller inntaket av vann, men etterpå kan jeg, i enda større grad av lykkelighet, kose meg med rødvinen og sjokoladen på sofaen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 13:06   #69
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Enig. Eller rettere sagt; jeg blir ikke lykkeligere under treningen eller inntaket av vann, men etterpå kan jeg, i enda større grad av lykkelighet, kose meg med rødvinen og sjokoladen på sofaen.

Eksakt.

Jeg er jo ellers en irriterende hverdagsmosjonist også, der jeg sykler overalt i allslags vær og er oppriktig sjokkert over at folk flest stadig KJØRER strekninger på 1-2 km, men jeg liker å tro at jeg drikker såpass jevnt med vin, spiser så mye sjokolade, er et så inngrodd B-menneske og avskyr få-noe-ut-av-dagen-mentaliteten såpass høylytt at jeg er fritatt fra ethvert friskusstempel.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no