Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva går gjennom hodet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-23, 07:18   #61
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva går gjennom hodet?

Stå tii høyre i rulletrapp er godt kjent også for oss utenfor Oslo altså. Så jeg syns isbjørn i gatene-kommentaren var helt på sin plass.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-23, 07:24   #62
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva går gjennom hodet?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Men da har da vært sagt i en tidligere tråd her inne at det med å stå til høyre i rulletrapp ikke er en greie utenfor Oslo?

Jeg er skyldig i å ha postet noe slikt. Her jeg bor skiller sommerturistene fra Innafor seg godt ut på kjøpesenteret, der de ofte haster i vei og har det travelt og trenger seg fram og kanskje blikker oss uoppdragne barbarer fra den mer sedate lokalbefolknnga. Her står stort sett de fleste både ned og opp rulletrapper og rullebånd. På rullebånda har man gjerne med seg handlevogn mellom etasjene også. Og har vi kjørt vogna inn på båndet, låser hjula seg og en får ikke flytta på den uansett. Ingen kommer forbi da.

Men jeg vet jo ar Innafor gjelder "stå til høyre, gå til venstre". Og klarer fint å tilpasse meg. When in Rome, do as the Romans do.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-23, 07:55   #63
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.358
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva går gjennom hodet?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Kan bekrefte at det definitivt er en greie i Bergen ihvertfall. Og stort sett alle storbyer i Europa jeg har vært i ihvertfall. Jeg tipper at fenomenet ikke har oppstått i Oslo. At alle ikke følger det er også definitivt en greie i Bergen, så vi har samme utfordring her.

Stemmer det. Forunderlig nok ble ikke denne storartede regelen oppfunnet i Norge. Jeg lærte å stå til høyre med et brak da jeg flyttet til London i nittenpilogbue.

Til og med i Stavanger, det vi knapt nok har lært å spise med kniv og gaffel, står man til høyre i rulletrapper/bånd.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-23, 13:12   #64
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva går gjennom hodet?

Herregud, Dali! Skulle tro folk hadde vett på å være stille på nattoget. Evt gå til kafevogna om man har tenkt å takle hele natta!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-23, 20:26   #65
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva går gjennom hodet?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Herregud, Dali! Skulle tro folk hadde vett på å være stille på nattoget. Evt gå til kafevogna om man har tenkt å takle hele natta!

Neida, den ene stakkaren av de som sovna, han stappa de munnen full av brownies og filma mens de lo den verste beavis and butthead-latteren. De var i alderen 18-20 og veldig partyklar.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-23, 20:35   #66
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva går gjennom hodet?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Fordi jeg synes det var en ganske nedlatende ting du påstår, og ville sammenlikne det med noe omvendt.

Men det er jo sant. Jeg hadde ikke hatt peiling på sånne regler om jeg ikke hadde lest det her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no