Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 15:07   #101
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg høres helt antikapitalistisk ut, og jeg er vanligvis nærmest 100 % markedsliberalist - men ikke på barn. Jeg synes barn skal skjermes for dette i mange, mange år til.

Veldig enig, og det er ett av argumentene som gjør at jeg er glødende for skoleuniform. Til alle!

(Nei, ikke med foldeskjørt og slips, men joggebukser og skolegenser. Som passer til alle, og som er lett å vaske og tåler tørketrommel og... :drømmer: )

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:12   #102
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Calvin Klein. :boikotter: Armani er faktisk snill i størrelsene, og har plass til former. :liker:

Men Calvin Klein har jo egen storstørrelseserie, som man får kjøpt på Macys i USA? Jeg påførte ei veninne neste hjerteinfarkt da jeg kjøpte meg en CK-genser. Og farget den lilla.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:12   #103
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Veldig enig, og det er ett av argumentene som gjør at jeg er glødende for skoleuniform. Til alle!

(Nei, ikke med foldeskjørt og slips, men joggebukser og skolegenser.

Joggebukser?

Er ikke like glødende enig i det akkurat. Har man forresten mange av hvert plagg da, med uniformer, eller må man vaske det ene settet hver dag?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:15   #104
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Jeg ser for meg at mange av de uniformene (jeg får opp i hodet mitt iallefall) har ganske dårlig passform for enkelte de og?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:16   #105
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor er de buksene som passer godt for strektynne jentunger "voksenkopier"? Det skjønte jeg ikke.

Greia er jo at moten nå er trange bukser. Bukser som er trange hele veien ned, og dette er voksenmote. Dette er ikke bukser det er godt å bevege seg i, men som velges fordi det er mote. Det går fint an å lage bukser for strektynne jentunger som ikke er "skinnyjeans".

Sønnen min er for øvrig også av den strektynne utgaven, men han liker ikke trange jeans for det. Det går fint an å lage bukser som passer i livet og over rumpa til smale barn, men som ikke ser ut som de er malt på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:17   #106
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Joggebukser?! Nei nei. Aldri.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:19   #107
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Jeg er imot skoleniformer. Mannen min er engelsk, og sier at uniformerne pimpes hele tiden, pluss at det alltids finnes billige og dyre utgaver av samme uniform, og at barna alltid er kjappe til å se selv den minste detalj som kan avsløre om det er en "billigutgave".

Og som Nessie sier, det var det med passformen, da. Jeg kan ikke tenke meg at en skoleuniform ville gjort stort med selvtilliten min, for å si det mildt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:19   #108
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men Calvin Klein har jo egen storstørrelseserie, som man får kjøpt på Macys i USA?

Nesten alle merkene har storstørrelse og petite i tillegg til den vanlige. Jeg lærte nå sist at "woman" betyr storstørrelse i USA. Sjikkli innlysende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:22   #109
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Greia er jo at moten nå er trange bukser. Bukser som er trange hele veien ned, og dette er voksenmote. Dette er ikke bukser det er godt å bevege seg i, men som velges fordi det er mote. Det går fint an å lage bukser for strektynne jentunger som ikke er "skinnyjeans".

Sønnen min er for øvrig også av den strektynne utgaven, men han liker ikke trange jeans for det. Det går fint an å lage bukser som passer i livet og over rumpa til smale barn, men som ikke ser ut som de er malt på.

Fordi det er mote er det voksenmote og ikke barnemote? Sorry, jeg forstår ikke logikken i det hele tatt.

Ellers har jeg fått prikk om at det er Karl Lagerfeld som er den skyldige i "str 38"-uttalelsen, så juryen er kanskje ute på om det var han eller klein, men Armani er i hvert fall frikjent.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:29   #110
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fordi det er mote er det voksenmote og ikke barnemote? Sorry, jeg forstår ikke logikken i det hele tatt.

Fordi all mote starter som voksenmote? Barnemoten har forandret seg ekstremt de siste 30 åra. Fra å være relativt kjønnsnøytralt og godt å bevege seg i, til å være lik for 8, 14 og 23-åringer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:34   #111
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Da tror jeg du idylliserer tidligere tiders barnemote, altså, bortsett fra et lite vindu på 70-tallet.

Ja, også er jeg enig: All barnemote starter som voksenmote, og derfor forstår jeg ikke at en barnebuksemote som er lik en voksenbuksemote er noe negativt? Disse skinny buksene trenger jo ikke være ubehagelige. Jentungen min har noen som er supercomfy.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:39   #112
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Så lenge barnet selv også velger comfort selv, og ikke irriterer seg nevneverdig over plagg som ikke passer, så vil det jo som regel løse seg. Eldstemor på 9 er veldig klar på at det skal være behagelig, og kaster ikke et blikk på 'skinnyjeans' og lignende. Hun velger ting som hun liker og som passer. Men vi har kanskje vært heldige til nå og ikke opplevd noe særlig press enda.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:43   #113
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Greia er jo at moten nå er trange bukser. Bukser som er trange hele veien ned, og dette er voksenmote. Dette er ikke bukser det er godt å bevege seg i, men som velges fordi det er mote. Det går fint an å lage bukser for strektynne jentunger som ikke er "skinnyjeans".

Jenta mi foretrekker "skinnyjeans" fordi hun synes det er behagelig å gå med. Det er da bukser som ser ut som jeans og er trange hele veien ned, men er laget av et materiale som gjør at buksen oppleves nesten som tights. Egentlig er stretchyjeans en bedre beskrivelse enn skinnyjeans. Så det trenger altså ikke å være ubehagelig eller upraktisk bare fordi det er smalt i passform. (Og om noen vil vite hvor de er kjøpt så er de irriterende nok kjøpt på GAP i London, så dessverre ikke så lette å få tak i.)

Vi sliter forresten også med å finne bukser til ungene, noe er for trangt, noe er for vidt, noe passer i lengden men ikke i vidden osv osv, og jeg har to stykk unger som er helt "normale" i størrelsen, men storebror er nok et stykke ut på "lang, tynn slamp"-skalaen. Jeg forstår at det oppleves sårt å ikke finne bukser, men det gjelder altså også for oss som har unger som er slanke.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:45   #114
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Og for oss voksne.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:47   #115
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og for oss voksne.

Det var faktisk en av fordelene med å legge på seg litt og komme litt opp i buksestørrelse, nå finner jeg flere bukser som er lange nok i beina enn jeg gjorde før. Da var alt konsekvent for kort eller for vidt med mindre jeg skulle kjøpe jeans, da går det jo som oftest å velge både lengde og vidde.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:47   #116
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Mulig det bare er meg, men jeg synes halve Norge går rundt i tights for tiden, 40 eller 140 kg, 4 eller 40 år, alle går med det, og tigts passer da de aller fleste. Litt avhengig av hva man har til, men stort sett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:48   #117
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mulig det bare er meg, men jeg synes halve Norge går rundt i tights for tiden, 40 eller 140 kg, 4 eller 40 år, alle går med det, og tigts passer da de aller fleste. Litt avhengig av hva man har til, men stort sett.

Jeg eier ikke en eneste tights og har sverget på at jeg aldri skal eie en. Og jeg synes ikke jeg ser så mye tights på voksne lenger, det går mye mer i skjørt, kjoler (ikke tunikaer) og normale bukser. Men barne- og ungdomsmoten er jo veldig preget av tight+shorts akkurat nå.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:49   #118
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Da tror jeg du idylliserer tidligere tiders barnemote, altså, bortsett fra et lite vindu på 70-tallet.

Ikke for å være frekk, men jeg tror jeg har endel mer koll på motehistorie enn deg.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, også er jeg enig: All barnemote starter som voksenmote, og derfor forstår jeg ikke at en barnebuksemote som er lik en voksenbuksemote er noe negativt? Disse skinny buksene trenger jo ikke være ubehagelige. Jentungen min har noen som er supercomfy.

Barnemote som er lik voksenmote som ikke er ubehagelig, ikke forhindrer lek og som ikke fremstiller barn som små sexsymboler er det selvsagt ikke noe galt i. Og selvsagt finnes det trange bukser som er komfy. Men det finnes også en hel haug som ikke er det, og det finnes en hel haug med småjenter (og mammaene deres) som allikevel går i dem, fordi det er mote og kult. Jeg syns ikke barn skal kunne ta det valget.

Og bare så det er sagt; skinnyjeans er ikke det samme som jeggings, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:50   #119
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Eh, jeg går mye i tights, eller jeans med stretch, som egentlig er ganske tights-aktige.
Mulig jeg er ganske utdatert.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 15:50   #120
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Eh, jeg går mye i tights, eller jeans med stretch, som egentlig er ganske tights-aktige.
Mulig jeg er ganske utdatert.

Du er nok det. :løper og dukker:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no