Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

«Kjører du som en kjerring?»

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-23, 14:38   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

«Kjører du som en kjerring?»

«Kjører du som en kjerring? Bra! Fortsett med det!»

«Har du hørt at du kjører som en kjerring! Så fint!»


Altså. Denne kampanjen til Gjensidige, som henger på busskur både her og der, hva ER dette for et slags forsøk? Jeg blir så inni helvete provosert hver gang jeg kjører forbi et busskur at jeg nesten kjører av veien!

Jeg skjønner utmerket godt hva de prøver på. Jeg er ikke dum. Men den forslitte og nedlatende ordlyden er helt skivebom.

Dessuten tror jeg ingen kommer til å kjøre finere av det forsøker der uansett. Mann eller kvinne. Banna bein.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 15:01   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Jeg synes jeg burde fått billigere forsikring siden jeg er kvinne, eller kjerring som de kaller det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 15:17   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg synes jeg burde fått billigere forsikring siden jeg er kvinne, eller kjerring som de kaller det.

Det har man ikke lov til, dessverre. Lovverket hindrer selskaper å skille på kjønn når prisen settes. Man kan skille på alder og mange andre parametre, men ikke kjønn.

Og man kan like eller ikke like budskapet (personlig satte jeg kaffen i halsen da jeg så det), men en reklame trenger ikke være likt for at den skal ha effekt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 15:25   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Enig i det, Adrienne, men jeg tror nesten den har motsatt effekt i dette tilfellet. Dessuten (beskyld meg gjerne for å ha altfor såre tær) mener jeg reklamen bidrar til å forsterke, levendegjøre og nesten legitimere et uttrykk som burde ha forblitt i forrige årtusen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 15:43   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Etter å ha tilbragt en uke i hjembygda mi så kan jeg bekrefte at uttrykket lever i beste velgående, og at også brukes i positiv mening. Kommer helt an på konteksten.

Det er kanskje forskjell på by og bygd og dialekter her også?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 15:44   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Jeg klarer ikke bli provosert, men jeg leser det nok ganske annerledes enn deg. De mener vel å snu noe som blir brukt nedsettende om til å være en hedersbetegnelse. Jeg synes reklamen er fin. Og budskapet er jo også veldig tydelig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 15:53   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Blir ikke provosert, kjør skadefritt betyr det. Det er statistikk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 15:54   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg klarer ikke bli provosert, men jeg leser det nok ganske annerledes enn deg. De mener vel å snu noe som blir brukt nedsettende om til å være en hedersbetegnelse. Jeg synes reklamen er fin. Og budskapet er jo også veldig tydelig.

Det er det som er tanken bak, i følge Gjensidige. Det var en del bråk da kampanjen ble lansert, og det var noen kritiske stemmer som mente den var kvinnefiendtlig. Da gikk Gjensidige ut og sa følgende: "Kampanjen er i sin helhet en hyllest til kvinnelige sjåføregenskaper, et helhjertet forsøk på å avlive seiglivede fordommer samt ønske om å gi kvinnelige sjåfører mer selvtillit." (Hentet herfra)

Likestillingsombudet fikk spørsmål av Kampanje, og sa seg positiv til reklamen.

Disclaimer: Jeg jobber i forsikringsbransjen, og har tidligere også jobbet med marketing innen forsikring, så jeg er ikke uhildet i denne sammenhengen. (Men jeg kan gi et eviglangt foredrag om hvordan man priser bilforsikring, hvis noen skulle være interessert. )

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 16:14   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Er det ordet kjerring du reagerer på?
For det er ikke nødvendigvis et stygt ord. Her brukes det om kvinnelig partner og også om egen partner. Og brukes med mye kjærlighet. Det KAN selvfølgelig også være et skjellsord men stort sett er det bare noens kvinnelige partner.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 16:59   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Når noen snakker om å «kjøre som en kjerring», så tror jeg sjelden det er ment som et kjælenavn.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 17:16   #11
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Når noen snakker om å «kjøre som en kjerring», så tror jeg sjelden det er ment som et kjælenavn.

Men det handler jo om kontekst. Jeg har sett folk bli provosert av utrykk som «konebil» «damekjørt» osv også og handler om at man antyder at kvinner er dårligere sjåfører. Noe vi definitivt ikke er.
Altså at ordet kjerring egentlig ikke er så relevant? Så jeg prøver å forstå om det er ordet eller antydningen som er provoserende. Jeg har ikke sett reklamen selv.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 17:17   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Kjerring er ikke et ord som brukes i min dialekt, men det er likevel ikke selve ordet jeg reagerer på. Det er uttrykket «kjøre som en kjerring». Jeg fatter ikke at det kan tolkes positivt, og jeg tror ingen menn vil tenke «Ah, jeg burde jaggu kjøre mer som ei kjerring! God ide!»

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 17:31   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Greia for meg er at i en god del miljøer brukes "å kjøre som en kjerring" som noe negativt. Det har jeg da også hørt rettet mot både meg og hunkjønn jeg kjenner. Når fakta er at hunkønn jevnt over kjører mer hensynsfullt og med færre ulykker og skader, så synes jeg det er helt flott å ta skjelsuttrykket på alvor og snu det. Heia Gjensidige.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 17:58   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Jeg skjønner jo poenget med reklamen, men den treffer ikke meg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 18:01   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Jeg tror aldri at «å kjøre som en kjerring» vil bli en hedersbetegnelse. Samme hvor mye det burde ha vært det. På samme måte som at jeg ikke tror at «å spille fotball som en kjerring» vil bli det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 18:42   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Jeg kjører som en kjerring og føler at reklamen treffer meg positivt.

Jeg er rett og slett mer forsiktig i trafikken, og klarer ikke å se at det er en negativ egenskap. Jeg kjører ikke 50 i 80-sona og sånt, men tar i svært lite grad risiko. Hadde alle kjørt som meg så hadde det vært færre skader i trafikken.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 18:57   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kjører som en kjerring og føler at reklamen treffer meg positivt.

Jeg er rett og slett mer forsiktig i trafikken, og klarer ikke å se at det er en negativ egenskap. Jeg kjører ikke 50 i 80-sona og sånt, men tar i svært lite grad risiko. Hadde alle kjørt som meg så hadde det vært færre skader i trafikken.

Ja, det er jeg jo ikke uenig i!

Jeg kjører forresten også pent. Skulle bare mangle.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 18:59   #18
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Køyrer stort sett som ei kjerring, av og til som ein italienar.

Skjønar reklama, har ikkje greidd å kjenne på forargelse av den.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 19:34   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Jeg flirte av reklamen og synes den var bra. Alle vet, eller burde vite, at kvinner er bedre sjåfører.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 19:44   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Kjører du som en kjerring?»

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg flirte av reklamen og synes den var bra. Alle vet, eller burde vite, at kvinner er bedre sjåfører.

Ja, og det er ikke det jeg synes er problematisk, akkurat. Det er selve uttrykket.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no