Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Blokking av strikkakjole (Klukka)

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 14:26   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Blokking av strikkakjole (Klukka)

Hvordan gjør jeg det?
Trinn for trinn takk.

Trenger å bli blokket i alle retninger.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 14:33   #2
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokking av strikkakjole (Klukka)

Er du ferdig?
Henger her og venter på svar.
Snart klukk på meg og.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:25   #3
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blokking av strikkakjole (Klukka)

Blokking? Kjenner jeg er glad du tok over det prosjektet selv, jeg, Camomilla.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:27   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokking av strikkakjole (Klukka)

Ja, jeg er ferdig straks. Måtte strikke litt lengre på "stroppene".
Kjolen må allikevel bli litt lengre og litt videre, men hvordan?

Bare vasker jeg den og strekker i ønsket fasong og deretter legger flatt til tørk?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:17   #5
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokking av strikkakjole (Klukka)

Det jeg har sett er at de ofte legger de våte plaggene på en diger madrass eller noe å bester de med en million nåler og så lar det tørke. Jeg orker aldri gjøre sånt, så jeg vet ikke om det finnes bedre måter.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:59   #6
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Blokking av strikkakjole (Klukka)

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ja, jeg er ferdig straks. Måtte strikke litt lengre på "stroppene".
Kjolen må allikevel bli litt lengre og litt videre, men hvordan?

Bare vasker jeg den og strekker i ønsket fasong og deretter legger flatt til tørk?

Jeg ville prøvd å dampe den litt fra vrangsida i første omgang, da kan du kanskje strekke den bittelitt. Hvis det ikke funker kan du prøve å håndvaske den med litt hårbalsam og strekke den ut våt og tørke på et håndkle (rull den i et håndkle først så du får ut litt av vannet).

Jeg ville droppa nålene, det setter seg fort merker etter dem, og det er ikke så fint på det ferdige plagget. Det egner seg bedre til å blokke sjal og liknende som skal ha spisser

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:41   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokking av strikkakjole (Klukka)

Takk.

Jeg kan forsøke og stryke den litt og se om jeg får strukket en litt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:45   #8
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Blokking av strikkakjole (Klukka)

Damp med strykejern med våt kjøkkenhåndduk mellom, dette gjorde jeg på Klukkakjolen, og det fungerte supert, strekk den samtidig som du damper. Lykke til.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:47   #9
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Blokking av strikkakjole (Klukka)

Opprinnelig lagt inn av Tranquil, her.

Damp med strykejern med våt kjøkkenhåndduk mellom, dette gjorde jeg på Klukkakjolen, og det fungerte supert, strekk den samtidig som du damper. Lykke til.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 20:43   #10
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokking av strikkakjole (Klukka)

Opprinnelig lagt inn av Tranquil, her.

Damp med strykejern med våt kjøkkenhåndduk mellom, dette gjorde jeg på Klukkakjolen, og det fungerte supert, strekk den samtidig som du damper. Lykke til.

Det et sånn jeg har tatt siste finish på alt jeg har strikket.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no