Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-12, 09:57   #21
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Den forrige hunden vår var i inner-gangen, da hadde vi grind inn til stua. Han likte å tygge på ting når han var alene, så da måtte det nesten bli sånn. Han var diger og kunne åpne dører, det beste var om han kom seg inn på vaskerommet og kunne kose seg med mors brukte truser... Så, vi låste.

Den hunden vi har nå er en liten kar på ca. 6 kilo. Han gjør ikke ugagn, og har hele huset tilgjengelig - med unntak av kjeller, bad/vaskerom, barnas soverom. Stort sett så går han opp på rommet vårt og legger seg der når vi er borte. Evt. så ligger han i stua.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:03   #22
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Darth:

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:09   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Jeg tenkte mest på hva HI gjør. Siden hunden er så engstelig så kunne det være lurt å ha et avgrenset område å være på når dere er borte.

Kanskje gjøre sånn som Darth har skrevet litt om ift å lage rutiner sånn som man jo var så opptatt med med barna...
Prøve å ha en fast avskjedsrutine og gjøre dette selv om man da øver, og kun er borte i 30sek, 1 minutt, 10 minutter og se om det går seg litt mer til..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:14   #24
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Skrev hun ikke at den var stengt av på kjøkkenet?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:29   #25
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Valpen har tilgang til stue og kjøkken, vi har en grind ut til gangen. Nå har jeg fått svar hos en hundeadferdsspesialist. Hun anbefalte at vi venter en stund. Det viktigste er at valpen blir helt trygg. Jeg skal heller øve på det hun kan, nemlig å være i andre rom uten henne.
Jeg er jo ikke i jobb så det er ikke krise. Bare litt logistikkproblemer når jeg skal levere i barnehagen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:37   #26
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Ikke sant, det er jo trygghet hun mangler.

Kjører du bil til barnehagen? Ta henne i så fall med.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:45   #27
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ikke sant, det er jo trygghet hun mangler.

Kjører du bil til barnehagen? Ta henne i så fall med.

Ja, jeg er veldig enig i at dette er veien å gå.

Dessverre så har mannen bilen med på jobb. Men jeg er så heldig som har verdens beste mamma som kommer hjem til oss og passer pelsen når mannen har tidligvakt. Vi får gjøre det en stund til. Det viktigste er jo å få en trygg hund.


Men jeg håper ikke dette er seperasjonsangst? Da ville hun vel ikke likt at jeg var en halvtime nede i kjelleren heller?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:57   #28
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Har du bur du kan bruke?
Har du prøvd å putte henne i buret, for så å bare gå ut av rommet? Begynne der kanskje? Gjøre henne trygg i buret, sånn at det etterhvert ikke spiller noen rolle om dere går ut av rommet eller ut av huset.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 11:05   #29
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Ja, jeg er veldig enig i at dette er veien å gå.

Dessverre så har mannen bilen med på jobb. Men jeg er så heldig som har verdens beste mamma som kommer hjem til oss og passer pelsen når mannen har tidligvakt. Vi får gjøre det en stund til. Det viktigste er jo å få en trygg hund.


Men jeg håper ikke dette er seperasjonsangst? Da ville hun vel ikke likt at jeg var en halvtime nede i kjelleren heller?

Nei, tror ikke det jeg heller. Forsett med det, å gå fra henne i huset. Seperasjonsangst er mer enn bare bjeffing altså, han vår skadet seg, bæsjet på seg etc. Og når jeg hjem tok det fortsatt flere timer før han roet seg.

Lykke til! Gi det tid, ta små steg og så er jeg sikker på at dette ordner seg. Hun er jo ikke gammel enda!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 11:38   #30
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Har du bur du kan bruke?
Har du prøvd å putte henne i buret, for så å bare gå ut av rommet? Begynne der kanskje? Gjøre henne trygg i buret, sånn at det etterhvert ikke spiller noen rolle om dere går ut av rommet eller ut av huset.

Ja, bur er prøvd. Hun liker buret sitt så lenge vi er i huset. Men det er ingen forskjell på å ha henne i bur eller med tilgang til stue/kjøkken. Styret med bur er at jeg må putte henne inn i det hele tiden. Da får jeg ikke øvd så mye som jeg ønsker.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 11:43   #31
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Hun kan bare ligge der da, du behehøvee ikke ta henne ut perioden dere øver. Det er trening det også, å ikke forvente å bli sluppet ut hver gang hun ser deg.
Vi har en omplasseringshund nå. Han slapper kun av om vi ikke er i rommet (han ligger ikke i bur, men på plassen sin i et avstengt område). Så fort vi går i trappa reiser han seg, det er slitsomt det også. Det har med forventninger å gjøre, så på han trener vi på å senke dem. Han skal kunne ligge rolig selv om jeg går opp på badet liksom. Men han har ikke lært det enda, etter 4-5 mnd.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 12:07   #32
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Jeg hadde nok trent mer med buret ja.
La henne ligge der mens du driver på rundt om i huset i perioder. Start i det små, og sett et tidspunkt du ønsker at hun skal ligge i buret. Gå ut og inn av rommet flere ganger.
Øk på tiden hun ligger i buret. Etterhvert så ta en tur ut av huset også. Bare i hagen, rundt huset el. Evt bare åpne og lukke ytterdøren først, uten å gå ut.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 12:12   #33
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Jeg er veldig positiv til bur. Ikke får at de skal ligge der i 8 timer mens man er på jobb, men for at de alltid har en trygg plass (om man f.eks) skal bort, og så er det greit å kunne legge dem der om man har bursdag og har huset fullt, har besøk av redde barn etc.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 12:18   #34
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Morella, bindetrening er også god trening. Ta med valpen og bind den i barnehagen (ikke rett utenfor døra selvsagt). Trening det også, hun ser at du går og kommer rett tilbake igjen. I barnehagen våre gikk i stod det alltid flere hunder bundet, både ved levering og henting. Det burde ikke utgjøre noen fare heller, de er vel ingen barn som går til barnehagen selv.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:53   #35
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Morella, bindetrening er også god trening. Ta med valpen og bind den i barnehagen (ikke rett utenfor døra selvsagt). Trening det også, hun ser at du går og kommer rett tilbake igjen. I barnehagen våre gikk i stod det alltid flere hunder bundet, både ved levering og henting. Det burde ikke utgjøre noen fare heller, de er vel ingen barn som går til barnehagen selv.

Jeg har tenkt på dette, men det utgår å ta den treningen utenfor barnehagen. Barneskolen og butikken er rett ved siden av og jeg leverer i barnehage samtidig som jeg følger størstejenta på skolen. Det vil bli altfor mye folk å forholde seg til for valpen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 20:59   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Følger spent med. Vi får valp om en drøy uke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 23:44   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Jeg kjenner jeg er glad vi overtok en ferdig oppdradd en...

Men perfekt er hun ikke, sutrebikkja vår. Alene kan hun greit være, men alene med MEG? Nei, da syter hun etter mannen. (Det er uten tvil han som er SJEFEN altså. Det var det vel lagt opp til fra den dagen vi fikk henne også, svigerfar overlot sjefsrollen til sin sønn.) Det er egentlig til å bli gal av, selv om jeg har blitt god på å ignorere.

Det er på mange måter lettere med unger, synes jeg.

Også er jeg visst trøtt, for jeg ser fortsatt for meg at hele familien har fast utgang gjennom kjellervinduet...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 13:25   #38
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Når har jeg ikke lest alt her, men tyggebein og sånn, har dere prøvd det?
Eller å gi den lille litt hjernetrim før dere går, sånn at valpen er sliten, men ikke for sliten det blir feil det å.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 13:36   #39
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Ang. hund alene hjemme

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Når har jeg ikke lest alt her, men tyggebein og sånn, har dere prøvd det?
Eller å gi den lille litt hjernetrim før dere går, sånn at valpen er sliten, men ikke for sliten det blir feil det å.

Hun bryr seg ikke om favorittmaten sin om hun tror at jeg skal gå.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no