Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilket bur til liten hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-12, 22:26   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket bur til liten hund?

Vi trenger bur til dvergpuddelvalp, og den må kunne bruke det som voksen. Men jeg forvirres av utvalget. Hva er best? Buret skal brukes som soveplass hjemme, det skal i utgangspunktet ikke transporteres, selv om det nok kan være greit å kunne ta det med på besøk.

Det finnes metallbur med gitter, det finnes plastbur og det finnes noen i et slags kraftig stoff. Sistnevnte ser lune og behagelige ut. Metallbur gir meg fengselfølelse, men det finnes trekk til dem. Er det lurt? Heller mot de stoffburene, men har det noen ulemper bortsett fra at valpen kan bite det i stykker?

Hjelp!

Og en ting til: De fleste bur finnes i liten, medium og stor størrelse. Hva må vi ha? Liten ser lite ut til en voksen dvergpuddel, mens medium ser sykt stort ut til en valp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:33   #2
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Stoffburene er ganske tette, noe som kan være greit å tenke på. Og de er ekstremt lett for en liten gnager å ødelegge.

De gitterburene har jeg brukt til mine når de hadde bur som valp, kjøpte da de blå trekkene til å ha over, men lukket opp vinduet, sånn at det ikke ble helt tett likevel.

Når det kommer til bur som skal brukes hjemme, så ville jeg valgt vesentlig større enn hunden er. Den bør ha god plass til og kunne flytte seg til andre enden.
Skal døra stå oppe så den kan gå ut, eller skal du lukke døra?

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:36   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Vi har transportbur, også til hjemmebruk. Buret vi har inne e større enn de som er nødvendig for hans størrelse. Hovedregel er vel at de i det minste skal kunne stå oppreist og strekke seg ut. Vår kan det og mer til.

I bilen har vi et mindre bur, fikk anbefalt det av sikkerhetshensyn.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:49   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Takk for svar!

Metallbur, ikke for stort, skal vi ha i bilen, ja.

Men hjemme skal det brukes som soveplass og et sted hunden kan trekke seg tilbake når den vil ha fred. Døra skal stå åpen, slik at den kan velge selv, bortsett fra om natta. Jeg var først lettere sjokkert over å stenge inne en hund, men jeg ser poenget med at vi ikke har kontroll med den når vi sover. Min største skrekk er at den sksl bite i ledninger. Og ledninger har vi en god del av. Ikke alle er like lette å fjerne, og det finnes ledninger i nærheten av der buret skal stå. Vi har få alternativer. Buret bør vel stå litt for seg selv og ikkr midt i tråkket? Vi har et fint hjørne ved enden av trappa, men der er det også dør til entreen, og der blir det nok litt masete for den å være? På drn andre siden har vi rolige unger og ikke SÅ mye besøk og reking.

Sneglo, du anbefaler altså metallbur? Vil hunden ha behov for vegger for å finne roen? Jeg ville nok likt et sånt stoffbur dersom jeg var hund.. Og bi kan kjøpe nytt dersom det går i stykker... Men blir det for lite luft?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:55   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Anbefaler hvertfall denne typen bur i bilen. Jeg kan ikke fordra bur som lager "skramlelyder". Jeg tror de heter Herkules.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:55   #6
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Ja veggene er grei for å få det lunt liksom.
Stoffbur blir som sagt veldig tett, jeg bruker det når jeg er på utstilling med hundene, men da er det for 2-3timer og jeg lukker opp og igjen for å plukke ut og sette tilbake hunder. Men for å ha lukket en helt natt på 9-10timer, ville jeg ikke gjort rett og slett.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:56   #7
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Det buret Niboe anbefaler for bil, anbefaler eg på det sterkeste. Det er ikke gratis men det er kjempefine bur. De heter som Niobe sier, Herkules.

Om sommeren og dere er på biltur, og dere feks skal sitte å spise ute, kan dere sette opp bakluka på bilen, og låse buret, så ingen får tatt ut hunden eller stjålet hunden.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 23:10   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Ja veggene er grei for å få det lunt liksom.
Stoffbur blir som sagt veldig tett, jeg bruker det når jeg er på utstilling med hundene, men da er det for 2-3timer og jeg lukker opp og igjen for å plukke ut og sette tilbake hunder. Men for å ha lukket en helt natt på 9-10timer, ville jeg ikke gjort rett og slett.

Metallbur, altså. Men hvis vi har trekk på for å lune det litt, da vil det jo også bli tett?

De bilburene har mannen sett på, sier han. Var visst veldig dyre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 23:14   #9
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Metallbur, altså. Men hvis vi har trekk på for å lune det litt, da vil det jo også bli tett?

De bilburene har mannen sett på, sier han. Var visst veldig dyre.

De trekkene gir ikke like tetthet som stoffburene.
Eneste med metallburene er at du ikke bør gi noe tyggeben og sånn når du ikke er tilstede. Jeg opplevde en gang at Sasha satt kjeven sin fast i buret :/ Jeg har heldigvis der, så jeg fikk hjulpet hun. Men det var ikke noe kjekt.
Så det var siste gang hun fikk noe tyggeben i buret.

Du har jo også løsningen med kompostbinge, altså 4 sånne gjerder, også putte da ett lite tøybur da med døra åpen oppi der om natta.
Har du trapp med plass under går det ann å sperre med disse kompostbingene forran og ha tøyburet helt under.

Men og lukke ett tøybur i så mange timer vil jeg absolutt ikke anbefale. Da er det bedre med kompostbingeløsningen med bur oppi der, sånn gjorde vi det på Santos. Han syns det var veldig greit, da kunne han ligge i buret, på teppe utenfor buret eller på gulvet. Alt ettersom hva han måtte føle for.



Herkules er veldig dyrt, men kommer vel stort sett alltid best ut i kolisjonstestene.
Jeg vil absolutt ikke anbefale nettingbur der, for har hørt nok skrekkhistorier om kolisjoner hvor hunder rett og slett er blitt spidda av de gitter greiene :/

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 23:17   #10
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Vi har gitterbur. Hunden trives godt siden hun har full oversikt ut av buret, og det er luftig.
Har god madrass i bunnen. Bruker det både hjemmeog i bil, og er genialt siden det blir helt flattmsammenlagt.

Burene finnes i mange størrelser tror jeg? Har sett dem i mer enn tre i alle fall. Hunden vår har god plass i buret sitt i alle fall.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 23:22   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Jeg har bare sett det i tre størrelser, men det finnes nok i flere også. Hvilket mål tror vi passer? Jeg er virkelig helt blank.

Buret må stå ved spisebordet, ved et hjørne, og rett ved et vindu. Hm. Men alternativet er enten nedenfor trappen ved entreen eller på vaskerommet, og der er det en del ting jeg ikke tror en hund sksl leke med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 23:24   #12
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Kjøp kompostbinge på biltema, koster nesten nada.
Da kan du ha tøybur og ikke minst ett sted og sette valpen ved mye besøk eller stress

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 23:31   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Takk for svar!

Kompostbingeløsningen høres fin ut, men vi mangler fullstendig plass. Dessverre. Trappen er heller ikke åpen under.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 00:01   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Vi har en Jack Russel Terrier. Kan måle buret hennes i morgen om du vil.
Hun har sin private og trygge sone der, og går dit når hun vil være i fred, eller vi har mye besøk. Det er også der hun sover om natten med tilgang til gang og kjøkken. Og hun har det med når hun skal sove borte.
Og så samler hun "skattene" sine der også.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 07:18   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket bur til liten hund?

Herlig!

Ja takk, fint om du kan måle! Hunden er vel på størrelse med en liten puddel, er den ikke? Hvilken type bur har dere?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no