Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne > Twenty-four shades of glue

[2012] FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Twenty-four shades of glue En overambisiøs hobbyjulekalender i Shanes ånd der limpistolene er ladde, planene er store, entusiasmen påtrengende og resultatet høyst usikkert.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 13:53   #41
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Ups - det gikk akkurat opp for meg at jeg er på konferanse når det er min lukedag. Kan noen bytte dag fra 5/12 til en dag etter 10/12? Det er jo greit å være til stede, mener jeg.

Hvis den 10. funker for deg, kan vi godt bytte. (Fra den 6. mener du vel?)

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 13:56   #42
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Hvis den 10. funker for deg, kan vi godt bytte. (Fra den 6. mener du vel?)

Glimrende! Og jeg mente visst den 6., ja. Jeg reiser bort den 5., så det var vel det som forvirret meg. Takk!

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:02   #43
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Jeg fikk plutselig en åpenbaring om hva jeg skal lage, så da er så tidlig som mulig bra så sjansen for at andre gjør noe tilsvarende er minst mulig.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:03   #44
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Jeg er helt og hellig overbevist om at ingen kommer til å lage det samme som meg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:04   #45
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Jeg er fullstendig blank!!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:52   #46
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Nei, jeg stemmer for:
Twentyfour shades of glue.

Det kan ikke bli noe annet.

Jeg har forresten tenkt å benytte anledningen til å skaffe meg limpistol, og er fryktelig redd for å gå meg vill i limpistoljungelen. Kan noen geleide en forvirret limpistøse?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:54   #47
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har forresten tenkt å benytte anledningen til å skaffe meg limpistol, og er fryktelig redd for å gå meg vill i limpistoljungelen. Kan noen geleide en forvirret limpistøse?

Din første limpistol!

Jeg har en sånn:
http://www.pandurohobby.no/Catalogue...-Mini-Low-temp
Funker som bare rakkern.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:56   #48
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Kan noen geleide en forvirret limpistøse?

Trodde noen var en limpistøse, men at du var en limpistoljomfru?
*glad for å se at noen har tatt ansvar*

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 15:02   #49
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Trodde noen var en limpistøse, men at du var en limpistoljomfru?

Noen er limpistinne. Men du har vel rett i at jeg ikke en gang er skikkelig pistøse før pistolen er i hus.

Behøver man bæretillatelse?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 15:04   #50
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Din første limpistol!

Ja, jeg gleder meg sånn til å bli kjent med ham! Eller henne?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 15:15   #51
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Dette er bare SÅ instagrmvennlig altså #twentyfour shades of glue

Hos meg den 15. trenger man Lim (gjerne flytende), stabilt papir/papp, samt materiale i rødt, bått og hvitt - om dette er glitter, navlelo, bruskorker, ull, silkepapir eller stoffbiter (eller noe helt annet) er uviktig. - så lenge det kan limes på papp/papir.

__________________
Min signatur

Sist redigert av Che : 12-11-12 kl 15:31.
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 15:58   #52
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

#twentyfour shades of glue
Det er fint, for det er så innlysende og åpenbart for alle hva det dreier seg om.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 16:06   #53
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Ååh! Kalender OG skrytegalleri på Instagram!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 16:21   #54
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Dette er bare SÅ instagrmvennlig altså #twentyfour shades of glue

Hos meg den 15. trenger man Lim (gjerne flytende), stabilt papir/papp, samt materiale i rødt, bått og hvitt - om dette er glitter, navlelo, bruskorker, ull, silkepapir eller stoffbiter (eller noe helt annet) er uviktig. - så lenge det kan limes på papp/papir.

Rødt, hvitt og blått?! Kan det resirkuleres til 17. mai?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 16:22   #55
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Rødt, hvitt og blått?! Kan det resirkuleres til 17. mai?

Definitivt.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 16:42   #56
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Jeg skal hamstre champagnekorker på julebord til fredag, det går særs lite sånt i husstanden om dagen..

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 17:23   #57
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Hva har jeg begitt meg ut på???

Det var snakk om en rød tråd, noe handling eller noe. Hvordan kan jeg planlegge uten det?

Eller kan vi bare lage noe vi synes er kult, og lage liste ut fra det?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 17:26   #58
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Den røde tråden er prosjekter vi setter igang i den søte førjulstiden, tenker jeg.

Lag noe du synes er kult/fint/vil live opp i hverdagen, for eksempel.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 17:31   #59
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Den røde tråden er prosjekter vi setter igang i den søte førjulstiden, tenker jeg.

Lag noe du synes er kult/fint/vil live opp i hverdagen, for eksempel.

Jeg overlater til ungen å bestemme. Jeg er jo helt uten kreative evner, men viljen er der, selv om panikken nå råder.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 17:41   #60
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP goes Panduro/Redd Barna - dette trenger du til kalenderen

Isoporkuler? Piperensere? Garn? Virkelig? Dere legger lista høyt altså, jeg kommer ikke til å henge med på den kjøpefesten det legges opp til her.

Til min luke 21.desember trenger dere:

En kongle (samme hva slags, men furu eller gran er bra)
En eller annen papirrest fra avis, blad, innpakningspapir, en gammel notisbok e.l.

Jeg forutsetter at alle har skaffet seg en eller annen form for lim til 21/12, men hvis ikke:
- hvetemel
- vann

Noe rufsete matriale, samme hva slags farge, det kan være tvungne bidra fra pelsen/fjærne til husets kjæledyr, navlelo (som nevnt før), restene fra hårbørsten (spar gjerne opp litt i de siste dagene før, og benytt anledningen til en skikkelig julevask av børsten) e.l.

Saks er en fordel.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no