Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-18, 17:45   #301
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg vet. Og det vet vel redaktørene i lokalavisene min finnmarkske kollega leser høyt fra også, det er ikke poenget. Poenget er at det er en helt normal greie i vårt langstrakte land å gjøre narr av hvordan de i andre landsdeler håndterer temperaturer, nedbør, vind og festivalrigg. Og at det går alle veier.

Helt sant, og vi i nord (generalisert) synes jo det er rasende festlig når dere har drittvær om sommeren.

Men altså, jeg blir ikke ferdig med værsytingen min. I dag har jeg vært på utendørs familiearrangement i 6 forbanna grader, øsregn og masse vind.
Ungene gråt av regnet som slo så hardt i ansiktet og vi hadde neglesprett til tross for strikkavotter.
Men teltet med grilla burger var godt besøkt, vi er ikke plaget med forbud her, akkurat.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 03-06-18, 17:54   #302
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Helt sant, og vi i nord (generalisert) synes jo det er rasende festlig når dere har drittvær om sommeren.

Men altså, jeg blir ikke ferdig med værsytingen min. I dag har jeg vært på utendørs familiearrangement i 6 forbanna grader, øsregn og masse vind.
Ungene gråt av regnet som slo så hardt i ansiktet og vi hadde neglesprett til tross for strikkavotter.
Men teltet med grilla burger var godt besøkt, vi er ikke plaget med forbud her, akkurat.

Uff. Jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Nå kom det nettopp en sky foran sola her.
























UNNSKYLDUNNSKYLDUNNSKYLD JEG BARE KLARTE IKKE LA VÆRE!



Jeg unner alle sol. Bortsett fra de som foretrekker skygge. De kan få skygge. Alle skal få!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 03-06-18, 18:03   #303
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Du tenker det omtrent alle nordlige aviser skrev på forsidene sine av harselering om søringenes håndtering av vinter?

Det vet jeg ingenting om, det sto ikke noe om det i de avisene jeg leser, men nei det var ikke det jeg tenkte.

Men nå er jeg ferdig med dette, rett og slett. Jeg klager aldri på været, jeg unner alle bra vær og det syns jeg alle skal gjøre. Peace and love.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 03-06-18, 20:55   #304
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Godt mulig, men svaret kom etter at det ble skrevet at det burde vært bedre fordelt mellom nord og sør og det svarte hun neida på. Så da reagerte jeg på det og jeg syns ikke hun har svart noe bedre etter det heller. Og jeg er helt rolig faktisk.

Jeg får skylde på varmen , her er rett og slett hett her fortsatt, det blir mange timer til noen kan legge seg enda.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 03-06-18, 20:58   #305
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi er jo verken vant med den varmen vi har hatt nå eller den mengde snø vi fikk i vinter, vi som bor sør i landet. Begge deler er ekstremt i hver sin retning.

Det stemmer jo. Merker godt at vi har trehus og ikke murhus og at jeg har skikkelig kveldssol, ja morgensol også. Her blir aldri kaldt inne for tiden. Men jeg kommer ikke til å klage over det for jeg elsker sol og sommer og burde nok emigrere til varmere strøk når jeg blir pensjonist.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 03-06-18, 22:27   #306
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Kan jo vinkle værklaginga på en annen måte: Jeg planla å vaske bilen i kveld fordi det var så fint overskyet vær, men så begynte det å regne litt

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv  
Gammel 03-06-18, 22:55   #307
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Vaska bilen med regnvann idag.






Neinei, feil tråd, dette skulle vært i glad-tråden!

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 03-06-18, 23:04   #308
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg gruffer over folk som godter seg når andre har dårlig ferievær. (Ikke rettet mot noen i denne tråden, altså.) Venninnen min var i Madrid forrige helg, der bøttet det ned og var 14 grader. Hun ble bombardert med «haha»-meldinger hjemmefra, og fikk drøssevis av bilder av sol, bading og antall grader her hjemme.
Det samme gjelder forøvrig sydenfarere som koser seg over dårlig vær hjemme.

Vi drar snart tre uker til Spania, og håper selvsagt på sol og sommer. Både i Spania og her hjemme.

007 er ikke aktiv  
Gammel 04-06-18, 01:38   #309
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg er helt desperat etter søvn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 04-06-18, 10:14   #310
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

Det sludda når jeg kjørte til jobb i morges. Jeg vet hvor jeg bor osv, men sludd altså. I juni! :gahhh:

(Samtidig gleder jeg meg for kollegaen min som har supre dager grunnet mindre allergi når været er som det er nå, så ikke bare gruff altså... )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 04-06-18, 11:16   #311
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

Været i nord, igjen...
I dag har snødd og haglet. På YR står det 5 grader føles som -1.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 04-06-18, 11:25   #312
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Ryggen min har slått seg vrang igjen. Det gjør vondt og jeg kjenner at jeg holder på å bli gammel. Normalt sett har dette vært over på et par dager, men nå har jeg hatt vondt i 4 dager uten noen klar forbedring over tid, og sånn kan jeg jo ikke holde på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 04-06-18, 11:27   #313
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Jobbsøking :lei:

Fjols:Jeg føler virkelige med dere opp i nord. Dere trenger sommervær nå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 04-06-18, 11:59   #314
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

Tigermammaer som tror de kan gjøre jobben til profesjonelle bedre enn dem.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå  
Gammel 04-06-18, 13:57   #315
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Klagete folk! Spesielt når det det klages over er et oppkonstruert scenario i vedkommendes hode.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 04-06-18, 14:14   #316
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

At folk ikke kan bidra som delta å ta ansvar på arrangement for ungene deres. Det er alltid de samme som stiller opp.

Jeg vet dette er vanlig overalt, men jeg er like lei. Og alle er ikke syke heller...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 04-06-18, 14:17   #317
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg er full av gruff av at alle kommenterer min bekledning i varmen og at jeg høflig takker nei til utelunsj. "Du må jo være med ut.. har du ikke lyst på litt farge" " du blir aldri brun i de klærne der"

a) Jeg tåler ikke sol så langermet og hatt er nødvendig om jeg skal holde meg frisk. Jeg lever på antihistaminer og er insmurt i faktor 50 hele sommerhalvåret

b) La min kropp og bekledning være i fred, både på sommeren og ellers

Serena er ikke aktiv  
Gammel 04-06-18, 14:18   #318
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Folk som er dramatiske og lite løsningsorienterte. Det er utrolig slitsomt å måtte forholde seg til mennesker som alltid er mer opptatt av å syte og klage enn å tenke "Hvordan kommer vi videre herfra?".

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 04-06-18, 14:29   #319
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

At folk ikke kan bidra som delta å ta ansvar på arrangement for ungene deres. Det er alltid de samme som stiller opp.


Ååh, jeg vet! Jeg sitter som styreleder i barnehagens SU for andre år (og skal nok ta et tredje også etter sommeren). Jeg bruker altså jevnlig av min fritid både for eget og alle andres barn, men er det mulig å stille opp på én årlig dugnad eller hjelpe til med sommerfesten eller bare svare på eposter? Nei, tydeligvis ikke.

Sånn er det på skolen også. I stedet for at alle gjør litt er det noen få som ender med mye. "Hmm, kanskje er det min tur til å gjøre noe denne gangen?" er tydeligvis ikke en tanke folk flest har særlig ofte.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 04-06-18, 16:58   #320
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Gruffetråden

At en fører av en bil i dag ville kjøre ned både mannen og meg når vi syklet til jobb. Han kjørte veldig nært meg, men svingte inn mot mannen min rett etterpå. Kjempeskummelt!

Fuja er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no