Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å ikke være velkommen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-06, 21:17   #41
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ikke for enhver pris, som hvis besteforeldrene er drittsekker.

Det er det... De er visst ikke det heller. Men bare ikke interessert i rot og gråt og de litt "ubehagelige" ting barn fører med seg.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 21:21   #42
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Da jeg var barn hadde jeg en ide om at alder medførte større innsikt og modenhet. Jeg er fortsatt lei meg for at det ikke er sant. Jeg blir helt satt ut av at folk kan oppføre seg sånn.

Så nydelig at du har sånn omsorg for naboene dine - og at du bidrar med omtanke!

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 21:25   #43
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Vel... Jeg synes ikke det er så svært at jeg inviterer dem. De er jo venner av oss!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 21:33   #44
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.506
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Så trist. Fekk jammen vondt av dei no...

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 23:42   #45
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Helt ufattelig at familie kan oppføre seg sånn

Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 00:49   #46
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Fy søren... folk er jammen meg sære innimellom...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 11:43   #47
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Jeg blir til stadighet satt ut av dagens besteforeldre. Det virker som om mange er der at de skal endelig leve livet sitt alene, når ungene har flyttet ut. Det er jo fint det, men kan de huske hva deres foreldre var for barna?

Noen skrev det så bra inne på NM, hun skrev noe sånt som "at mamma tar del i mine barns liv, ser jeg på som en bekreftelse (eller var det forlengelse?) på hennes kjærlighet til meg."

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 12:33   #48
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Blir helt på gråten her jeg, skjønner ikke hvordan noen kan oppføre seg slik

Håper virkelig julen blir koselig for de allikavel.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 14:30   #49
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Det må være en utrolig sår situasjon....
Er litt med på tanken om disse besteforeldrene som på en måte nå skal realisere sine egne drømmer og ønsker fremfor å nyte den arven barnebarn faktisk er. Det er ko ikke lsik at man som betseforeldre har disse barna rundt seg 24/7, veldig ofte så er det myye sjeldnere. Og da er det vondt å lese om de osm ikke engang kan utstå litt naturlig ungebråk i jula

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 14:34   #50
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Jeg blir støtt og stadig helt satt ut av hvordan enkelte familier behandler hverandre.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 15:13   #51
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Men samtidig så må jo vi i foreldregenerasjonen forstå at besteforeldre må få tid til å nyte at de er ferdig med barnepass, bleieskift osv osv osv slik at de kan dra rundt omkring i verden eller hva de nå enn har lyst til De eksisterer jo ikke bare for vår del. Vi må også kunne unne dem å nyte livet, eller?

Det finnes selvfølgelig enn mellomting. Beklager avsporingen.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 15:25   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Noen familier er faktisk sånn.

Jeg blir stadig overrasket hvordan familien til mannen min fungerer, men de har rett og slett ikke særlig behov for hverandre.

I min familie er det helt anderledes så jeg slutter aldri å forundres.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 20:09   #53
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

I dette tilfellet, hadde vi vært denne familien, hadde jeg avertert etter reservebesteforeldre!

Når det er sagt har mine foreldre, og særlig min mor, vært lite flinke til å vise at de er glade for å være sammen med oss. Vi bor i samme by, og det har vært ganske mange tilfeller hvor vi har følt at det er et "ork" at barna vil komme på besøk en liten tur. En gang ringte jeg og spurte om min mellomste kunne komme på besøk en tur, hun kjedet seg veldig. Min mor lurte fælt på om ikke de var NOEN hun kunne leke med..." Er ikke den hjemme da, og er ikke den hjemme da.. Er det virkelig INGEN hun kan leke med??".
Da sa jeg til henne i klare ordelag at jeg ble veldig skuffet over at de aldri ble glad for at barna ville være sammen med dem, og at jeg syntes dette var veldig leit. Og at de faktisk burde være glad for at de har barnebarn som har lyst til å være sammen med dem. Det kommer tidsnok den tida da de ikke har tid, når de blir større. Da ble hun veldig utafor, hadde tydeligvis ikke tenkt på at vi oppfattet dette slik, og etterpå har hun faktisk skjerpet seg.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 20:19   #54
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

At det går an å si sånt da!
Skjønner veldig godt at de er veldig lei seg. Håper de får en fin jul sammen, bare dem

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 21:27   #55
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Jeg blir til stadighet satt ut av dagens besteforeldre."

Er alle så umulige da?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 21:37   #56
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Er alle så umulige da?

Ja.
Så ille som dette eksemplet har jeg heldigvis ikke opplevd, men vi har ikke voldsomt ivrige besteforeldre i vår familie heller. De tar aldri noe initiativ selv, og når vi spør om barnevakt er det alltid *sukk* og *stønn* og "hva er det for noe nå, da?" Så da blir det ikke så ofte vi gidder å spørre.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 21:39   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Er alle så umulige da?

Nei, snuppa har heldigvis 7 besteforeldre. 4 av disse er veldig aktive, 2 er aktive nok, men langt unna og 1 er uinteressert.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 21:51   #58
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Er alle så umulige da?

Ikke alle. Vet om noen prakteksempel, og kanskje du er en fra den gruppen?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 23:06   #59
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke være velkommen

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Er alle så umulige da?

Nei, mange er helt herlige.

Jeg er forresten enig i at en del småbarnsforeldre ikke høres ut til å forstå at besteforeldrene ikke nødvendigvis lever og ånder for dem og barna, og at det er rimelig at mange besteforeldre har egne liv og lyst til å holde på med andre ting også. Men det er mange lange skritt derfra, og til å si at man ikke vil ha besøk av barnebarna til jul fordi det blir så mye styr, eller til å akke og uffe seg hver gang man blir forespeilet besøk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no