Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Møkkanaboer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-06, 00:44   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Møkkanaboer

Vi bor i en sveitservilla fra 1890, og i leiligheten over oss leier en vanvittig irriterende familie. De brenner stearinlys i oppgangen med døren sin lukket! Hallo? Dette er et trehus, uten noen moderne form for brannsikring, og de brenner lys i trappen med døren sin lukket! Jeg synes det er helt vanvittig! Man brenner da ikke lys som man ikke kan følge med på? Lyset står riktignok i et "hus" med vegger og tak av glass og smijern, men jeg synes det er kjempeskummelt likevel! De har også hatt bare kubbelys brennende.

Vi har vært oppe og fortalt dem at vi er lite komfortable med dette og at vi ikke vil at de brenner lys. Dette er også noe som sameiet har tatt opp med eierne, leieboere og utleiefirma. Min mann minnet dem også på at de tross alt bor på toppen, og at det bli kinkig om trappen brenner. De har ikke brent lys siden i vår, og vi trodde at de kanskje hadde tatt til vettet, men den gang ei. Med høstmørket kommer lysene frem igjen. I kveld så jeg det blafret et lys i trappen gjennom glasset i utgangsdøra vår. Vi blåste lysene ut, og tar utblåsningen med sameiet. De jæv... naboene går det ikke an å snakke med.

Jeg kunne også skrive en avhandling om stillettheler på parkett, parkering hvorsomhelst, hund som har bæsjet i hele hagen hvor mine barn leker og at de aldri plukker opp, selv med utallige påminnelser, at de ikke går i trappen, men raser ned som en flokk okser, en verandadør som åpnes og smelles igjen hele kvelden, men det får bli en annen gang...

Møkk...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 05-11-06 kl 00:56.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 00:47   #2
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Møkka naboer

Tror jeg hadde gått opp og hentet lyset og satt det utenfor huset bare for å markere.

  Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 00:47   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møkka naboer

Det er noe herk med naboer som er til irritasjon, og jeg forstår godt at du er redd for brannfaren når de brenner lys uten tilsyn!

Så lenge du har tatt opp dette i smaeiet osv, så syns jeg du kan blåse ut lyset med god samvittighet! Mulig naboene ikke lar seg snakke til, mulig de aldri kommer til å skjønne et hint - men du gjør i hvertfall ditt for å hindre at huset blir brent ned ved et uhell.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 08:34   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møkkanaboer

Der minnet du meg på hvorfor vi aldri skal bo i annet enn enebolig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 10:23   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møkkanaboer

Enig meg Inagh. Blås ut med god samvittighet. Men liit slitsomt å måtte gå og "passe på" hele tiden.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 10:51   #6
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Møkkanaboer

Hva med å gi dem en lyseslukker? eller en elektrisk vegglampe til jul?

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 10:53   #7
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Møkkanaboer

Stakkars dere! Glad jeg ikke har sånne naboer.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 11:18   #8
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Møkkanaboer

De høres forferdelige ut!

Jeg synes dere skal tenke ut måter å ta igjen på jeg. F.eks plukke opp møkka og plassere den utenfor deres inngangsdør, i bæsjeposer selvsagt. Fortsette å blåse ut/fjerne lys og kanskje plage de med høyfrekvent /subsonisk lyd når dere ikke er hjemme og de er. Men dere har vel kanskje andre naboer som uskyldig vil bli plaget av det også i tilfelle? Dette er en sak som er blitt brukt av en del folk som vil bli kvitt naboene sine, i følge min eiendomsmeglermann.

Når det er sagt så er det ikke alle naboene som liker oss heller, vi manglet endeveggen på verandaen i et par år, nå har vi fått både vegg og trapp der, men har ikke malt den slik vi har fått beskjed om og så står det en del søppel i den, i tillegg til at vi har parkerrt bilen nedenfor verandaen en del ganger. Alt dette har noen som har irritert seg over det meldt til styret. Men det har ikke kommet videre derifra til oss da, så vi har levd i lykkelig uvitenhet Men dette er dog av mer irriterende enn brannfarlig og helseskadelig art.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 11:32   #9
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Møkkanaboer

Uff, stakkars dere!
Ville også med god samvittighet blåst ut lysene. Det er uansvalig å la stearinlys brenne alene og vil ikke naboene høre, er det ikke annet å gjøre enn å ta saken i egne hender. *klok av skade*

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 11:32   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Møkkanaboer

Jeg hadde ikke brydd meg med levende lys inni et "hus" med glassvegger og smijern. Hadde syntes det var hyggelig. Men ikke levende lys uten noe rundt.
Når det er sagt, så høres naboene deres sum sumarum veldig irriterende ut.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 11:52   #11
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Møkkanaboer

Levende lys uten oppsyn i et trehus De folkene høres ikke mye gode ut!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 12:46   #12
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Møkkanaboer

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Der minnet du meg på hvorfor vi aldri skal bo i annet enn enebolig.

Enig med deg i det. (men det trenger ikke bety slutten på dustete naboer, du har dem bare ikke så tett innpå )

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 12:50   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Møkkanaboer

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Fortsette å blåse ut/fjerne lys og kanskje plage de med høyfrekvent /subsonisk lyd når dere ikke er hjemme og de er. Men dere har vel kanskje andre naboer som uskyldig vil bli plaget av det også i tilfelle? Dette er en sak som er blitt brukt av en del folk som vil bli kvitt naboene sine, i følge min eiendomsmeglermann.

Dette syns jeg du kan be din eiendomsmeglermann fortelle mer om

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 13:01   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møkkanaboer

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Enig med deg i det. (men det trenger ikke bety slutten på dustete naboer, du har dem bare ikke så tett innpå )

Vi har kun en nabo, så det begrenser seg veldig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 15:41   #15
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Møkkanaboer

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg hadde ikke brydd meg med levende lys inni et "hus" med glassvegger og smijern. Hadde syntes det var hyggelig. Men ikke levende lys uten noe rundt.
Når det er sagt, så høres naboene deres sum sumarum veldig irriterende ut.

Det kan være farlig det også. Alt som har med levende lys å gjøre er farlig selvom det er "gjerdet inn".

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 15:47   #16
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Møkkanaboer

Slukk lyset med god sammvittighet.

Glad at mine naboer er fornuftige mennesker i allefall (selv om de godt kunne luket litt i hagen slik at vi slapp all løvetannen som kommer luskende fra plenen deres )

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 17:24   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Møkkanaboer

Opprinnelig lagt inn av Nasse Nøff, her.

Det kan være farlig det også. Alt som har med levende lys å gjøre er farlig selvom det er "gjerdet inn".

Joda...men det kommer jo an på om man holder litt kontroll, ihvertfall mye tryggere enn levende lys helt åpent.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 19:34   #18
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Møkkanaboer

Sitter her og forundrer meg over at enkelte tenner stearinlys i oppgangen, med døren lukket. Hvorfor i all verden gjør de det? De kan jo ikke se lyset engang?!

Må da være kosligere og tenne stearinlyset der de oppholder seg?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 19:36   #19
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Møkkanaboer

Jeg skjønner heller ikke vitsen med det. Stearinlys skal passes på. Jeg ville ikke bare ha fjernet lysene, men også lysestakene.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 19:59   #20
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Møkkanaboer

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Joda...men det kommer jo an på om man holder litt kontroll, ihvertfall mye tryggere enn levende lys helt åpent.

Joda, men slik jeg forsto det så har disse naboene NULL kontroll.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no