Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Finnes det "offentlige" regler når man leier leilighet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-12, 21:25   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Finnes det "offentlige" regler når man leier leilighet?

Visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere tittelen på tråden.

Noen bekjente av meg er i strid med sine naboer som stadig fester og bråker sent på kveldene. De jeg kjenner mener det finnes regler å forholde seg til, som feks at det skal være stille etter kl 22 osv. Stemmer det? (Sånn bortsett fra sunn fornuft, mener jeg). Jeg mente at slike regler evnt kommer frem i en leiekontrakt, men finnes det generelle regler man må forholde seg til? Jeg har aldri hørt om dette, men regner med dere her inne kan gi meg et klokt svar.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:27   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det "offentlige" regler når man leier leilighet?

Jeg mener da bestemt at jeg har hørt om det, ja. Men hvor man evt finner det, hmm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:30   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes det "offentlige" regler når man leier leilighet?

"Leieren plikter å følge vanlige ordensregler og rimelige påbud som utleieren har fastsatt til sikring av god husorden".

Dette er det eneste jeg finner i husleieloven i alle fall. Ikke noe mer konkret der som jeg kan finne. Hmm.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:31   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det "offentlige" regler når man leier leilighet?

Hvis det ikke er vedtekter i sameiet/borettslaget å kan du kikke i politivedtektene for kommunen (lovdata.no).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no