Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-12, 12:32   #21
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Jeg hater ski og denne sesongen har jeg unngått dem fullstendig.
Jeg sliter med en slags dårlig samvittighet om at man "bør" komme seg ut på ski i helgene og særlig i påsken.
Men jeg klarer ikke å forstå sjarmen. Hvis det er knallsol og vindstille kan skiene brukes til transport i passende avstand fra bilvei slik at man kan sole seg og drikke kakao.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 12:34   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Blir som å trene. Av og til har en ikke lyst til å gå ut i drittværet, men du, så deilig det er å kjenne at kroppen virker. Ikke minst er det godt etterpå. Men det blir ikke mange mil, å være utslitt og gå i piskende snø og motvind er mer tungt enn gøy.

Jeg er slik i forhold til trening også. Jeg elsker å løpe, men ikke utendørs med mindre været er fint. Er det kaldt, regn og vind så velges tredemølla framfor uteløping.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 12:35   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg sliter med en slags dårlig samvittighet om at man "bør" komme seg ut på ski i helgene og særlig i påsken.

Det har jeg aldri hatt. Ikke at vi har snø her heller, men jeg har aldri tenkt tanken om at jeg MÅ ut på ski ellers er jeg ikke "ekte nordmann" eller noe. Har aldri sett poenget for egen del. Vi går heller tur rundt Mosvannet eller noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 12:37   #24
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Gleden kommer sannsynligvis etterpå, som med all annen trening.

Jeg er dårligere representant enn deg, for jeg liker i grunnen ikke å være ute i det hele tatt, knapt nok i fint vær.
Det er ok å ta en tur på 1-2 timer, men da er det nydelig å komme inn i hus igjen. Selv på sommeren er jeg "avhengig" av litt innetid etter et par timer på stranda (holder ikke ut lenger).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 13:35   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Jeg tror vi da er over på trening. Det er ikke gleden over en skitur det er snakk om da, det er den stoltheten og gleden over å ha trent tross alt. Håper jeg. For godt er det ikke når snøen står midt imot. Å gå på ski i fine løyper med sol og sette seg ned i solveggen og drikke kakao derimot - da snakker vi.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 13:41   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Når det gjelder trening så har jeg aldri holdt ut trening som jeg bare opplever pyton mens jeg holder på. Kanskje fordi jeg ikke opplever noe kick eller større glede etterpå?
Jeg må ha litt treningsglede mens jeg holder på. Joggetur i solskinn er nydelig. Jeg opplever også glede ved å jogge på tredemølle når jeg kjenner at kroppen fungerer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 13:45   #27
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Jeg kan godt gå på ski selv om det ikke er strålende sol. Men i skikkelig drittvær går jeg ikke på ski, nei.
Gleden har kommet med årene for meg. Det har kommet med bedre utstyr, bedre smurning, (bakglatte eller klabbete ski blir bare ikke morsomt uansett) og med bedre teknikk faktisk. Det er slik at mestring gir glede, også her.
Så, nå skjer det av og til at jeg tar meg en 1,5 - 2 timers skitur i godt tempo(for meg å være, som ikke betyr at det går så veldig fort, men at pulsen ligger på 140-160), og det er en av de typene trening jeg syns er ok å holde på med så lenge. Jogging har jeg ikke utholdenheten til å gjøre i opptil 2 timer.

Men man trenger ikke å like at vinden og snøen pisker i ansiktet altså, da er det lov til å holde på med noe annet enn å gå på ski!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 14:25   #28
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Jeg går heller en skitur i dårlig vær, enn å dra på en joggetur i dårlig vær. Og jeg finner overhodet ikke gleden i å løpe på en tredemølle. For meg handler det bare om hva jeg liker. Jeg liker ikke å gå på ski, jeg elsker det! Men jeg liker ikke å jogge.
Vi var på skitur i går. Løypemaskina hadde tekniske problemer, og løypene var delvis igjensnødde. Jeg hadde klister under skia, det snødde som besatt, og skiene klabbet noe veldig. Det var så ille at jeg måtte ta av meg skiene og gå den siste biten. Det gjorde meg ingen ting, helt ærlig.

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 14:28   #29
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Eg har kjæreste som er VELDIG ivrig på ski. Han har liksom fem par langrennsski for å ha akkurat det rette paret til akkurat den og den turen. Og går aldri på ski uten pulsklokke. Eg likar ikkje gå på ski. Da må det i tilfelle vere for treninga si skyld og da kan eg likegyldig ta en time på senteret.

Konklusjon; etter 36 år begynne det gå opp for meg at eg ikkje MÅ gå på ski for å vere et godt menneske.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 17:37   #30
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er slik i forhold til trening også. Jeg elsker å løpe, men ikke utendørs med mindre været er fint. Er det kaldt, regn og vind så velges tredemølla framfor uteløping.

Det er vel det som kanskje er greia? Du liker ikke fysisk aktivitet ute i drittvær?

Jeg tilhører gjengen som går på ski med snøen piskende i fjeset. Ikke fordi jeg nødvendigvis er så innmari glad i den piskinga, men fordi jeg liker å trene og bruke kroppen fysisk. Det spiller ingen rolle om det er på ski eller om jeg løper, det er aktivitet som er greia. Da smaker vinen så mye bedre etterpå også For all del, det er mye kjekkere å være ute når sola skinner, men jeg lar ikke været hindre meg i fysisk utfoldelse. Samtidig har jeg full forståelse for dem som ikke ser gleden i å være ute når det er ufyselig vær. For min egen del MÅ jeg ut, ellers blir jeg så gretten og lite hyggelig å være sammen med.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 17:44   #31
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Jeg liker det ikke, og da gjør jeg det ikke heller. Enkel. Og så er jeg der Tussa er, jeg er 37 år og vet at jeg ikke må gå på ski for å være et godt menneske.
Mannen min liker å stå på ski uansett vær, og vesla er mer lik faren sin enn moren så hun får gått nok på ski.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 17:44   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Jeg har ikke hatt ski på beina av noe slag siden 2001. Og jeg har ingen konkrete planer om å gjøre noe med det heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 18:18   #33
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?


JEg kan godt tilstå litt her..
Jeg er nemlig en sånn snål sak som elsker å kjenne på elementene!!
Jeg bare digger å være ute på tur, i omtrent all slags vær, og hvor den elsken egentlig kommer i fra aner jeg ikke... Og jeg tror ikke det er noe man kan få prakket på folk, sånn helt uten videre. Altså, det går jo helt an å prakke på folk turopplevelser, men hvis folk ikke liker det, ikke liker å kjenne på vær og elementer, kjenne på følelsen av utfordringer, slitenhet, muskler som jobber, og hvor digg det er med mestring over å finne frem ( f eks finne en hytte i marka man skal til ) , og så tils lutt kjenne hvor deilig og komfortablet det er å komme inn, fyre opp og sette seg i sofan og nyyyyte at musklene restitueres igjen, nei da tror jeg det bare er å innse at folk er forskjellige...
Jeg kan sikker holde på i evigheter med alt jeg liker ved friluftslivet, like mye som de somm hater det kan holde på ievigheter hva de ikke liker...
Men jeg er hekta, mer enn gjennomsnittet, følelsesmessig på nivå med Lars Monsen omtrent, for å være ærlig...


Men jeg misliker ikke sofan fordet altså, bare så det er sagt.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 18:55   #34
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Jeg liker verken snø eller ski.. så du er ikke alene.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 18:56   #35
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner dere gleden i å gå på ski i dårlig vær?

Jeg liker ikke regn heller.. Eller å svette.. Hehe. Så det er kanskje grunnen til min overvekt.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no