Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-12, 13:56   #1
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 256
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Min datter på 9 år har ofte venner med hjem fra skolen. Her om dagen var det en som bor i kjøreavstand som ble med. De herjer på og koser seg til jeg kommer hjem i halv fem-tiden. Det er ingen foreldre som ringer meg og spør om det er ok. Og når jeg spør jenten når hun skal hjem, svarer hun at hun blir hentet i halv åtte-tiden.

Da lurer jeg på: er dette helt vanlig? Eller er jeg litt treg? En jente som blir med fra skolen, trenger lunsj og middag - er det en selvfølge å få når man er hos andre? (jeg er ikke gnien på det, altså, bare lurer...)

Er vel egentlig litt nysgjerrig på hvordan ting funker for alle andre...?

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:00   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Være med hjem etter skolen = gjest til middag hos oss. Vanligvis spør barnet foreldrene og vanligvis er det barn med foreldre vi kjenner godt som er med hjem, slik at vil har en slags avtale om at barna hentes rundt 1900 - 1930. Vertskapet sørger for mat og at det gjøres lekser.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:03   #3
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Man spør selvsagt på forhånd.
Vi hadde en sånn episode og begge guttene fikk beskjed om at dette avtales med foreldre på forhånd.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:03   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Men har jentene avtalt på forhånd? I mitt hode er det også sånn at hvis man blir med hjem, får man middag og blir til kvelden. Jeg vil jo anta jenta har spurt sine foreldre om lov, siden hun vet når hun blir hentet? Så da tipper jeg de tror at du også er spurt.

Jeg ville tatt dette med egen jente jeg, at hun ikke får ha med hjem uten og spørre deg først.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:03   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Det hender ganske ofte at unger blir med hjem og i så fall får de middag. Det er ikke alle dager vi har middag nok, for vi vet jo etterhvert hvilke av gjestene som spiser mye og hvilke som ikke gjør det. Da gir vi beskjed om at det ikke passer og de drar hjem når middagen serveres, men dette gjør vi bare med venner som bor i gangavstand.

De som må hentes av foreldre avtaler vi på forhånd, og da er det selvfølgelig nok mat.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:04   #6
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men har jentene avtalt på forhånd? I mitt hode er det også sånn at hvis man blir med hjem, får man middag og blir til kvelden. Jeg vil jo anta jenta har spurt sine foreldre om lov, siden hun vet når hun blir hentet? Så da tipper jeg de tror at du også er spurt.

Jeg ville tatt dette med egen jente jeg, at hun ikke får ha med hjem uten og spørre deg først.

Signerer.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:06   #7
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Hvis det er et barn som bor så langt unna/er så ungt at det ikke kan gå hjem selv syns jeg det er helt naturlig at foreldrene blir spurt på forhånd om det passer. Hva om det ikke passer å ha besøk akkurat den dagen, at man f.eks. skal bort en tur? Da er det greit å ha muligheten til å sende ungen hjem. Samtidig kommer det litt an på hjemmesituasjonen også. Det har hendt vi har hatt uanmeldt besøk som vi til og med kjører hjem, og det er greit av og til. Uanmeldt besøk er jeg heller ikke så oppatt av at skal påspanderes middag, de får hvis det passer seg slik. Avtalt besøk får selvfølgelig middag.

Og så bruker vi alltid å spørre om foreldrene vet at de er her, for det er det ikke alltid de gjør. Vi har til og med opplevd å ha overnattingsgjest på besøk der foreldrene ikke visste det.


Sist redigert av ElinM : 26-03-12 kl 14:19.
ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:07   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Det pøbelsara sier. Har guttungen venner med hjem etter skolen, etter at det er avtalt med respektive foreldre, så stiller vi for at det blir spist og at lekser blir gjort. Henting skjer en eller annen gang mellom 18 og 19.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:11   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men har jentene avtalt på forhånd? I mitt hode er det også sånn at hvis man blir med hjem, får man middag og blir til kvelden. Jeg vil jo anta jenta har spurt sine foreldre om lov, siden hun vet når hun blir hentet? Så da tipper jeg de tror at du også er spurt.

Jeg ville tatt dette med egen jente jeg, at hun ikke får ha med hjem uten og spørre deg først.

Enig her. Si til datteren din at det er hyggelig at hun har med venner hjem, men dersom de må avtale å hentes av foreldrene sine, så må hun også avtale med dere at det er OK.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:24   #10
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

(vår jente 2.klassing)
Her avtales det alltid med foreldre på forhånd. Vi har alle en gjensidig avtale om at de blir hentet ca kl 19 (har kjørelengde til alle bortsett fra en), spiser middag hos den de er hos og at lekser blir gjort.

Hadde reagert hvis ikke dette var blitt avtalt på forhånd.Tenk om dere skulle bort og det ikke passet?

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:27   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Å være med hjem er med middag til kvelden om ikke annet er avtalt her. Ingen regel, men det er slik det har fungert. Barna våre må ringe oss om det blir fler til middag, jeg må ha en viss oversikt. Det glipper litt innimellom likevel.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:34   #12
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Så lenge de gikk på SFO var det stort sett etter avtale med foreldrene om de ble med hjem. Storesøster, som ikke lenger går på SFO, kan fint finne på å ha noen hos seg når jeg kommer hjem. Jeg spør om de vil bli til middag og det hender at de blir og det hender at de går hjem. Men vi bor sånn til at alle kan gå hjem selv og alle har nøkkel og kan låse seg inn hjemme, så jeg føler ikke at de er mitt ansvar på noen måte.

For meg er det naturlig å tilby middag til alle som er i huset når jeg begynner å lage den.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:36   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Jeg tar det litt som det kommer, jeg. Her en dag var det tre som ble med hjem og to av de var der til 19.00. Jeg visste ikke på forhånd at de skulle komme, jobbet sent selv og hadde bare planlagt rester til middag som overhodet ikke var nok til alle som var i huset. De laget seg ostesmørbrød når de kom og fikk ikke mer mat enn det før de ble hentet. Vi spiste etter de var dratt.

Hos blir alle avtaler gjort på sparket og aldri avtalt med foreldre som mellomledd. Da blir det avgjort (av meg) fra gang til gang hvordan vi gjør med mat. Oftest er de alene noen timer til vi kommer fra jobb og da lager de seg te og ostesmørbrød.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:36   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Her avtales det alltid. Ikke minst fordi jenta vår går på SFO, og der må det jo uansett avtales om en annen skal hente et barn som ikke er ens eget, eller om de skal gå hjem selv. Så alt sånt avtales med foreldre, og blir et barn med oss hjem fra SFO, pleier hun å bli til rundt syv, og får middag og diverse, selvsagt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:38   #15
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.357
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Jeg syns at hvis barnet skal være så lenge at det skal spises middag, så er det naturlig at det er avtalt.

Eldstejenta mi har ofte med unger hje,. (10 år) Da spiser de "litt" (= Mye! Vanvittig så sultne 10-åringer kan være...) og gjør lekser. Vennene har som regel gått innen jeg kommer hjem kl 1630. I sånne tilfeller er det ingen som avtaler noe.

Yngstemor går på SFO, så da må det uansett avklares på forhånd dersom noen skal være med noen andre hjem.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:40   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

De første par årene, mens de fortsatt ble hentet på SFO av foreldrene, ble det alltid avtalt/spurt om det passet. Det ble enten gjort i forkant, eller så ringte man fra SFO-telefonen og spurte der og da.

Etter at de fleste ungene begynte å gå hjem alene, ringer de bare hjem og informerer om hvor de er.

Og ja, det er en selvfølge at unger som er på besøk her får middag. Og Frøkna får middag hos de hun er på besøk hos. Alle i nabolaget her bor i gangavstand til hverandre, men de spiser hos hverandre likevel. Jeg synes det er veldig hyggelig og helt uproblematisk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:42   #17
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Jeg er vant til at det avtales på forhånd, men her vi bor nå, ser det ikke ut til å være vanlig.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:48   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Det forventes ingenting, men det er vanlig at barn som er der forbi middagstid får tilbud om mat. Det er imidlertid mest vanlig i våre trakter at barna skal hjem til middag i den alderen. "Vet foreldrene dine at du er her"? er også et spørsmål jeg har stilt noen ganger, hvis ikke bruker jeg å sende en melding om at det er her ungen er. Det er ikke alltid samsvar mellom det barnet mener er avtalen og det de voksne mener er avtalen. Barn som er avhengig av henting og som også er avhengig av å få mat borte for at dette skal gå greit, bruker vel å ha avtalt dette med foreldrene først. Det blir imidlertid færre og færre sånne avtaler jo større de blir.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 15:15   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Være med hjem etter skolen = gjest til middag hos oss. Vanligvis spør barnet foreldrene og vanligvis er det barn med foreldre vi kjenner godt som er med hjem, slik at vil har en slags avtale om at barna hentes rundt 1900 - 1930. Vertskapet sørger for mat og at det gjøres lekser.

Sånn er det her også. I den alderen kan godt avtalen gå via barnet og ikke direkte mellom foreldrene. Jeg stoler på en 10-åring som sier at mamma vet hvor hun er, men jeg stoler ikke på en 6-åring som sier det samme.

Jeg hadde snakket med egen jente om at besøk skal avtales med dere foreldre på forhånd.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 15:16   #20
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Være med hjem etter skolen - hva forventes?

Signerer de andre her. Venner med hjem etter skolen avtaler vi som regel på forhånd, og da er mat inkludert, samt at man vet når de skal hentes. Som regel rundt klokken 18.30-19.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no