Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hasjrøyking og bilkjøring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-12, 23:58   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Hasjrøyking og bilkjøring

Fant noen gamle tråder om legalisering av hasj, men starter heller en ny om det jeg lurer på.
Om man legaliserer hasj, hvordan skal da en person som røyker lovlig vite når h*n er kompetent til å kjøre bil etter rusen? Hva om man feks. røyker tre hasjrøyker daglig, er man noen gang kompetent til å kjøre bil da?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 00:08   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Uten at jeg vet: Det kan jeg aldri tenke meg. Tre røyk for dagen tilsvarer vel en kronisk rus?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 00:09   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Det ble innført grenseverdier for en rekke rusmidler tidligere i år: http://lovdata.no/for/sf/sd/xd-20120120-0085.html

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 00:14   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Er det THC som er i hasj? Jeg klarer ikke regne det der, men kjenner jeg er skeptisk til legalisering og bilkjøring.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 00:17   #5
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Blir det eventuelt så mye mer anderledes en med alkohol og piller som er lovlige rusmidler og som ikke skal benyttes i samMenheng med bilkjøring?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 00:19   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

THC er den viktigste aktive ingrediensen, ja. Hvordan det spiller inn på bilkjøring avhengwr av inntak og utskillelse. Halvveringstiden er ganske høy. Jeg leste noe om 3-4 dager før 80-90 % er utskilt etter enkeltinntak.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 00:34   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

På mange piller med rød trekant står det ikke at det er forbud mot å kjøre,Mb det skal utøves forsiktighet eller noe sånt. Hvis thc kan være i kroppen i ukesvis så må man iallefall få enkle grenser før man legaliserer,mener nå jeg da.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 08:41   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Hvis man røyker hver dag så kan man ikke kjøre bil. Reaksjonstiden ved inntak av THC er redusert i flere dager etter inntak.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 09:11   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Jeg tror holdningen fort er ltt annerledes om man er ant til å chille med en krydret sigg.

Opprinnelig lagt inn av Gammal hasjrøykende bekjentskap dengangda

Du burte prøvd å røyka du som kjører motorsykkel vøtt, det er den syyyyke effekten!

  Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 12:35   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Jeg pleide å ta en veldig lav dose THC på tidlig kveld, og regnet meg ikke som kjørbar før et døgn seinere.

Da jeg hadde tatt kneet måtte jeg kjøres hjem av noen andre, og han røyka hasj mens han kjørte bil. I mørket. Ganske fort. Basert på hvordan han opplevde rusen syntes han det var uproblematisk. For meg, som ikke eier blod-hjerne-barriere, ville det ha vært utenkelig.

__________________
2001&2005

Sist redigert av Acsa : 04-04-12 kl 12:55.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 12:38   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

THC er den viktigste aktive ingrediensen, ja. Hvordan det spiller inn på bilkjøring avhengwr av inntak og utskillelse. Halvveringstiden er ganske høy. Jeg leste noe om 3-4 dager før 80-90 % er utskilt etter enkeltinntak.

Ja, men jeg har også lest noen artikler om hvordan det ikke nødvendigvis er samsvar mellom blodverdier og nedsatt reaksjonsevne. Dette er jo en veldig aktuell problemstilling i hippieland.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 12:42   #12
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Jeg er skeptisk til legalisering av hasj, men har ikke tatt endelig stilling fordi jeg ikke føler at jeg har satt meg nok inn i saken.

Jeg tenker at dersom hasj eller andre stimuli skulle legaliseres ville man måtte definere når man er kjørbar ut i fra samme grense for reaksjonsevne og konsentrasjonsevne som man har for andre stimuli. Ingen grunn til å gjøre reglene noe mildere bare fordi stoffet bruker lengre tid på å gå ut av blodet.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 12:54   #13
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Ingen grunn til å gjøre reglene noe mildere bare fordi stoffet bruker lengre tid på å gå ut av blodet.

Men det er jo litt irrelevant om du finner rester av stoffet i blodet dersom det forlengst har sluttet å ha noen effekt som kan påvirke bilkjøringen? Det er også stor forskjell på hvor langvarig effekten er av like stor mengde THC, avhengig av hvordan det er inntatt (vaporiser, joint, THC trukket ut i fett, THC ikke trukket ut i fett) osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 12:58   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ja, men jeg har også lest noen artikler om hvordan det ikke nødvendigvis er samsvar mellom blodverdier og nedsatt reaksjonsevne. Dette er jo en veldig aktuell problemstilling i hippieland.

Jo, men er man over grenseverdien etter at det i år i Norge ble innført så er man pr def påvirket med blodverdier over grenseverdien.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 13:19   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Ja, jeg ser jo at det er sånn i Norge i dag, jeg argumenterer ikke mot det. Jeg bare problematiserer.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 13:23   #16
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men det er jo litt irrelevant om du finner rester av stoffet i blodet dersom det forlengst har sluttet å ha noen effekt som kan påvirke bilkjøringen? Det er også stor forskjell på hvor langvarig effekten er av like stor mengde THC, avhengig av hvordan det er inntatt (vaporiser, joint, THC trukket ut i fett, THC ikke trukket ut i fett) osv.

Da må man enten se det som et argument mot legalisering eller tenke at man må ned på blodverdier som garantert er trygge enten omstendighetene er sånn eller slik.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 13:29   #17
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Jeg er så imot legalisering som man kan få blitt. Kanskje ikke en sånn tråd, men så har jeg sagt det her og.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 16:06   #18
Landmann
Når er man utlært?
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 12
Landmann har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

;-) det skal noe trening til for å vite om man er over eller under, borte eller vekk .... eller bare cool. En liten blås hører hjemme i stua og ikke bak rattet ... Og THC (virkestoffet) lagres i fettvevet. Så en av flere tommelfingerregler: Er'u feitt så velger'u soffa'n!! Men de slanke .......

Landmann er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 16:29   #19
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg er så imot legalisering som man kan få blitt. Kanskje ikke en sånn tråd, men så har jeg sagt det her og.


__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 16:43   #20
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hasjrøyking og bilkjøring

Jeg bor i hasjrøykingens land, men aner ikke hvordan det er med hasj og bilkjøring. Kan uansett ikke tro at kombinasjonen er heldig!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no