Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fortell meg om søndagsskole

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-12, 10:41   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om søndagsskole

Dere som har barn som går/har gått på søndagsskole, hva gjorde de der, og hvordan var det lagt opp?

Er det hard forkynnelse eller er det mest kos og hygge? Hvis Poden begynner på Søndagsskole, vil han lære om synd og skam og helvete på noe vis?
Vil han lære noe? Eller er det mest boller og sang?

Er det store forskjeller på hva de gjør på forskjellige søndagsskoler?

Er det et problem for noen (oss? Poden? Søndagsskolen?) at vi foreldrene ikke er kirkekristne? `

Det er jo påske. Man må lure på slikt da.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 10:58   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Den søndagsskolen jeg gikk på var ekstremt synd/skyld/skamfokusert, ser klart og tydelig for meg 40 år etterpå flanellografen med ett rosa syndfritt hjerte, ett rosa med svarte prikker (der plasserte jeg meg selv), og ett helt svart. Jeg tviler vel på at dagens søndagsskoler er helt der, men det ville ikke vært aktuelt for meg å sende mine barn på noe såpass forkynnende uten at jeg var med selv og visste hva de fikk høre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 11:02   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Jeg fikk aldri lov til å gå på søndagsskole, jeg, så mitt forhold til den slags er preget av barndommens lysegrønne misunnelse hver mandag, da venninnene mine satt på skolen og sammenliknet søndagsskolebøkene sine - de med gullstjerner, som de fikk for oppmøte, i.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 11:04   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Det tror jeg kommer helt an på kirken, menigheten, presten, den som avholder søndagskolen og en rekke annet. Men jeg tror de fleste statskirkesøndagsskoler er mest boller, sang, kristne historier og samtale. Det er garantert ikke noe problem at dere ikke er kristne selv.

Hvis Hiawata hadde ønske om å bli med på søndagsskole tror jeg at jeg hadde forhørt meg litt med kirka først og sondert terrenget.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 11:05   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Jeg gikk på søndagsskole, men det eneste jeg husker er at vi fikk stjerneklistremerker i en bok for oppmøtet. Så om det var mye snakk om synd og skam så var det ikke noe som satte nevneverdige spor.

Ikke så veldig til hjelp, kjenner jeg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 11:08   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Greit å høre om alle variantene.

Jeg ser også for meg at det er mest sang og historier og slikt. Poden er litt nysgjerrig på hva det er, og jeg vurderer å ta han med noen ganger for å teste det ut når vi har flyttet utafor byen. (vi flytter til sommeren).
Men da er et litt greit at jeg vet hva det handler om selv først, kjenner jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 12:24   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Jeg gikk på søndagsskole til jeg var 13 år! Og har bare gode minner.
Inger, søndagsskolelæreren var bare blid og hyggelig, selv om hun nok hadde noen tøffe tak med noen av de tøffe guttene.

Vi gikk av gårde en gjeng på 15-20 unger i ulik alder til kantina på Yrkesskolen.
Alle fikk gullstjerner på himmelen eller gullfisk i garnet for hvert fremmøte, et lite bilde som illustrerte et bibelvers når vi hadde vært et visst antall ganger og sangbok når kortet var fullt.
Det var mye sang og prat og flanellografen var fremme hver søndag.

Den gangen gikk "alle" på søndagsskolen og det var nok et lite pusterom for sjømannsfruer og slitne foreldre i små leiligheter.

Ungene mine har ikke gått på søndagsskole, men de har alle tre vært innom på Klubben i kirken, og selv om vi ikke er kirkegjengere syntes jeg det er helt greit. Det er aktiviter hvor ungene er sammen med venner. Pizza , bowling, klipp og lim, sang og rollespill uten at det blir "svett" på noen måte.

Det er de samme voksne som er ledere på søndagsskolen og for meg så virker det som et trivelig miljø hvor ungene får et snev av noe som de ikke får hjemme.
Spennende på samme måte som enhver annen fritidsaktivitet.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 13:43   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Jeg gikk på søndagsskole. Flanellograf, bok med gullfisker, barnesanger og kjente bibelhistorier som ble gjenfortalt. Ingen synd og skam - kun koselig.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 16:49   #9
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Mine går i metodistkirken i byen. Sanger, historier, men ikke noe fanatisk. De tegner, maler, baker perler osv. Veldig koselig. Verken far eller jeg er kristne, men besteforeldrene er og vi synes det er helt ok at barna kan tro på det de vil

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 17:11   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Jeg har vært søndagsskolelærer. Ingen synd og skam, fortellinger fra bibelen, sang, en bønn, aktiviteter og leker til dagens tema og forsvinnende lite boller og saft.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 18:29   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Jeg gikk på søndagsskole. Vi lærte historier fra bibelen og at vi måtte bære snille med hverandre. Synd og helvete ble aldri diskutert ... Ikke som jeg kan huske. Men det er sikkert stor forskjell på søndagsskolene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 01:08   #12
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Jeg gikk 3 ganger. De to første fordi pappa presset meg (han ville gjerne ha noen timer for seg selv søndagsmorgen de helgene han hadde oss), og fordi jeg fikk gullstjerne i boken. Tredje gangen ble det snakk om synd og skam og sånt, og jeg husker at jeg ikke følte meg spesielt vel i den forsamlingen da. Pappa oppfattet at jeg ikke synes det var noe moro der lenger, og det ble ikke noe mer snakk om søndagsskole.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 13:12   #13
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Det er nok ikke Einar Gelius eller Bjørn Eidsvåg som har ansvaret for pensum ihverfall. Får inntrykk av at HI ser på søndagsskole som er slags kulturtilbud i den store kulturtilbudjungelen som vi i dag "shopper" fra etter forgodtfinnende. Enten så er man kristen og har søndagsskolen som en del av den religiøse sosialiseringen av barna sine eller så et man agnostiker og ser på det som indoktrinering av trangsyn. Synd og skam er dessverre en sentral del av det kristne budskapet.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 17:14   #14
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det er nok ikke Einar Gelius eller Bjørn Eidsvåg som har ansvaret for pensum ihverfall. Får inntrykk av at HI ser på søndagsskole som er slags kulturtilbud i den store kulturtilbudjungelen som vi i dag "shopper" fra etter forgodtfinnende. Enten så er man kristen og har søndagsskolen som en del av den religiøse sosialiseringen av barna sine eller så et man agnostiker og ser på det som indoktrinering av trangsyn. Synd og skam er dessverre en sentral del av det kristne budskapet.

Dette var vel ikke helt fordomsfritt. Jeg vil si at synd er en del av budskapet, men skam? Nei, i beste fall en misforståelse. Ingen forkynnelse om synd uten fokus på tilgivelse og kjærlighet. Mulig det dessverre har vært annerledes enkelte steder for noen tiår tilbake.
Søndagsskole er et fint tilbud for barn, for eksempel mens de voksne er på gudstjeneste.
Jeg er enig i at det ikke er en form for kulturtilbud, men det har lav terskel og er ikke ment å være bare for spesielt interesserte.
Det kan jo prøves ut . Det er ikke noe i veien for at foreldre er med for å se hva som foregår, hvis en skulle være usikker.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 18:21   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det er nok ikke Einar Gelius eller Bjørn Eidsvåg som har ansvaret for pensum ihverfall. Får inntrykk av at HI ser på søndagsskole som er slags kulturtilbud i den store kulturtilbudjungelen som vi i dag "shopper" fra etter forgodtfinnende. Enten så er man kristen og har søndagsskolen som en del av den religiøse sosialiseringen av barna sine eller så et man agnostiker og ser på det som indoktrinering av trangsyn. Synd og skam er dessverre en sentral del av det kristne budskapet.

Jeg vil at sønnen min skal finne ut av saker og ting. Han vet at vi ikke er direkte kristne, men han er nysgjerrig på søndagsskolen siden en venn av ham har snakket om det. Jeg syns ikke det er verre å sende ham på søndagsskole for å finne ut om det er noe for ham, enn å sende ham på fotballtrening.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 19:34   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Fotballtrening kan være direkte skummelt. Det er flere som blir fotballidioter enn kristne, føler jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 19:36   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 21:37   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Synd og skam er jo blitt aldeles umoderne, så det forkynnes yderst lite, er mitt inntrykk. Men for eksempel påskebudskapet blir jo litt tynt uten synd, siden poenget er syndsforlatelse. Det blir litt rart for meg å ønske kristen forkynnelse (som jo søndagsskole vil inneholde) uten noe snakk om synd og syndsforlatelse.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 21:54   #19
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg gikk på søndagsskole. Flanellograf, bok med gullfisker, barnesanger og kjente bibelhistorier som ble gjenfortalt. Ingen synd og skam - kun koselig.

Sånn var det når jeg og gikk på søndagsskolen, veldig koselig
Mine to eldste gikk også på søndagsskole, jenta storkosa seg, mens gutten min lurte på om han kunne få slippe- han orket ikke å sitte i ro

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 00:39   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Men du kan jo sjekke om Gelius har startet en søndagsskole. Han introduserer syndsfri påske, faktisk: http://www.vl.no/kristenliv/gelius-j...r-vare-synder/

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no