Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Plastbokser som ikke avgir plastsmak

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-15, 12:19   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Plastbokser som ikke avgir plastsmak

Jeg synes at alle plastboksene mine som jeg bruker til å oppbevare mat i i kjøleskapet, avgir en plastsmak. Og det er uansett om det er isbokser (jada, jeg vet at man ikke skal bruke slikt ...) eller dyre Tupperware-bokser. Jeg merket ikke dette før, så det må være jeg som har blitt mer sensitiv på smaken. Men jeg orker snart ikke spise restemat lenger, for smaken setter seg i ALT.

Er det flere som har opplevd dette, og som har tips til bokser som ikke avgir en slik plastsmak? Jeg har begynt å legge ting på fat og ha folie over i stedet, men det er så tungvint.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 13:05   #2
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Plastbokser som ikke avgir plastsmak

Må det være plastbokser? Det finnes glassbokser for oppbevaring av mat, f.eks. disse fra IKEA:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50233790/

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 13:06   #3
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Plastbokser som ikke avgir plastsmak

Har ikke noen gode tips, jeg er bruker alt mulig av plastbokser og kjenner ikke smak, men ble nysgjerrig - hvorfor skal man ikke bruke isbokser?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 16:52   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plastbokser som ikke avgir plastsmak

Glassbokser, ja. Kanskje det er noe for meg.

Galathea: http://www.nrk.no/livsstil/--ikke-ha...kser-1.7012436

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 11:04   #5
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Plastbokser som ikke avgir plastsmak

Huffda, ikke enkelt det der med plast

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no