Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-18, 15:38   #41
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Inspirert av min egen juletrådoppstart, så bestilte jeg et Harry Potter-puslespill til minstens adventskalender i dag, og kjøpte noen flere julegaver.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 15:39   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Synes forresten mest av alt det er fascinerende å se hva ungene kjøper til hverandre og til oss i kalendergave, hva de legger vekt på. Tvillingene (gutt og jente) kjøper gjerne tøysete gaver til hverandre. Morogreier fra TGR av forskjellig slag. Til storesøstera kjøper de gjerne noe jålegreier, neglelakk, hårpynt o.l. Nesten litt rørende at guttungen hadde gått alene på Glitter og valgt ut hårpynt til storesøster da han var 9. Eldste legger mye sjel i gavene, en gang hadde hun fargetema på gavene til småsøsknene, der hun valgte ut forskjellig småtteri i grønt til lillesøster og i gult til lillebror, som var yndlingsfargene deres (sånt som en morsom bagasjetag, sprettball, merketusj, viskelær ...), og pakker det sirlig inn. Til meg har de kjøpt sånt som fine kubbelys, kaffekopp, juletrepynt, isskje(!) m.m., og til mannen kjøper de som oftest sjokolade e.l., Også er det utrolig gøy å se hvor spente de er når andre skal åpne noe de har kjøpt. Mye mer spente enn når de selv skal åpne pakke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 16:50   #43
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Når det gjelder kalender er vi enige om å kjøre samme modell som de to siste årene, familiekalender der alle kjøper en gave til alle (til max 50 kr), i tillegg til godteri på lørdagene og en ekstra fin på julaften.

Smart! Jeg kopierer trolig denne ordningen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 16:53   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Smart! Jeg kopierer trolig denne ordningen.

Ja, egentlig helt genialt. Ungene sendes til byen, bevæpnet med 200 kr hver, for å handle på egenhånd. Det synes de er stas. Vi er fem i familien, så når alle kjøper til alle blir det 20 gaver. når vi da har 3 lørdager + julaften utenom så blir det til sammen 24. Er man 4 i familien kan man jo kjøpe to til hver. Så prøver jeg å spre gavene slik ut i kalenderen at alle er giver eller mottaker litt jevnt fordelt. Jeg har vel også knabbet ideen fra noen andre her på forumet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 17:22   #45
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg må spore opp noen som skal til England før desember, for der koster Body Shop- kalenderen halvparten av det den koster her.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 17:23   #46
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er i Danmark og har kjøpt 3 sett med te-lysestaker fra Georg Jensen. Julegaver til gøy pris.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 19:31   #47
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg må spore opp noen som skal til England før desember, for der koster Body Shop- kalenderen halvparten av det den koster her.

Hva koster den her, og hva koster den der? :

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 19:38   #48
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Hva koster den her, og hva koster den der? :

Husker ikke helt, men tror det var 1200/700.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 19:40   #49
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Oi, nesten så det svarer seg å ta ein tur over for å hamstre kalenderer.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 19:45   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Ok, jeg har begynt å pinne på juleboardet mitt på Pinterest. Utover konglene er det så langt jeg har kommet. Og lyst til å fyre i peisen.

Lurer veldig på hva jeg gjør med julekalender.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 11:07   #51
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er i gang, har holdt på med julegaver siden januar..... må bare feste tråder og sy ting sammen.
Kalenderideer er i boks. Likeså gaver til guttenes kammereter/venninner.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 11:20   #52
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Første gong eg går inn i denne tråden, vanligvis pleier eg henge i sinketråden veka før jul. Men i år har eg planer om å strikke ein del - både gaver og julestæsj. Så i år skal eg og henge her.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 15:06   #53
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Første gong eg går inn i denne tråden, vanligvis pleier eg henge i sinketråden veka før jul. Men i år har eg planer om å strikke ein del - både gaver og julestæsj. Så i år skal eg og henge her.

Jeg henger he sånn fra nå til et pr uker før jul og da hopper jeg over i sinketråden for da jeg kronisk bak skjema...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 15:08   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Har vært på bruktbutikk og kjøpt et stort stykke vatt. Trettenåringen skal bruke det til julegaver, hemmelig.

Kjøpte også to gamle Bonytt som skal være kalendergave til eldste. Hun synes interiør er gøy og elsker gjenbruk.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 15-09-18 kl 15:44.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 15:09   #55
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Da jeg tilfeldigvis gikk forbi TGR på storsenteret kom jeg til å tenke på denne tråden så jeg svippet innom og fikk med meg gaver til fem luker. Jeg er i gang.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 11:09   #56
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Denne tråden inspirerte meg til å opprette 2018-ark i juleregnearket mitt. Og lese over huskelista fra i fjor. Kort oppsummert stod det at jeg i 2018 skal bake færre sorter, vaske litt mindre og droppe ribba 1. juledag.

8-åringen går fortsatt for aktivitetskalender, så da resirkulerer jeg fra i fjor. De to store får sjokoladekalender, og så får de hive seg med på de aktivitetene de ønsker/rekker/gidder.

Og så dukker jeg sikkert opp i en sinke/sjuske-tråd mot slutten, kjenner jeg meg selv rett. Men jeg har nå tenkt på jula, om ikke annet.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 12:04   #57
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg foreslo for broren min at vi kunne ta søskenbilde når fotografen var på skolen forrige uke og gi det i julegave til foreldrene våre, han syns ikke det var noen god ide, gitt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 13:12   #58
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Resten av familien likte kalenderopplegget ditt, My (til og med mannen min, som på veldig langt nær er like julete som meg ), så nå utstyres hver av oss med 300 kroner (maks, det er helt ok å bruke mindre) som øremerkes seks kalendergaver.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 13:41   #59
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg foreslo for broren min at vi kunne ta søskenbilde når fotografen var på skolen forrige uke og gi det i julegave til foreldrene våre, han syns ikke det var noen god ide, gitt.

Åh, for en kjip bror du har. Dere burde jo tatt det med litt barnslige klær og en 1.klassebok foran dere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 23:00   #60
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har bestilt disse til de to jentebabybarnebarna våre.


Og sånne:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no