Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ofte kjeder du deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-21, 16:35   #41
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Jeg kjeder meg ikke sånn fra minutt til minutt (som barn ofte kan gjøre), men kan synes at livet er kjedelig likevel, på et vis. Med det mener jeg at det skjer få store avgjørende ting liksom (noe som egentlig er bra altså men). Kjedsomhet har en evolusjonær funksjon (ellers hadde vi ikke hatt den følelsen) - det skal motivere oss til å finne meningsfulle ting å engasjere oss i. Den påtvungne kreativiteten er bra for oss og er med på å drive oss/menneskeheten videre, tenker jeg. Men så var det det å få gjort noe med det i praksis da...

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 16:35   #42
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Kjede meg fordi jeg ikke finner på noe å gjøre? Aldri!

Kjede meg fordi jeg er stuck med kjedelige aktiviteter jeg må gjøre? Ja, det hender seg, men da bruker jeg også podcast/lydbok for husarbeid og et godt gjemt mobilspill for jobbmøter.

Jeg har fortsatt småbarnsperioden friskt i minne, der jeg knapt hadde tid til barn, hus og jobb, langt mindre å slappe av eller gjøre mine greier, så nå nyter jeg å kunne gjøre det jeg har lyst til.

Og så er jeg skrudd sammen sånn at hvis jeg har lyst til å gjøre noe, men ingen vil være med meg, så drar jeg alene.


Sist redigert av Timar : 04-04-21 kl 18:31.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 17:40   #43
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Så da kjeder du deg i stedet?

Jeg gjør mye alene, men savner selskap. Synes det er kjedelig å gjøre ting alene, og blir også sliten av å alltid dra igang ting.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 17:40   #44
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Som Blondie trodde jeg at å kjede seg var vanlig. Jeg kjeder meg veldig ofte. Både i betydningen har ikke noe å finne på/gidder ikke gjøre de tingene jeg kunne gjort/alt er kjedelig.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 17:41   #45
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg gjør mye alene, men savner selskap. Synes det er kjedelig å gjøre ting alene, og blir også sliten av å alltid dra igang ting.

Det er jeg også enig i. Resten av familien er happy med å gjøre egne ting, mens jeg synes det er kjempekjedelig både å gjøre ting alene, og å hele tida måtte ta initiativ til ting.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 17:45   #46
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg gjør mye alene, men savner selskap. Synes det er kjedelig å gjøre ting alene, og blir også sliten av å alltid dra igang ting.

Det skjønner jeg!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 18:35   #47
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Jeg kjeder meg så godt som aldri – egentlig ikke når jeg gjør kjedelige ting engang, bortsett fra kanskje i meningsløse møter. Jeg har et rikt indre liv og har veldig lett for å finne noe morsomt å tenke på i situasjoner når jeg ellers kunne kjedet meg, så jeg kjeder meg først og fremst i situasjoner hvor det ikke er akseptabelt. Og som regel er det da snakk om møter e.l. hvor jeg er forpliktet til å følge med til en viss grad.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 18:44   #48
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Jeg kjeder meg heller ikke. Husker at jeg kunne gjøre det før, men jeg har funnet måter å piffe opp kjedelige ting på så det blir kvalitet ut av det.

Før ble jeg sur og lei meg når mannen ikke gadd å bli med på ting, nå gjør jeg det bare alene istedet for. Jeg bruker podcast mye, øver in store korverk og/eller hører på musikk når jeg må gjøre kjedelige ting som å rydde eller vente.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 19:22   #49
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Som Blondie trodde jeg at å kjede seg var vanlig. Jeg kjeder meg veldig ofte. Både i betydningen har ikke noe å finne på/gidder ikke gjøre de tingene jeg kunne gjort/alt er kjedelig.

Godt å høre vi er fler!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 19:24   #50
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Sjelden. Kjedet meg litt et par dager nå i påsken, men fant frem et puslespill, og har ikke kjedet meg siden.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 19:26   #51
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Jeg kjeder meg ofte, må rett som det er ta en alvorsprat med meg selv og si fra om at nå må det skjerpings til.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 19:30   #52
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Jeg tror heller aldri at jeg kjeder meg. Ikke en gang når jeg gjør kjedelige ting for det blir en slags egentid med musikk eller podcast. Har barn, bikkje, hus og hage, jobben krever sitt, liker å trene, gå lange turer, lese bøker, surfe gjennom internettet... Sånn går no dagan!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 20:26   #53
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Jeg kan kjede meg mens resten av familien såkalt slapper av. Jeg ordner meg selv bare, har mer enn nok som jeg ønsker å gjøre. Jeg trener ofte, slapper godt av etter det.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 20:56   #54
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Sjelden på fritiden. Av og til i forbindelse med kjedelige gjøremål og møter på jobb. Jeg elsker å ha tid på timeplanen der ingenting skjer. Da kan jeg lese, bake, gå tur, være på SoMe etc.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-21, 11:21   #55
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

All antydning til å kjede seg blir effektivt slått ned ved å ete sjokolade eller godteri. Det er merkverdig effektivt på den rastlausheten som kriblar i kroppen. Dagleg, fleire gonger dagleg, mange gonger dagleg. Trur det er forvarselet for det å kjede seg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-21, 11:41   #56
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Sjelden. Om jeg ikke har noe å gjøre, finner jeg noe å tenke på, lese eller lære meg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-21, 11:52   #57
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Siden telefonen stort sett alltid er tilgjengelig så er det sjelden. Jeg husker at jeg kjedet meg en gang i fjor da vi satt på sykehuset i åtte timer eller noe og jeg var tom for strøm.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 00:11   #58
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Så og si aldri.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 00:25   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Omtrent aldri.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 00:35   #60
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Dagens sitat fra storebror til lillebror: Å, nei! Ikke vis mamma at du kjeder deg! Da vet du hva som skjer: Husarbeid!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no