Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ofte kjeder du deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-21, 23:43   #61
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Jeg er veldig på linje med Bluen og Floksa her ser jeg.

Kjeder meg aldri og nyter hvert minutt jeg kan sitte uforstyrret å strikke/høre på lydbok/ligge på sofaen og se film/annet håndarbeid.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-21, 23:58   #62
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Aldri. Jeg har alltid noe å lese, strikke eller se på. Eller noe å vaske eller rydde. Eller noen å ringe til eller besøke når sånt er lov. Jeg har for lite tid, ikke for mye.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 06:40   #63
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.831
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Veldig sjelden, jeg liker å ha det stille og rolig. Å være alene hjemme er helt topp.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 08:23   #64
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Langdryge, meningsløse møter. Ellers kan jeg ikke huske sist jeg kjedet meg.

Samme her. Møter der jeg må følge med, men ikke egentlig oppfatter innholdet som relevant, er derimot drepen.

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Men hva mener dere med å kjede seg da?

For meg er det en helt spesifikk følelse, akkurat som å være sint eller glad. Jeg har ikke nødvendigvis den følelsen selv om jeg gjør kjedelige ting, så lenge jeg kan la tankene vandre fritt kan jeg underholde meg selv i timevis.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 08:53   #65
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Veldig sjelden.

Men jeg husker fremdeles hvor utrolig kjedelig det kunne være å gå hjem fra barnehagen med små barn som skulle utforske alt mulig, balansere på alt mulig, ogsåvidere. Søtt selvsagt, men også veldig kjedelig. Og min aller beste samvittighet som mor er alle de gangene jeg likevel lot dem gjøre det, selv om jeg kjedet meg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 09:03   #66
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Sånne ting - å leke på lekeplasser eller gjete veldig små barn kjedet meg noe voldsomt. Det samme gjør de aller fleste møter.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 09:33   #67
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Åh, jeg synes gåturene hjem fra barnehagen var helt magiske! Er faktisk lei meg for at lillesøster har fått barnehageplass tjue meter fra blokka vår.

Derimot synes jeg det å lese for ungene er nesten øverst på lista over kjedelige ting. Særlig Karsten og Petra. Jeg gjør det, fordi det "må" man jo, men jeg er litt flau over hvor mye jeg misliker det. Det er som et langdrygt, meningsløst møte.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 09:38   #68
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Åh, jeg synes gåturene hjem fra barnehagen var helt magiske! Er faktisk lei meg for at lillesøster har fått barnehageplass tjue meter fra blokka vår.

Derimot synes jeg det å lese for ungene er nesten øverst på lista over kjedelige ting. Særlig Karsten og Petra. Jeg gjør det, fordi det "må" man jo, men jeg er litt flau over hvor mye jeg misliker det. Det er som et langdrygt, meningsløst møte.

Haha, Input - jeg har alltid vært bastant på at jeg bare leser ting for barn som jeg selv synes er gøy. Der er jeg fortsatt nå som jeg er blitt mormor. I går leste jeg ""De tre bukkene bruse i badeland" for barnebarnet, og koste meg stort. "Hasta la vista, trollet" er en av replikkene der. Jeg lo høyt. Jeg gidder ikke lese ting som jeg synes er dumme eller kjedelige. :badmom:
Jeg har lest mye Roald Dahl for mine barn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 09:40   #69
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Men selv det som er morsomt å lese for meg selv, f.eks. Kurt-bøkene, synes jeg det er kjedelig å lese for ungen.
Jeg later som om jeg koser meg, men jeg gjør det ikke. Og er veldig, veldig glad for at mannen min liker det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 09:46   #70
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men selv det som er morsomt å lese for meg selv, f.eks. Kurt-bøkene, synes jeg det er kjedelig å lese for ungen.
Jeg later som om jeg koser meg, men jeg gjør det ikke. Og er veldig, veldig glad for at mannen min liker det.

Oki, skjønner. Jeg synes det er sykt gøy å lese morsomme bøker for barn. Så da er jeg nok mer som mannen din. Da pøbelprinsessen og jeg leste Kurt koker hodet, måtte hun avbryte lesingen min for å fortelle pappaen at jeg hadde litt syk sans for humor. OG da jeg leste "Bukkene B badeland for barnebarnet og lo av "Hasta la vista, trollet", adopterte hun replikken, og hun er bare skjønn når hun sier "Hasta va lista, trollet!"

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 11:16   #71
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Jeg synes det har vært gøy å lese for ungene når det jeg leser treffer dem. Vi har fått mange gode prater da og da jeg leste om Ludde for mellomste og han lo så fælt at han datt ut av senga, da kan man jo ikke annet enn å nyte.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 12:57   #72
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Jeg kjedet meg aldri før, men etter et år med kronisk utmattelse gjør jeg ikke annet enn å kjede meg. Å ikke orke annet enn å ligge på sofaen når det er så utrolig mye jeg hat lyst til å gjøre er kjeeeedelig og ikke minst utrolig frustrerende.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 15:19   #73
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Jeg kjedet meg aldri før, men etter et år med kronisk utmattelse gjør jeg ikke annet enn å kjede meg. Å ikke orke annet enn å ligge på sofaen når det er så utrolig mye jeg hat lyst til å gjøre er kjeeeedelig og ikke minst utrolig frustrerende.

Det kan jeg faktisk forstå. Hvis jeg ligger på sofaen og gjør "ingenting", så er det fordi det er det jeg vil gjøre. Hvis jeg ville gjort noe annet, så hadde jeg gjort det. (Akkurat nå er det riktignok veldig mange ting jeg har lyst til som jeg ikke får gjort på grunn av koronarestriksjoner, men det finnes fremdeles alternativer.) Når man ligger der fordi det er det eneste man kan, så er det mye verre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 18:34   #74
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes det har vært gøy å lese for ungene når det jeg leser treffer dem. Vi har fått mange gode prater da og da jeg leste om Ludde for mellomste og han lo så fælt at han datt ut av senga, da kan man jo ikke annet enn å nyte.

Åhh Ludde elsket begge mine også.
Mini lo så han prompet, noe som medførte enda mer latter.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 18:37   #75
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Åhh Ludde elsket begge mine også.
Mini lo så han prompet, noe som medførte enda mer latter.

Ludde alle mine 3 har ledd hjertelig av den ene luddeboken vi hadde. Han puttet agurk i trompeten og poteter i lommene .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 20:03   #76
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Når jeg ikke har valgt alenetid selv. Nå har jeg barnefri og kjæresten skulle komme i kveld og sove her. Og kommer ikke likevel. Da går jeg litt rundt meg selv.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 21:10   #77
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Nå skulle jeg skrive at jeg omtrent aldri kjeder meg, men etter å ha lest de siste innleggene kom jeg på at jeg ofte kjeder meg i rollelek med ungen. Trikset er forsåvidt å gå veldig inn i opplegget, men det sitter langt inne.

Og uinteressante møter, selvsagt, for ikke å snakke om uinteressante, langvarige konferanser. Gjesp. Dessverre har jeg et ærlig kroppsspråk, så jeg må i tillegg ta meg enormt sammen for ikke å se ut som en fjortis på bakerste benk.

Da jeg prøvde å gå en tur i skogen uten noe på øret, fant jeg også ut at jeg kjedet meg så mye at jeg faktisk måtte snu etter 100 meter. Føttene veide to hundre kilo og jeg kjedet meg så intenst at jeg bare måtte innse at dette går ikke, og få med meg noen.

Men, det er altså veldig sjelden.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 21:18   #78
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjeder du deg?

Ærlig kroppsspråk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no