Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-21, 14:00   #801
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Har skjedd hos noen jeg kjenner også, Floksa. Også i de tilfellene de har brukt kjønnsseparert sæd, ble det oksekalv likevel. Uflaks!

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 29-03-21, 14:23   #802
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Floksa: 50-50 sjanse for kjønn, er det ikke? Det går i familien. Kan ikke vente annet av en guttemamma. Klart kuene også kalver hannkjønn.

50/50 ja. Eller 1/10 i dette tilfellet (har fått okse-tvillinger)

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Skylde på faren, det er de som har begge kjønnskromosomene.

Jeg har tatt en alvorsprat med Norvald. Han må virkelig skjerpe seg!!

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kan vel ikke gruffe over det Floksa, du er jo ikke bedre selv.

Nå fikk jeg kaffe i nesa!!

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Heter det faktisk ku-kalv? Jeg har brukt det selv, men tenkt det sikkert finnes et bedre ord for de som kan sånt
Og okse-kalv, da?

Kvigekalv er vel det helt korrekte

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 29-03-21, 15:51   #803
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kan vel ikke gruffe over det Floksa, du er jo ikke bedre selv.

Det er nok noe i vannet på de kanter ...

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 29-03-21, 16:27   #804
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kan vel ikke gruffe over det Floksa, du er jo ikke bedre selv.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 29-03-21, 23:18   #805
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Ser ut som ene sofaen synger på siste verset. Har lappet og snekret den sammen et par ganger. Vi kan ikke legge særlig vekt på ene armlenet, men der er det mest bein likevel. Men nå er det konstant "møkk" ved ene beinet på den ødelagte siden.
Det er favoritt sofaen til alle og IKEA har den tydeligvis ikke i sortementet lenger. Den er 13 år da.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 30-03-21, 18:31   #806
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Ser ut som ene sofaen synger på siste verset. Har lappet og snekret den sammen et par ganger. Vi kan ikke legge særlig vekt på ene armlenet, men der er det mest bein likevel. Men nå er det konstant "møkk" ved ene beinet på den ødelagte siden.
Det er favoritt sofaen til alle og IKEA har den tydeligvis ikke i sortementet lenger. Den er 13 år da.

Sjekk finn

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 30-03-21, 18:58   #807
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Sjekk finn

Bor på feil plass. Lite å få tak i.
Og mange av de som ligger ute har samme "feil".

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 31-03-21, 16:21   #808
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg ser på krim på NRK. Det er tre (tror jeg) damer med langt, mørkt hår som er sentrale i handlingen (de er tilknyttet kretsen som blir etterforsket), og jeg blir så irritert, for jeg ser ikke forskjell på dem! Jeg er litt ansiktsblind, men det er sjelden det er så problematisk.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 31-03-21, 16:33   #809
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg ser på krim på NRK. Det er tre (tror jeg) damer med langt, mørkt hår som er sentrale i handlingen (de er tilknyttet kretsen som blir etterforsket), og jeg blir så irritert, for jeg ser ikke forskjell på dem! Jeg er litt ansiktsblind, men det er sjelden det er så problematisk.

Haha, så kjent! Jeg klarer knapt å skjelne noen fra hverandre på film og i serier må jeg gjerne ha sett mange episoder før jeg kjenner igjen hovedpersonene.

Det tok veldig lang tid før jeg skjønte at det ikke var sånn for alle andre. De vet stort sett hvem som er helten og hvem som er skurken i filmer, de!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 31-03-21, 18:22   #810
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg ser på krim på NRK. Det er tre (tror jeg) damer med langt, mørkt hår som er sentrale i handlingen (de er tilknyttet kretsen som blir etterforsket), og jeg blir så irritert, for jeg ser ikke forskjell på dem! Jeg er litt ansiktsblind, men det er sjelden det er så problematisk.

Er det Nedgravde hemmeligheter? Den sliter jeg sånn med!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 31-03-21, 20:50   #811
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Er det Nedgravde hemmeligheter? Den sliter jeg sånn med!

Jepp. Var langt inn i tredje og siste episode før jeg klarte å holde styr på dem.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 01-04-21, 10:55   #812
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Hjemmeferie med ungene. Vi er stort sett hjemme uansett, men med en som er rastløs og kjeder seg etter en time uten action (ikke noe iPad-barn som kan passiviseres heller) og en sur tenåring, holder jeg på å bli sprø. Hver eneste ferie føler jeg at vi er verdens mest dysfunksjonelle familie. I dag skal vi på tur og det er selvsagt bare surmuling. Jeg gir opp.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Gammel 01-04-21, 11:02   #813
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Primrose. Det er ikke bare glede og lutter påskekos her heller, om det er noen trøst. Av andre årsaker, men læll. Jeg skroller kjapt forbi alle some-bilder av fantastiske påskeferier på fjellet mens jeg gruffer videre.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 01-04-21, 11:49   #814
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Hater idyll-påske jeg også. Jeg skal være mutters alene (til og med hunden skal avgårde!) til over påske. Ikke noe løsning med arbeidsdager heller, siden vi bare har hjemmekontor. Jeg pleier å gå på veggen etter en dag alene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 01-04-21, 13:46   #815
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Blondie, forstår godt det er gruff. Jeg gruffer motsatt. Mennesker hele tiden overalt. Aldri alene. Tvangsidyllisk påske de neste dagene. Jeg skulle virkelig nikost meg alene de neste dagene. Kanskje i mitt neste liv. Sånn. Det blir sikkert bra, lell.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 01-04-21, 14:05   #816
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Hjemmeferie med ungene. Vi er stort sett hjemme uansett, men med en som er rastløs og kjeder seg etter en time uten action (ikke noe iPad-barn som kan passiviseres heller) og en sur tenåring, holder jeg på å bli sprø. Hver eneste ferie føler jeg at vi er verdens mest dysfunksjonelle familie. I dag skal vi på tur og det er selvsagt bare surmuling. Jeg gir opp.

Jeg tok med min umodne 13-åring på Jula og kjøpte de billigste de hadde innen øks, kniv, sag og spiker. Hammer hadde vi. Så for under 250 har jeg fått meg en unge som frivillig legger seg om kvelden, er stort sett rolig og/eller ute og som sender meg bilder av trær han har hogget ned. Eh, ja det er sikkert bra for skogen å få tynna litt ut i rekkene.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå  
Gammel 01-04-21, 14:39   #817
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Blondie, forstår godt det er gruff. Jeg gruffer motsatt. Mennesker hele tiden overalt. Aldri alene. Tvangsidyllisk påske de neste dagene. Jeg skulle virkelig nikost meg alene de neste dagene. Kanskje i mitt neste liv. Sånn. Det blir sikkert bra, lell.

Motsatt her også. Tre tenåringsjenter som har snudd døgnet, forventer oppvarting og masse "kvalitetstid" i form av shopping og deres egne serier, er ikke kult, særlig ikke når en av dem sover på sofaen. Så når jeg våkner så er det sovende folk overalt og ingen steder å gå, annet enn på badet eller ut i bilen...
I morgen stikker vi på hotell.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 01-04-21, 16:09   #818
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg bare over proteksjonismen til Trygve Slagsvold Vedum og hans holdning til Covax-samarbeidet. Jeg blir oppriktig skremt over "nordmenna først" - holdningen han utviser og uttalte på rikssendt TV.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 01-04-21, 17:25   #819
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg bare over proteksjonismen til Trygve Slagsvold Vedum og hans holdning til Covax-samarbeidet. Jeg blir oppriktig skremt over "nordmenna først" - holdningen han utviser og uttalte på rikssendt TV.

Jeg også. Hadde forventet det av Listhaug-klanen i FrP, men ikke Vedum.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 01-04-21, 17:29   #820
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg også. Hadde forventet det av Listhaug-klanen i FrP, men ikke Vedum.

Tja, jeg vet ikke helt om nasjonalismen og superiorismen til SP er så skrekkelig langt unna hvordan svært mange føler det. Særlig når man må vurdere å ta moralske og etiske avgjørelser som er kjipe på egne vegne (f.eks hytteforbud, flyturbegrensning etc).

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no