Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skattemelding 2020

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-21, 07:11   #61
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Fått meldingen og får igjen. Får igjen ca det samme som jeg har manuelt trekk på hver måned, uten ekstratrekket ville jeg fått igjen 255 kr. Det kan jo diskuteres om det «lønner seg» å be lønnskontoret om ekstra trekk, men det er fordi jeg har en midlertidig ekstralønn som jeg ikke vil venne meg til å ha. Så da er det bedre at den «forsvinner» i ekstra skattetrekk og dukker opp igjen som en rundsum. Den går rett på lånet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 07:34   #62
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg venter i spenning, og logger meg av og til inn for å sjekke om den kan ha kommet selv om jeg ikke har fått beskjed. :utålmodig:

Jeg også, og nå lå den der uten at jeg har fått beskjed.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 07:52   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Fått meldingen og får igjen. Får igjen ca det samme som jeg har manuelt trekk på hver måned, uten ekstratrekket ville jeg fått igjen 255 kr. Det kan jo diskuteres om det «lønner seg» å be lønnskontoret om ekstra trekk, men det er fordi jeg har en midlertidig ekstralønn som jeg ikke vil venne meg til å ha. Så da er det bedre at den «forsvinner» i ekstra skattetrekk og dukker opp igjen som en rundsum. Den går rett på lånet.

Jeg gjør det også slik og liker å få igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 08:25   #64
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Vi hadde flere år med relativt store smeller, i fjor gikk det sånn passe, men i år går vi ganske bra i pluss. Endelig. Vi har ekstra trekk begge to.

Det er nesten så vi kunne vurdert å dra på ferie et annet sted enn campingvogna, hvis det ikke hadde vært for situasjonen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 08:56   #65
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Her venter vi begge enda. Alltid fått igjen begge to så kanskje dette er året for den store «smellen»?

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 08:59   #66
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg også, og nå lå den der uten at jeg har fått beskjed.

Urettfeigt!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 09:23   #67
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Jeg fikk melding i går. Gikk i pluss i år, etter baksmell i fjor.
Ser det er en feil der, men den utgjør ikke stor forskjell på beløpet.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 11:03   #68
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Jeg var veldig spent på årets oppgjør, men det ser ut til å ha gått greit.
Boliglånet har alltid stått på meg og hyttelånet på eks, så jeg har fått større fradrag enn han. Siden vi hadde felles økonomi har vi aldri stresset noe med det.

Men nå har jeg endret i skattemeldingen og jeg får fortsatt noen tusenlapper tilbake. (Beløpet ble ca halvert etter at beløpene ble endret.)

Jeg har lagt inn et ekstra skattetrekk på tusen kroner måneden, men det er egentlig litt dumt siden renta er på 0. Burde heller sette de på sparekonto så lenge, men så har jeg så veldig lite lyst på restskatt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 15:31   #69
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Jeg trekker også 1000,- ekstra hver mnd, for å være sikker på havne på riktig side av nullen. Får tilbake de kronene og litt lommerusk i tillegg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 16:46   #70
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Mannen fikk igjen mens jeg venter fortsatt

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 16:47   #71
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Jeg fikk baksmell, som ventet, men litt mer enn jeg syntes var greit.

Mannen burde ikke få noen baksmell, spent på hvordan hans går.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 16:48   #72
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Fikk i dag, men har ikke sjekket enda.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 18:13   #73
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Jeg fikk i dag, og datteren i går. Mannen har ikke fått ennå, og usikker på sønnen vår.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 18:20   #74
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Fikk i dag, men har ikke sjekket enda.

What a waste!
Heldigvis er jeg så tålmodig, så jeg plages ikke av at jeg ikke har fått den.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 13:55   #75
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Fikk i dag, men har ikke sjekket enda.

Har sjekket nå, rett under 20K tilbake. Har bedt om ekstra trekk, så ikke uventet, men likevel glad.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 21:57   #76
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Mannen fikk igjen mens jeg venter fortsatt

Ble lei så gikk inn å sjekka uten å ha fått melding om det og vips der lå den. Fikk igjen litt

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 13:01   #77
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Fikk jo for sikkert snart en uke siden, men LEVERT, nei, det har jeg ikke gjort, og jeg vet sannelig ikke hvorfor, jeg tror den er rett...

Jeg har vært med på å levere den på papir siste dagen, før det ble elektronisk og jeg likevel leverte siste kvelden, så begynte jeg med stilletiende samtykke, inntil de begynte med å betale etterhvert som man godkjente, så i fjor leverte jeg tidlig, men i år har jeg visst glemt det ut igjen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 13:10   #78
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Minus 500,-, må dele rentene med samboer som har større minus, i alt 4000,- å betale. Det gjør ingenting, men hadde håpet nærmere nulloppgjør. Rentene de tre første mnd i 2020 var dobbelt så høye som på slutten av året. Nå har jeg tømt sparekontoer og innbetalt stort avdrag, så det er bare å betale mer skatt. Hvem er det egentlig som får det skattelette? Ikke min middels lønn.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 10:21   #79
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Gah, fortsatt ingenting. Men nå er det bare en dag igjen så den må jo komme snart. Vedder på at jeg blir den siste i hele Norge til å få skattemeldingen!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 10:31   #80
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.610
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skattemelding 2020

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Gah, fortsatt ingenting. Men nå er det bare en dag igjen så den må jo komme snart. Vedder på at jeg blir den siste i hele Norge til å få skattemeldingen!

Neida,det blir meg.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no