Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?
Nei, jeg har fulgt alle regler og anbefalinger det siste året 67 39,64%
Ja, men jeg tror ikke på pandemien, og forholder meg ikke til reglene 0 0%
Jeg har ikke brutt regler, men kanskje trosset noen anbefalinger i ny og ne 84 49,70%
Ja, jeg har brutt reglene noen ganger, fordi (forklar gjerne i tråden) 12 7,10%
Ja, men det er fordi jeg bor på et sted med lite smitte 6 3,55%
Nei, men jeg hadde gjort det hvis jeg ikke var redd for å bli sladret på 0 0%
Annet 4 2,37%
Munnbind og antibac 5 2,96%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-21, 22:44   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Ettårsjubileum for pandemien, og vi har alle forholdt seg til et vanvittig antall regler og anbefalinger- som i tillegg gjerne endres oftere enn vi skifter sokker.

Så, har du klart å holde din sti ren det siste året, eller har du noe du vil "bekjenne" her i denne tråden?



Poll kommer!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 22:51   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Nei, jeg har ikke brutt noen regler.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 22:52   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Nei jeg tror faktisk ikke jeg har brutt noen regler, ikke som jeg vet om i alle fall.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 22:54   #4
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Ikke brutt noen regler privat, trosset anbefalinger noen ganger og har konkrete planer om å gjøre det igjen.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 22:56   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Tror ikke det? Har egentlig hatt strengere regler for meg selv i flere perioder.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 22:57   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg tror ikke jeg har brutt noen smittevernsregler, men det har vel hendt noen få ganger at jeg har vært nærmere enn 1 meter noen som jeg ikke bor sammen med.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 22:58   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Før husstandsbesøkregelen kom, hadde vi kontakt med en hel familie, framfor å velge 2 venner til hvert barn fra hver sine familier. :villoggal: Totalt antall nærkontakter ble lavere av det.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 22:58   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Om jeg har brutt noen regler er jeg i allefall lykkelig uvitende om det selv.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:05   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Som mor har jeg på vegne av barn trosset eller strukket på anbefalingene noen ganger. Av hensyn til sårbare ungdommer, egen eller andres. Jeg har kommet nærmere naboen enn en meter når vi går tur også.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:05   #10
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg aner ikke.

Det var lett å overholde regler og anbefalinger når landet var lukket ned, og vi satt på hjemmekontor, hjemmeskole og hjemmebarnehage på ei øy i havet en times kjøring fra nærmeste by.

Når vi har jobbkontor, barnehage-barnehage og skole-skole er det mye vanskeligere. Har jeg vært nærmere noen jeg ikke bor med enn en meter? Mye mulig. Nærmere enn to meter? Garantert. Jeg har hjulpet ei dame jeg ikke aner hvem er når hun falt på isen -og jeg tenkte ikke på smittevern engang. Har fått gledestrålende barn ved henting i barnehagen opp på fanget for å dele en hemmelighet med mitt barn. En kollega som trengte en klem fikk det. Og sikkert mye mer. Jeg er i risikogruppe og gjør mitt beste for å beskytte meg selv og andre, men slik reglene har skiftet har det vært tidspunkt hvor jeg knapt har husket hva de var. Andre ganger skjer det ting som trumfer alt, også korona. Jeg har ingen rett til å «tenke mitt» om noen på butikken uten munnbind, eller dømme naboen som hadde besøk i helga. Jeg må stå for det jeg gjør, og stole på at andre står for det de gjør.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:07   #11
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.224
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har brutt koronaforskriften 1 gang.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror

Sist redigert av meisje : 19-03-21 kl 09:50.
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:07   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Det har jeg helt sikkert, det har vært og er så mange regler, og stadig vekk endringer.

Jeg har klemt mamma gjennom hele pandemien. Og vært samlet der vi ikke har klart meteren med alle hele tiden.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:07   #13
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Ikke bevisst, men jeg må innrømme at jeg ikke er 100% oppdatert på alle regler til enhver tid.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:10   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.391
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det har jeg helt sikkert, det har vært og er så mange regler, og stadig vekk endringer.

Jeg har klemt mamma gjennom hele pandemien. Og vært samlet der vi ikke har klart meteren med alle hele tiden.

Det har vel aldri vært forbudt å klemme?

Jeg tror ikke jeg har brutt noen regler. Men har nok handlet i strid med anbefalinger et par ganger. Og tenkte faktisk akkurat på å lage en undersøkelse om det samme selv, men rine kom meg i forkjøpet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:11   #15
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg er nærmere folk enn en meter på ukentlig basis i jobbsammenheng, det er dønn umulig å unngå. Ellers tror jeg nok at jeg har fulgt de fleste reglene (mulig vi var to for mye i et juleselskap, men der var det sterk diskusjon om tolkning av regler, og alle var fra samme familie). Anbefalinger om munnbind har jeg trosset noen ganger fordi jeg har glemt å ta det med, men da har jeg alltid klart å holde metern.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:12   #16
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Vi var 11 samlet 1. juledag. Ellers har jeg ikke brutt reglene. Minsten trente i nabokommunen selv om det ikke var anbefalt (samme nivå på reglene i begge kommunene).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:12   #17
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det har vel aldri vært forbudt å klemme?

Jeg tror ikke jeg har brutt noen regler. Men har nok handlet i strid med anbefalinger et par ganger. Og tenkte faktisk akkurat på å lage en undersøkelse om det samme selv, men rine kom meg i forkjøpet.

Ja, det er nok det jeg har gjort, brutt anbefalinger. Jeg har tenkt at anbefalinger er regler, og prøvd så godt jeg kan å følge både regler og anbefalinger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:13   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Nei. Ingen regler er brutt herfra. Jeg har også fulgt alle anbefalinger og frarådinger.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:15   #19
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Så vidt jeg vet har jeg ikke brutt noen regler eller trosset noen anbefalinger.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:21   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Nei, det har jeg ikke, og det har gått hardt og brutalt utover noen familierelasjoner.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no