Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?
Nei, jeg har fulgt alle regler og anbefalinger det siste året 67 39,64%
Ja, men jeg tror ikke på pandemien, og forholder meg ikke til reglene 0 0%
Jeg har ikke brutt regler, men kanskje trosset noen anbefalinger i ny og ne 84 49,70%
Ja, jeg har brutt reglene noen ganger, fordi (forklar gjerne i tråden) 12 7,10%
Ja, men det er fordi jeg bor på et sted med lite smitte 6 3,55%
Nei, men jeg hadde gjort det hvis jeg ikke var redd for å bli sladret på 0 0%
Annet 4 2,37%
Munnbind og antibac 5 2,96%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-21, 21:55   #121
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg leier leilighet så da kan jeg ha party hver dag altså?

Kan jeg få komme?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 21:56   #122
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Klart det! Bare du tar med drikkevarer. Jeg har potetgull og sjokolade.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 22:12   #123
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg tar med bobler :skål:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 22:21   #124
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Klart det! Bare du tar med drikkevarer. Jeg har potetgull og sjokolade.

Er cola zero greit?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 22:21   #125
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Det er 60-års dag vi skal feire ja?! Det er lov har jeg forstått.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 22:24   #126
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Flaks at jeg fyller 60 i år.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 22:28   #127
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg ble også 60ish i år!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 22:33   #128
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har 2 ganger glemt meg og gitt klem til andre enn husstandsmedlemmer.
Annahver uke reiser jeg til kjæresten som bor i en annen kommune.

Hver eneste dag på jobb har jeg mange nærkontakter, og holder definitivt ikke 1 metern.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 11:15   #129
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg kjenner rett og slett at jeg ikke hisser meg så mye opp over Erna. Sannsynligvis fordi jeg sikkert kunne funnet på å gjøre noe liknende i hennes situasjon. Siden jeg har veldig liten familie, har det ikke vært noen problemstilling, men om jeg hadde hatt to søsken kunne jeg nok fint gjort det samme da jeg fylte 50 i fjor.

Når det er sagt, er det selvsagt en meget dårlig idé å gå imot sine egne anbefalinger....

Det de skulle gjort, var selvsagt å bestille bord i tre ulike navn (forsto at det var tre ulike familier) - da hadde dette gått helt fint. Man kan tydeligvis bare bli smittet hvis det er ens egne gjester/familie som sitter på nabobordet. Hvis man derimot går ut og spiser og det sitter vilt fremmede mennesker på nabobordet, er det helt innafor, og man kan klappe seg selv på ryggen for å ha fulgt koronareglene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 12:10   #130
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg tror ikke jeg har brutt noen regler, i så fall er det ikke bevisst.
Jeg jobber som assistent i småskolen og på SFO, der er det umulig å ikke bryte anbefalingene om 1 m avstand hele tida.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 12:21   #131
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Eg har nok besøkt mamma noen gonger uten at eg burde, men fytti. Det får heller vere.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 12:46   #132
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Hverken syndet eller brutt. Jeg vil si vi er så forsiktige at omtrent uansett hva påbud og anbefalinger er, så vil vi oppfylle dem slik vi lever til daglig. Det eneste som varierer litt over tid avhengig av situasjonen er hvorvidt vi besøker mamma eller ikke.

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

etisk sett har statsministeren sviktet fullstendig.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 14:08   #133
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det de skulle gjort, var selvsagt å bestille bord i tre ulike navn (forsto at det var tre ulike familier) - da hadde dette gått helt fint. Man kan tydeligvis bare bli smittet hvis det er ens egne gjester/familie som sitter på nabobordet. Hvis man derimot går ut og spiser og det sitter vilt fremmede mennesker på nabobordet, er det helt innafor, og man kan klappe seg selv på ryggen for å ha fulgt koronareglene.

Nei. Det de skulle ha gjort er å la være å samle familien til bursdagsfeiring, og latt være å gå ut på restaurant. Slik statsministeren har bedt alle andre i Norge om.

Det norske lovverket er basert på sunn fornuft og lovens formål. Formålet med smittevernsforskriften er fullt forståelig for alle, selv om detaljene endres fra uke til uke.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 14:20   #134
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Nettopp gajamor. Jeg får litt "la dem spise kake"-vibber av Erna & co i denne saken. Jeg må følge reglene, hun not so much.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 07:17   #135
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Nå skal jo Erna og Sindre politietterforskes, og så blir det eventuelt en bot hvis de har gjort noe straffbart. Akkurar som det hadde blitt for resten av oss. Jeg tenker at det er uheldig å sette seg i en situasjon som er uklar når man er SÅ synlig i terrenget. Veldig, veldig dumt. Men, allikevel må jeg si - at det også er en påminnelse om at alle tråkker feil, uansett yrke, og det er å håpe at raushet og tilgivelse også gjelder i hennes retning når hun har gjort opp for seg.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 10:19   #136
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg håper på null raushet for Erna, for hun viser virkelig NULL raushet for andre. Ikke bare i covid-sammenheng, men i arbeidspolitikk, innvandring, sykdom osv.

Forøvrig bryter jeg smittevernregler akkurat nå. Sitter mutters alene i en tbanevogn og drikker kaffe uten munnbind. Det er helt fuckings magisk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 12:20   #137
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg håper på null raushet for Erna, for hun viser virkelig NULL raushet for andre. Ikke bare i covid-sammenheng, men i arbeidspolitikk, innvandring, sykdom osv.

Forøvrig bryter jeg smittevernregler akkurat nå. Sitter mutters alene i en tbanevogn og drikker kaffe uten munnbind. Det er helt fuckings magisk.

Ok

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 16:46   #138
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg håper på null raushet for Erna, for hun viser virkelig NULL raushet for andre. Ikke bare i covid-sammenheng, men i arbeidspolitikk, innvandring, sykdom osv.

Forøvrig bryter jeg smittevernregler akkurat nå. Sitter mutters alene i en tbanevogn og drikker kaffe uten munnbind. Det er helt fuckings magisk.

Erna er for mye "Kan de ikke spise kake da" og "Hadde de nå råd til dette før" til at jeg klarer å vise særlig raushet når hun får motbør, kjeft og etterforskes.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 10:05   #139
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg tenker at om jeg var Erna, eller rådgiverne hennes, så hadde jeg prøvd så godt jeg kunne, hvis det viser seg å være et tvilstilfelle pga hva som var råd og hva som var anbefaling og var det egentlig restauranten som egentlig var ansvarlig og hva-vet-jeg, å få det vurdert til at det skulle bli bot. For konsekvensene om hun "slipper unna", slik som AP-toppene gjorde pga en eller annen uforståelig teknikalitet, så blir det helt umulig både å håndheve regler, men ikke minst, å stå i front og si at det er viktig å følge regler.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 10:06   #140
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er cola zero greit?

Hos frukt er alt greit.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no