Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-21, 16:43   #61
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Nei.

Har en (fullvaksinert) godt voksen kollega som egentlig bor i Sverige og har hele sin familie der (barn og barnebarn). Hun bor på ett rom på sykehusområdet og har tenkt seg hjem en tur etter påske for å byttet ut vintergarderoben med sommergarderobe.
Hvordan hun holder ut er meg en gåte.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 16:46   #62
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hva er en nødvendig reise? Hvem kontrollerer det?

Det må du definere selv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 16:55   #63
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Nei. Dvs muligens en, men det er i så fall i jobbsammenheng.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 17:05   #64
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Ja. En som er på tur nå og legger ut masse sydenbilder på Instagram.
Håper hen reiser hjem snart så jeg kan kose meg med instastory fra karantenehotellet.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 18:03   #65
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.552
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det må du definere selv.

Nei, det må man ikke. Det er ganske klart definert.

Sitat:

Følgende blir definert som nødvendige reiser:

Arbeidsreiser
Reiser til og fra Norge for personer som er bosatt i Norge, men som arbeider midlertidig i utlandet
Reiser på grunn av sterke velferdshensyn. Dette kan være: samvær med mindreårige barn, eget barns fødsel, besøk til nærstående som er alvorlig syk eller døende, eller deltakelse i begravelse eller bisettelse til nærstående.
Studiereiser ut av Norge for studenter ved norske studiesteder
Reiser til og fra Norge for studenter som er bosatt i Norge, men som studerer i utlandet

Jeg skjønner, som sagt før, veldig godt at karantene er en enorm ulempe for mange. Men samtidig mener jeg også at det er mange som lever med enorme ulemper nå, som f.eks. at de ikke får gå på skole eller jobbet, at jeg ikke synes dette er urimelig. Ei heller om man må ta det på hotell, det er snakk om ganske kort tid sammenliknet med den tiden barn har vært borte fra skolen og voksne har vært borte fra jobb.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 18:46   #66
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Nei, jeg kjenner ingen som skal til utlandet i påsken. Har selv leilighet på Kreta og skulle gjerne vært der, men akkurat nå er det jo helt uaktuelt.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 19:25   #67
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, det må man ikke. Det er ganske klart definert.



Jeg skjønner, som sagt før, veldig godt at karantene er en enorm ulempe for mange. Men samtidig mener jeg også at det er mange som lever med enorme ulemper nå, som f.eks. at de ikke får gå på skole eller jobbet, at jeg ikke synes dette er urimelig. Ei heller om man må ta det på hotell, det er snakk om ganske kort tid sammenliknet med den tiden barn har vært borte fra skolen og voksne har vært borte fra jobb.

Men det betyr at man kan dra til begravelse i feks Pakistan. Møte 200 mennesker og dra hjem og være i isolasjon i storfamilien i Norge? Det er jo den type ting man må få skutt på. Jeg mener at man bør bo på karantene, nødvendig reise eller ei. Jeg had all verdens forståelse for at man ønsker å treffe barn, gå i begravelser og ar arbeidsreiser er nødvendig. Men at man skal slippe karantenene fordi reisen er nødvendig? Viruset gir jo en blank i hvorfor en reiser!

Muligens hakket preger av en lokal historie her og hvor fort viruset kam spres når man bor mange tett (forøvrig en historie som viser at der ikke alltid er så lett å si hva høna eller egget mht hvorfor man bor trangt. Uten at
jeg skal gå nærmere inn i det siden det kan identifisere hvem det snakkes om).

Australia har eliminert viruset fordi alle som kommer inn i landet må i karantene. Jeg kan ikke se ar vi kan klare der på annen måte her heller.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 19:28   #68
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Nei, har ikke hørt om noen.
Har et nabopar som har hus i Strømstad. De er sure fordi om de drar så må de bo på hotell OG betale det selv. Det synes de er helt høl i hue.
De dro flere ganger før grensen ble stengt og strengt og sa at de holdt seg inne i karantenetiden.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 21:00   #69
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.552
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men det betyr at man kan dra til begravelse i feks Pakistan. Møte 200 mennesker og dra hjem og være i isolasjon i storfamilien i Norge? Det er jo den type ting man må få skutt på. Jeg mener at man bør bo på karantene, nødvendig reise eller ei. Jeg had all verdens forståelse for at man ønsker å treffe barn, gå i begravelser og ar arbeidsreiser er nødvendig. Men at man skal slippe karantenene fordi reisen er nødvendig? Viruset gir jo en blank i hvorfor en reiser!

Vet ikke om jeg formulerte meg dårlig, men jeg prøvde å si akkurat det samme som deg. Denne distinksjonen mellom nødvendig og unødvendig gjør jo karantenehotell til en straff og ikke til et smitteverntiltak.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 21:06   #70
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

[quote=Input;5014817]Nei, det må man ikke. Det er ganske klart definert.
Nå mente jeg om det var OK å dra utenlands nå. Høie og Nakstad svarte forleden at det må folk selv avgjøre, altså om det er en viktig nok reise.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 21:23   #71
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vet ikke om jeg formulerte meg dårlig, men jeg prøvde å si akkurat det samme som deg. Denne distinksjonen mellom nødvendig og unødvendig gjør jo karantenehotell til en straff og ikke til et smitteverntiltak.

Kan hende det bare er jeg som ikke leste skikkelig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 21:54   #72
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.778
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

De som har nødvendige reiser slipper vel ikke karantene, men de slipper å være på karantenehotell? De har vel også noen krav til negativ test osv.

De som har unødvendige reiser forholder seg åpenbart ikke til regler, så sånn sett kan man kanskje si det er en naturlig konsekvens at det er et behov for å sikre at de overholder karantenen. Ikke alt som er ubehagelig eller uønsket er straff.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 21:56   #73
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Nei. Men jeg tar høyde for at jeg er en av de siste de hadde fortalt det til, i så fall.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 22:12   #74
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Helt ærlig, jeg driter i om folk reiser utenlands i påsken. Gjør noen det så er det systemer som ivaretar det smittevernmessige, så nei, bryr meg ikke.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 22:26   #75
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.393
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Nei, kjenner ingen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 22:39   #76
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.552
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

De som har unødvendige reiser forholder seg åpenbart ikke til regler, så sånn sett kan man kanskje si det er en naturlig konsekvens at det er et behov for å sikre at de overholder karantenen. Ikke alt som er ubehagelig eller uønsket er straff.

Gjør de Ikke? Det er da ikke ulovlig å reise utenlands.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 22:43   #77
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Ja, til Polen. Fordi «Jeg har ikke møtt foreldrene mine siden jul.»

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 22:55   #78
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, til Polen. Fordi «Jeg har ikke møtt foreldrene mine siden jul.»

Ja ikke sant?

Da jeg vokste opp møtte Mutter'n foreldrene sine annethvert år til jeg var 10 og en gang i året etter det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 23:17   #79
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Mine barn, som har pappaen sin i Oslo, har av ulike grunner (jobbing, smittevern, karantene osv) ikke møtt ham siden oktober. Heldigvis får vi til et besøk i påsken.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 23:24   #80
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?

Nei, kjenner ingen. Men kjenner et pensjonert par som eier leilighet i syden og sier de kommer til å kjøre ned dit med en gang det landet slutter med karantene. Og det tenker jeg er ok for meg? De blir jo da der i 3-4 mnd og lever like isolerte som her, ikke et sted med norsk klubb, stengte restauranter osv. Ikke noe jeg hisser meg opp over.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no