Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trådløst nettverk etter strømbrudd

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-10, 12:14   #1
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Trådløst nettverk etter strømbrudd

Me gjekk over til trådlaust nettverk no på onsdag og alt fungerte flott. I dag sat me med kvar vår maskin, då straumen gjekk. Etter at den kom attende har ikkje alle lengre nett. Mannen har ingen problemer, men hjå meg og guttungen fungerer det ikkje. (skjønt fungerer på tlf, der eg sit no.) Fattar ikkje kva problemet er.

Guttungen sit forøvrig med win7, eg på ubuntu. Har d-link dwl-g122 usb dings.
Mannen sit og googlar for svar, eg prøver div. forum.

Tips?

Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 15:22   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trådløst nettverk etter strømbrudd

Skru av og på modem og ruter? det pleier å virke her når det er problemer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 15:41   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trådløst nettverk etter strømbrudd

Ja det er stort sett det som er løsningen her også. Dere h a r jo nett siden mannen kan koble seg til. Ellers kan det hende dere må forsøke å koble dere på manuelt.

  Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 20:40   #4
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Trådløst nettverk etter strømbrudd

Har skrudd av og på alt som går å skru av, ingen forskjell. På gutungens pc er det no nett når han er inne som admin. Der mangla det tydeligvis ei fil. På mi er det inga endring. Mistenker driver, men må forske meir. Har reinstallert men det var tydeligvis ikkje godt nok. Var kronglete å få det til fyrste gongen, same framgangsmåte no utan hell.
Må sjå om eg finn ein lang nok kabel, så eg får google frå eiga maskin. Litt slitsomt via tlf.

I tillegg er tven kranglete, finn korkje tvsignal eller ps3. Den har dog internett.

Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no