Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kreta/Agia Marina

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-13, 22:39   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Kreta/Agia Marina

Ja, da har vi vinglet oss til å bestille ferietur i år, også. Jeg er ikke særlig sydenglad, men med barn på 1 og da straks 4 skjønner jeg mannens argumenter om at det er det enkleste.

Vi har vært på Kreta to ganger før, i 2007 (før barn), og i 2011 med snuppa på knappe to år. Første gang var vi i Platanias, som var vel og greit dersom man så bort fra trafikken, og at vi var der helt på begynnelsen av sesongen (april/mai), så det var kaldere enn vi hadde håpet på. I 2011 var vi i Agii Apostoli og bodde på Stellina Royal. Anlegget var supert, men jeg var ikke særlig imponert over stedet ellers, hvor det var nesten mangel på restauranter som ikke var tilknyttet et hotell.

Så nå er jeg spent, og tar gjerne imot reisetips om ting å gjøre/se med to små, steder hvor vi kan spise og generelt aktiviteter. Vi skal bo på Alexandra Beach, og anlegget så fint ut, og er forhåpentligvis egnet når vi reiser med små barn, og blir værende på hotellet om kveldene.

Noen?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 22:46   #2
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Vi var der i september, 1 uke og hadde det fantastisk!
Minsten var da 2 år og hadde det helt flott han også. Det er masser av plass å leke på, og lekestativet ved frokostrestauranten er genial! Vi har aldri spist så godt og så lenge, han kunne løpe og leke ved siden av oss mens vi satt i ro og mak. Restauranter ved jeg ikke om, vi hadde all inclusive.
Barnebassenget er stort, grunt og rent! Det blir fort fullt på solsengene rundt grunna, så der må man være kjapp om morgenen for å få plass. Stranda er også fin,langgrunn med sand og litt lavastein her og der. Kan i perioder med vind være skummelt store bølger.
Vi var stort sett bare på hotellet og stranda, en tur inn til Chania med buss.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 22:49   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Vi har bodd på hotellet to ganger, veldig bra! Dere kan spise på hotellet, men vi foretrekker å gå inn til sentrum, cirka 5 min å gå, helt greit fortau. Er flere restauranter som er bedre enn hotellets bla en rett opp ved bensinstasjonen, er rett ved butikken der, opp en liten trapp. Vi skal bo i sentrum i år.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 23:26   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Det høres jo fint ut! Lekeplass er fint så lenge barna kan være ørlite selvstendige, og 2009-modellen burde jo i det minste nærme seg det stadiet nå?

Vi har vinglet så mye fram og tilbake at vi plutselig satt og hadde bestemt oss, og "plutselig" passerte det 40000 kroner for to uker, avreise fra Tromsø.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 23:27   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Vi bodde der i 2008 og storkoste oss.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 23:34   #6
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Lillebror her er 2010 modell og hadde det helt topp i allefall.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 23:42   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Agia Marina ligger jo i gangavstand fra Platanias, så du vet jo egentlig hva du får. Det er et turistanlegg rett utenfor Platanias (2 km). Jeg har stort sett vært i Rhetymnon når jeg har vært på Kreta og synes AM var utrolig kjedelig. Veldig ok for barn, men det var sol, basseng, sol, stranden, sol, mat og så samme runddansen. Jeg må ha litt mer når jeg først reiser. Men det spørs jo litt på forventningene. Det er som sagt fint for barn da.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 00:01   #8
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Man vet hva man får, ja, sol og bading. Ellers er det ikke akkurat en "turistmaskin", stedet er jo ikke bygget for turister og det bor faktisk vanlige folk der, iallfall i sommerhalvåret.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 00:10   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Man vet hva man får, ja, sol og bading. Ellers er det ikke akkurat en "turistmaskin", stedet er jo ikke bygget for turister og det bor faktisk vanlige folk der, iallfall i sommerhalvåret.

Joda, ifølge Wiki (jada, jeg vet...) så bodde det 1.448 fastboende der i 2001.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 13:06   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Vel, som jeg skrev i hovedinnlegget, er ikke charterturer til Sydenland mitt førstevalg, heller. Men det spørs hvor kjekt det blir å dra barn på 1 og straks 4 med seg på slike ferier jeg foretrekker (storby med masse vandring, kultur, utstrakte caféturer, restaurantbesøk og litt shopping).

Jeg fabler om å ta storejenta med meg på "jentetur" om noen år.

Ellers anbefaler jeg absolutt ALLE å lese boka Syden av Are Kalvø.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 13:12   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Vel, som jeg skrev i hovedinnlegget, er ikke charterturer til Sydenland mitt førstevalg, heller. Men det spørs hvor kjekt det blir å dra barn på 1 og straks 4 med seg på slike ferier jeg foretrekker (storby med masse vandring, kultur, utstrakte caféturer, restaurantbesøk og litt shopping).

Om du blir litt gal av charterpakka, kan jeg virkelig anbefale langsom gresk øyhopping med småunger. Så lenge vi bare hadde én, drev vi på som før vi fikk barn (alt på sparket underveis), fra lillesøster ble født har vi økt komforten og tryggheten ved å forhåndsbestille leiligheter og bli minst fem døgn hvert sted – og nå er de så store at vi gradvis tar ting mer på sparket igjen. Man får sett mye mer og får utforsket en hel del. Bæremeis med soltak er din venn.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 13:13   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

:misjonær:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 13:29   #13
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Vi var der i fjor, annet hotel dog, men det var veldig ok plass. Fine strender og ikke mye mas fra gateselgere og restaurantpushere. Det var mange fine restauranter, spesielt en mellom Agia Marina og Platanias. Jeg skal forsøke å finne navnet på den, for den anbefales virkelig!

Vi drar tilbake til Kreta i år, men skal på sørsiden denne gangen, og planen er å farte mer rundt på øya enn hva vi gjorde i fjor. Og en tur til Santorini med overnatting.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 13:33   #14
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

@Toffskij: Øyhopping hadde vært supert, og forhåpentligvis får jeg lurt mannen på ideen om en stund. Jeg var fire uker på øyhopping i Kykladene pre-barn (og pre-mann), og hadde det fantastisk.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 13:39   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Det er supert med barn også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 00:36   #16
Nordlys
Nybegynner
 
Nordlys sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: nordpå
Innlegg: 29
Nordlys har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Vi har vært i Agia Marina to år på rad. Det har vært kjempefint! Det ble jo ferier på barnas premisser (de er fem og et halvt og seks og et halvt år gamle). Det viktigste var at det var varmt og at det var basseng . Stedet er lite og rolig, noe som passet oss helt fint. Gangavstand til restauranter, hvor nesten samtlige har lekeplass (hørte jeg satsing på barnefamilier ?) Vi tok buss til Chania en dag, men ungene ble etter hvert ganske utålmodige, og ville heller tilbake for å bade. Var også på en utflukt med "the little fun train", noe alle hadde glede av. Det var en fin måte å få sett mer av Kreta enn bare turistområdene.

Man vet hva man får: Det er charter til Sydenland . Storbyferier venter vi noen år med.

Nordlys er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 08:28   #17
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Vi var der i fjor, annet hotel dog, men det var veldig ok plass. Fine strender og ikke mye mas fra gateselgere og restaurantpushere. Det var mange fine restauranter, spesielt en mellom Agia Marina og Platanias. Jeg skal forsøke å finne navnet på den, for den anbefales virkelig!
.

Det er ikke Casa di Mare du tenker på?(Den ligger på høyre side når en går fra Agia Marina og mot Platanias. Vi vi har vært mange ganger på Kreta og elsker øya. Bodd flere ganger på Alexandra Beach. Et flott sted for familier med barn.
Dette året går turen igjen til Alicante:

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 09:01   #18
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Vel, for vår del ble det ingen Kretatur pga mannens ryggproblemer. I stedet har han vært sykemeldt, og skal på MR på mandag, og vi får ta ferien på et annet tidspunkt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 09:13   #19
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kreta/Agia Marina

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Vel, for vår del ble det ingen Kretatur pga mannens ryggproblemer. I stedet har han vært sykemeldt, og skal på MR på mandag, og vi får ta ferien på et annet tidspunkt.

Huff så kjedelig.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no