Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-15, 12:16   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Jeg trenger teskje. Det pleier ikke være en problemstilling her, vi bruker opp telefonene våre. Nå er det imidlertid blitt slik at 10- åringen trenger en telefon snart. Han har hatt android, men det er betydelig enklere om også han får apple, det er jeg mest kjent med. Ny iphone til han, selv eldre modell, synes jeg ikke er verdt det. Det rimeligste og mest fornuftige kan synes å være at jeg får ny og han min gamle.

Hva må jeg da gjøre? Jeg tenker å bestille med binding til meg. Må jeg bestille nytt simkort til han? Jeg ønsker å beholde tlf nummeret mitt bla. Han skulle hatt egen apple id også. Vil unngå at mine meldinger havner hos han eller at hans facetime- anrop kommer inn på min tlf.

Hjelp!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 12:32   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Du tar ut ditt simkort, tilbakestiller telefonen til fabrikkinstillinger og ordner et abonnement til han (som du eier) på en butikk. De pleier å ta litt for å skrive ut simkort og opprette abonement når man ikke kjøper telefon.
Så setter du telefonen opp på nytt, med egen icloud eller appelid til han.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 12:35   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Dette burde du jo kunne, med det nicket ditt. Men som floksa sier, jeg gjorde det samme i vår til min datter. Og så kan dere ha Familiedeling på bildene.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:33   #4
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Blæh, tror jeg må endre nick, men er liksom stuck med det.

Takk, Floksa, det hørtes jo svært enkelt ut. Da er det en som blir hæppi!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:37   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Det har kommet noe som heter icloud for barn eller apple-id for barn, da må foreldre godkjenne app-kjøp osv. Litt tryggere ift å bruke opp penger på det.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 15:06   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Ja, den er veldig fin, kokosbolle. Jenta kan ikkje laste ned noko utan mi godkjenning, og det er veldig greitt.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 15:24   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det har kommet noe som heter icloud for barn eller apple-id for barn, da må foreldre godkjenne app-kjøp osv. Litt tryggere ift å bruke opp penger på det.

Det har vi løst ved at de ikke har sitt eget icloud passord.
Mao får de ikke lastet ned noe som helst uten at vi taster passordet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 19:46   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Da har jeg bestilt og føler meg vill og gal! Har en gutt som blir overlykkelig.

Jeg har djuice fra før og bestilte likesågodt med binding på det abonnementet jeg allerede har og vil fortsette med. Da får jeg nytt som- kort i posten og kan kaste det gamle? Må jeg si opp abb jeg har fra før?

Og så fikse nytt til 10- åringen. Det burde vel også kunne bestilles fra djuice?

Alltid mannen som har fikset, men vil prøve å ordne selv.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 19:47   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det har vi løst ved at de ikke har sitt eget icloud passord.
Mao får de ikke lastet ned noe som helst uten at vi taster passordet.

Jenta har sitt eget. Men me må godkjenne alle kjøp og nedlastingsbehovet likevel, for når ho spør om ho kan laste ned, er det MITT passord eg må taste for at ho skal få tillatelsen.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 20:45   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Da har jeg bestilt og føler meg vill og gal! Har en gutt som blir overlykkelig.

Jeg har djuice fra før og bestilte likesågodt med binding på det abonnementet jeg allerede har og vil fortsette med. Da får jeg nytt som- kort i posten og kan kaste det gamle? Må jeg si opp abb jeg har fra før?

Og så fikse nytt til 10- åringen. Det burde vel også kunne bestilles fra djuice?

Alltid mannen som har fikset, men vil prøve å ordne selv.

Du skal ikke trenge å si opp det gamle abbonementet når du fortsetter hos samme leverandør. Og det er ikke sikkert du får nytt sim-kort; hvis du kan fortsette å bruke samme typen som du har trenger du ikke nytt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-12-15, 14:15   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det har kommet noe som heter icloud for barn eller apple-id for barn, da må foreldre godkjenne app-kjøp osv. Litt tryggere ift å bruke opp penger på det.

Hvordan setter man opp det?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-15, 15:47   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La 10-åring arve min iPhone - hvordan gjør jeg det rent praktisk?

Du må vel lage ein kva heiter det..... Konto! på kiden med eit iCloud.com-adresse. Så hugsar eg ikkje resten. Sorry. Men mulig du får opp spørsmål då som ber om svar på det med å kjøpe.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no