Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Ekstern back-up/lagring - gode leverandører?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-16, 20:54   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekstern back-up/lagring - gode leverandører?

Av en eller annen bisarr grunn klarer ikke iCloud å laste opp mer enn halve biblioteket, og fysiske eksterne harddisker har en stygg tendens til å kræsje når de sykles frem og tilbake på tvers av Oslo. Nå er jeg lei, og har lyst å få en ekstern skylagring av musikk og bilder - omtrent 1 TG, tenker jeg.

Jeg har egentlig ikke lyst å bruke Dropbox, da må jeg i tilfelle lage en ny konto, siden jeg bruker den til jobb. Relativt dyrt er det også. Er det noen som bruker noen andre gode og trygge leverandører, som kanskje ikke er like dyre?

Det trenger ikke å være automatisk back-up, jeg tar heller en manuell jobb for å sikre at det blir riktig (den elendige Mac-en er ikke så god på sånt). Det må selvsagt lagres i fullkvalitet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 21:45   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstern back-up/lagring - gode leverandører?

Det heter "Box" det jeg putter mine jobbting i, og det fungere utrolig knirkefritt.

Mer enn det vet jeg ikke, du må spørre Adrienne.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 21:52   #3
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstern back-up/lagring - gode leverandører?

Jeg bruker JottaCloud til 2TB bilder (RAW-filer). En norsk tjeneste, opplastingshastighet = bredbåndshastighet.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 22:06   #4
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstern back-up/lagring - gode leverandører?

Jeg bruker Jottacloud. Ubegrenset lagring. 59 kroner i måneden. Er veldig fornøyd.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 22:14   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ekstern back-up/lagring - gode leverandører?

Jeg bruker også Jottacloud til automatisk backup av pcn.

Men, eh, jeg har ikke tenkt på at jeg kan bruke den for data jeg ønsker tilgang til borte fra pc'n. Funker det, altså? Jeg trodde pcn måtte dø eller noe for at jeg skulle få igjen disse dataene

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 00:22   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstern back-up/lagring - gode leverandører?

Herlig! Er det automatisk backup eller fillagringstjeneste eller begge deler?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 01:46   #7
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ekstern back-up/lagring - gode leverandører?

Oh! Denne tråden er hyper aktuell for oss også. Hjelper ikke med backup på server i garasjen hvis det brenner.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 08:04   #8
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstern back-up/lagring - gode leverandører?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Herlig! Er det automatisk backup eller fillagringstjeneste eller begge deler?

Begge deler. Men jeg bruker bare automatisk backup, har Dropbox til fildeling.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 10:13   #9
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ekstern back-up/lagring - gode leverandører?

Jeg bruker også Jotta. Dersom du har bredbåndsabonnement gjennom Get så har du muligens det inkludert i pakken, da er det brandet som Get Sky men er samme tjenesten. Kan konverteres over til Jotta dersom du sier opp hos Get.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no