Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Satire om innvandring - burde man la være?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-16, 11:37   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Satire om innvandring - burde man la være?

Det begynner å feste seg et inntrykk, tror jeg, hos en del mennesker, om at muslimene er "ute etter jula". Gjentatt deling av den 5 år gamle saken om nisselueforbud et sted på sørlandet (av hensyn til Jehovas vitner-barn, tror jeg) befester inntrykket, på en del steder vinkles humanetikernes kamp mot skolegudstjenester som om det er muslimene som står bak, og så kommer altså satirenyhetene i tillegg. De er jo hysterisk morsomme, selvsagt, den om at man skulle forby marsipangriser og innføre marsipangrevling i stedet, for eksempel. Og "Frihetsavisen" som publiserte en nyhet om at muslimske foreldre ville forby lussekatter i barnehagen fordi de så ut som kvinnebryster og guttene kunne bli opphisset av det.

I den siste måtte jeg faktisk lese et par andre saker før jeg ble sikker på at det faktisk var satire, neon ganger er det pinadø vanskelig å se forskjell!



Det som er trist er at selv når de får fortalt at dette er tull, så sier de at "ja, men det skulle ikke forundre meg, det er da så mange andre sånne saker!!", og så går det inn i banken deres som enda et "fakta" som bekrefter at de har rett, muslimene er ute etter jula.

Tatt i betraktning de store mengdene idioter der ute, som faktisk tar satire som fakta og som faktisk får "bekreftet" fordommene sine når de leser disse sakene, burde man droppe det? Sånn ut fra et samfunnsansvar?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no