Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-17, 12:11   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Gode tips?
Har kjøpt de støvlettene som er mykere enn originalen og håpte på det beste. Men første turen med dem så endte jeg opp med svære gnagsår. To uker med gnagsårplaster og jeg har tenkt å ta kontrollen over skoene igjen. But how??

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 12:16   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Jeg ga opp når jeg var 25.

Ett tips er følgende: Stikk foten oppi en brødpose, og ta en våt ullsokk utenpå der. Stikk alt oppi skoen, snør igjen og gå med dem en dag. Fortrinnsvis inne, nå som det er så kaldt. Og det blir veldig ekkelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 12:20   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Moren min pleide å legge en våt gulvfille utenpå og banke med en hammer. Vet ikke om det funker, men...

Min løsning er å bare ha det fælt og jævlig til det har gått over.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 12:21   #4
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Litt usikker på om jeg skal takke for tipset eller ikke. 😂

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 12:21   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Input, hva mente du nå?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 12:21   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Compeed + leather strech spray + en haug med tålmodighet = Alle sko blir bra.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 12:22   #7
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Input, hva mente du nå?


Edit: For å få hælen på skoen mykere, kanskje?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 12:23   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Ja, for å få den mykere. Det er jo derfor det blir gnagsår, er det ikke? Jeg har bare prøvd orginale Doc Martens, så jeg vet ikke.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 12:23   #9
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Okei. Så bare gå med plaster og sko, altså. Skal teste ut - har veldig dårlig tålmodighet, men skoene er jo så fine. 😍

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 12:24   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ga opp når jeg var 25.

Ett tips er følgende: Stikk foten oppi en brødpose, og ta en våt ullsokk utenpå der. Stikk alt oppi skoen, snør igjen og gå med dem en dag. Fortrinnsvis inne, nå som det er så kaldt. Og det blir veldig ekkelt.

Jeg også, det var vel omtrent på den tiden kurven for viktigheten av image krysset den for viktigheten av komfort, og sistnevnte ble dominerende.

Så jeg har innsett at de rett og slett ikke passer på mine føtter, og at de som kan bruke dem (og sier at de bruker dem fordi de er gode ) bare er veldig, veldig heldige, og har føtter som er annerledes formet enn mine.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 12:45   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

De er jo veldig gode. Når man bare er ferdig med å gå dem inn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 13:04   #12
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Haha, ja. Spørsmålet er bare NÅR er man ferdig med å gå dem inn?! 😂
Jeg har smale føtter og smal hæl, så det er ikke sikkert de passer foten min. Men jeg bare føler at skoene passer til alt fra jeans til skjørt, og akkurat sånne sko ønsker jeg meg. Buhu.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 13:24   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Jeg trives vanligvis godt i DrMartens, og har hatt mange forskjellige opp gjennom årene. Et par av dem måtte jeg riktignok bare gi opp.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 13:30   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg også, det var vel omtrent på den tiden kurven for viktigheten av image krysset den for viktigheten av komfort, og sistnevnte ble dominerende.

Så jeg har innsett at de rett og slett ikke passer på mine føtter, og at de som kan bruke dem (og sier at de bruker dem fordi de er gode ) bare er veldig, veldig heldige, og har føtter som er annerledes formet enn mine.

Jepp, her også. Jeg ligger i tillegg midt mellom to størrelser, så det er og blir håpløst.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 13:58   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Jeg har for høy vrist, så den sømmen rett nedenfor pløsa gjør bare insanely vondt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 14:23   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Her er det "innsida" av hælen som er problemet. Akkurat der huden begynner å bli tynnere.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 14:45   #17
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Jeg fikk akkurat midt på hælene, men syns de var bittelitt store i størrelsen. Nå gikk jeg ikke med dem så de var knytt hardt - men kanskje det er trikset i første omgang?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 07:38   #18
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å gå ut Dr. Martens-sko med hælhuden i behold?

Vet ikke om det vil virke, men når vi kjøper nye skøyter baker vi skoene i ca 50 graders varme, og når skøytene har ligget i ovnen i ca 20 min tar man de på og knyter lissene så hardt man klarer og sitter med dem i minst 20 min til de er kalde. Da er de klare til bruk, og man får ikke gnagsår fordi skøyte har formen til foten.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no