Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nytelsesekteskap

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-11, 19:12   #1
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nytelsesekteskap

Er det bare meg, eller er dette en ikke-sak?

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3233779.ece

Jeg forstår liksom ikke helt hva som er problemet. So, muslimer bruker iman for å velsigne det som uten velsignelse (og med for den saks skyld ) ville være utroskap, men er dette et samfunnsproblem og noe resten av oss skal forholde oss til, slik denne fyren tydeligvis mener?

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3234028.ece

Det er mulig det bare er meg som ikke forstår problemstillingen, men for meg virker dette som stormen i det berømte vannglasset: "det finnes muslimer som har seg med hverandre utenfor ekteskapet ( )".

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 19:24   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytelsesekteskap

Vel, når muslimer slutter å kalle norske jenter for horer så kan jeg tenke at dette er en ikke-sak. Inntil det skjer så kaller jeg det for dobbeltmoral.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 19:36   #3
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytelsesekteskap

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Vel, når muslimer slutter å kalle norske jenter for horer så kan jeg tenke at dette er en ikke-sak. Inntil det skjer så kaller jeg det for dobbeltmoral.

Det var det svært så generaliserende vi var i dag da, Darth.

Dobbeltmoral er jo også en form for moral, og for de muslimene dette angår vil det jo ikke være dobbeltmoral, iom at de har fått en religiøs velsignelse av sitt forhold, som for dem vil være den o store forskjellen som gjør at de overhode ikke vil forstå at andre synes det er dobbeltmoralsk, vil jeg tro.

Jeg forstår fremdeles ikke at dette er en sak som fortjener å komme i nyhetene i det hele tatt.

På den andre siden var det vel en sak i nyheten i går om en sjømannsprest som hadde hatt bryllupssermoni med alt unntatt "jeg erklærer dere for rette ektefolk" eller hva de nå sier, for et par der han ikke var skilt. Så dette er kanskje i samme leia?

Jeg forstår ikke denne sammenlikningen som blir dratt til hallikvirksomhet, med mindre det er slik at disse "nytelsesekteakapene" er ufrivillige fra en av partenens side. Da er det selvfølgelig en SakTM. Men at to mennesker har sex og velger å få en religiøs velsignelse for at de har sex. Javel?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 19:53   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytelsesekteskap

Jeg synes dette var en ganske interressant sak i grunnen. Det er jo en måte å omgå både prostitusjonslovgivning, ekteskapslovgivning og egen religion på. Det er ikke en stor nyhetssak, men det er interressant å vite at sånt forekommer. Og slik jeg forsto det som står der, er det jo halliker inne i bildet også, et sted man kan henvende seg for å få seg en midlertidig ektefelle på reisen. Eller prostituert som man vanligvis kaller det.

Og så er det jo interressant å vite at man ikke er så ulike tross alt hva moral angår.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 20:10   #5
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytelsesekteskap

Akkurat det er sant - det er interessant å vite at vi ikke er så forskjellige når det kommer til stykket: sex er viktig for ganske mange mennesker. Og at det finnes "kontaktbyråer" der man kan komme i kontakt med andre er vel ikke nødvendigvis mer hallikvirksomhet enn vanlige dating-byråer (skrives det sånn??).

Altså det er jo en et interessant sosialt fenomen, men så lenge det er snakk om frivillighet fra de involvertes side, så ser jeg ikke helt problemet med det. Altså sånn lovmessig. Det moralske kan man selvfølgelig diskutere ut fra rådende samfunnsnormer.

Men å være elsker(innen) til en eller annen er vel neppe ulovlig etter Norges lover, uansett hvordan man vrir på det?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 20:17   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytelsesekteskap

Å kjøpe sex er ikke lov i Norge selv om det er frivillig fra den som selger. Og hallikvirksomhet er ikke lovlig. Her var det jo snakk om en distribitør/datingbyrå/hallik, og betaling for tjenesten i form av penger. Vanlig dating innebærer stort sett ikke betaling for tjenestene.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 20:28   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytelsesekteskap

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Å kjøpe sex er ikke lov i Norge selv om det er frivillig fra den som selger. Og hallikvirksomhet er ikke lovlig. Her var det jo snakk om en distribitør/datingbyrå/hallik, og betaling for tjenesten i form av penger. Vanlig dating innebærer stort sett ikke betaling for tjenestene.

Jeg må innrømme at jeg ikke leste så nøye at jeg så at man tok betalt for å formidle tjenesten. Jeg trodde det var snakk om et opplegg lik datingbyråer man har, hvor jeg også antar at man betaler et beløp for å stå i databasen - eller er slike datingbyråer gratis ( :avslører at jeg har vært lykkelig i et forhold siden lenge før slike tjenester ble så vanlige som jeg opplever at de er i dag: ).

Det er selvfølgelig et problem om det er sånn at bakmenn tjener gode penger på dette, og i det øyeblikket så skjer er det selvfølgelig også en viss fare for at det blir en form for menneskehandel og mindre frivillighet enn om man bare hadde et register man betalte en slant for å være medlem av, og så ble man kontaktet av hvem-det-nå-var som fant en interessant.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 23:06   #8
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytelsesekteskap

Interessant var det i alle fall. I serien "ikke saa forskjellige som none liker aa tro"...

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no