Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Båtflyktninger i Middelhavet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-15, 17:15   #21
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Nå ser det ut til at regjeringen har bestemt seg for å sende skip, så da blir det et norsk bidrag også på den fronten. Jeg synes det er et viktig signal å gjøre det samtidig som man også må jobbe mer langsiktig, selvsagt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 17:36   #22
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.113
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Nå ser det ut til at regjeringen har bestemt seg for å sende skip, så da blir det et norsk bidrag også på den fronten. Jeg synes det er et viktig signal å gjøre det samtidig som man også må jobbe mer langsiktig, selvsagt.


Synlige ting er ofte mer sexy enn feks forebygging og infrastruktur. Jf. bistandsdebatter der flere ofte vil støtte bygging av skoler fremfor vann- og avløpssystemer eller god systematikk for avholdelse av valg.

Men absolutt flott at Norge bidrar inn.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 17:56   #23
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Joda, jeg vet at bistandspolitikken er kompleks, men i dette tilfellet var det mer snakk om akutt/langsiktig enn sexy/usexy, mener jeg.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 19:24   #24
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Jeg fant en god artikkel fra i fjor som belyser flere sider av saken, både antall båtflyktninger, rutiner, bakgrunnen til de som kommer og mye mer:
http://www.thestar.com/news/world/20...terranean.html

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 10:31   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Jeg skjønner ikke at man ikke blir opprørt og moralsk indignert over dette. For førti år siden plukket vi opp vietnamesiske båtflyktninger, en historie Norge skryter av i dag. Nå er vi rikere og mer ressursterke enn da, og vegrer oss for å redde dem som drukner rett utenfor døra vår. Fy søren.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har ikke lest konteksten der dette ble sagt. Men dette var i høyeste grad også et velkjent problem for 10 år siden - så politisk sett er det mange som har sett det an - og bidratt og oversett, alt ettersom hvordan man ser på det.

Tror du jeg bare blir opprørt fordi det er en blåblå-regjerning som "ser det an"? Jeg hadde vært like rasende uansett, det skal jeg love deg. Jeg syns det er uanstendig, rett og slett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 10:49   #26
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Skal vi åpne grensene mere så må det og satses på at vi har et godt nok "apparat" som kan ta imot dem. Dette er traumatiserte mennesker som må få den rette helsehjelpen og andre typer oppfølging.


Ja du kan jo si det, og jeg kan ideelt sett være enig med deg, men hvordan er forholdene de kommer til i Hellas og Italia? Situasjonen er akutt. Men ja, vi har råd til å satse på et godt apparat.

Jeg blir dårlig her vi sitter i vår lille boble i Norge, verdens beste land å bo i. Vi må ned i standard så vi kan romme flere. Det svir.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 10:55   #27
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Jeg var desverre innom et kommentarfelt i morgentimene i dag.
Hvor i alle verden er det blitt av empatien til det norske folk?
Jeg blir sjokkert. Her ser man bilder og tekst som omhandler desperate mennesker, og uskyldige barn som risikerer og mister livet for å komme til det lille helvetet de skal igjennom for kanskje å vinne i lotteriet det er for å få bli eller ikke. Og så sitter det nordmenn her og sutrer over at pengene ikke blir brukt her i stedet? Når sist følte en nordmann så stor nød at h*n var villig til å ofre livet for å kanskje få startet nytt liv et sted?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 10:57   #28
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Når sist følte en nordmann så stor nød at h*n var villig til å ofre livet for å kanskje få startet nytt liv et sted?

Jeg tror ikke vi evner å ta det inn over oss engang, å måtte gjøre noe sånt.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 11:05   #29
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.113
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner ikke at man ikke blir opprørt og moralsk indignert over dette. For førti år siden plukket vi opp vietnamesiske båtflyktninger, en historie Norge skryter av i dag. Nå er vi rikere og mer ressursterke enn da, og vegrer oss for å redde dem som drukner rett utenfor døra vår. Fy søren.


Tror du jeg bare blir opprørt fordi det er en blåblå-regjerning som "ser det an"? Jeg hadde vært like rasende uansett, det skal jeg love deg. Jeg syns det er uanstendig, rett og slett.

Nei jeg tror ikke du mener det. Jeg skrev det bare så alle skal se at dette har alle partiene latt skure og gå. Og vi også.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 11:11   #30
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Det er ikke SÅ lenge siden dette var oss. Kanskje ikke i slike mengder, men dog. Vi flyktet til England og Sverige under krigen. Og før det var det veldig mange som reiste til ut for å søke lykken, da alternativet her hjemme var uendelig fattigdom.

Det er ikke en enkel problemstilling, men det er totalt uakseptabelt at vi ser på at mennesker drukner. Det bør være overordnet. Og det er totalt uakseptabelt at vi lar Italia, Spania, Hellas og Tyrkia bli sittende med problemet, mens vi ligger her og gulper olje og mesker oss.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 12:53   #31
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Ja du kan jo si det, og jeg kan ideelt sett være enig med deg, men hvordan er forholdene de kommer til i Hellas og Italia? Situasjonen er akutt. Men ja, vi har råd til å satse på et godt apparat.

Jeg blir dårlig her vi sitter i vår lille boble i Norge, verdens beste land å bo i. Vi må ned i standard så vi kan romme flere. Det svir.

Forholdene er forferdelige iallefall i Hellas i følge min venn som bor der.
Flyktningene er stuet sammen tett i tett. Det er så ekstremt mange som kommer dit at Hellas har ikke kapasitetet eller økonom, men de gjør iallefall det de kan. Det gjør ikke vi.

Mulig du misforsto det jeg skrev sist. Jeg mener jo ikke at vi skal vente med å ta imot før vi har alt på plass. Her er det jo snakk om mennesker i nød. De kan ikke vente.
Men jeg tror at med vilje og penger så vil et skikkelig mottaktsapparat stå fort klart.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 12:56   #32
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Ja, jeg ville bare fremheve at vi ikke kan sitte og si at vi må ha forholdene klare, når situasjonen er som den er. Vi må nesten gjøre forholdene klare mens vi tar i mot. Det er jo sånn det skjer uansett, vi gjør ikke noe før vi må. Men jeg skjønte ikke det slik at du ønsker å vente med å hjelpe altså.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 13:00   #33
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner ikke at man ikke blir opprørt og moralsk indignert over dette. For førti år siden plukket vi opp vietnamesiske båtflyktninger, en historie Norge skryter av i dag. Nå er vi rikere og mer ressursterke enn da, og vegrer oss for å redde dem som drukner rett utenfor døra vår. Fy søren.
.


Min far seilte som kaptein på den tiden, og var selv med å reddet vietnamesiske båtflyktninger.
Tror det var slik at ble de reddet av et norsk skip så kom de senere til Norge. Mulig jeg husker feil.
Det var også båter som ignorerte og dro forbi. Sier ikke at de var norske. Da slapp de å få et "problem"

De som kom til Norge ble fort integrert og de fleste har iallefall klart seg bra.
Kan huske i et boligfelt her utenfor byen hvor det bosatte seg mange at noen kastet rask utenfor vinduet. De var rett og slett ikke vant til at her brukte vi søppelbøtter.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 13:01   #34
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Ja, jeg ville bare fremheve at vi ikke kan sitte og si at vi må ha forholdene klare, når situasjonen er som den er. Vi må nesten gjøre forholdene klare mens vi tar i mot. Det er jo sånn det skjer uansett, vi gjør ikke noe før vi må. Men jeg skjønte ikke det slik at du ønsker å vente med å hjelpe altså.

Enig med deg. Dette er jo snakk om mennesker i nød. Vi kan ikke vente til i august. Vi må handle nå.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 13:09   #35
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Fant dette om de vietnamesiske båtflyktningene og i følge mange som ble reddet så så de båter som bare dro forbi
http://www.takknorge.no/bakgrunnstoff/bakgrunn.pdf

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 21:11   #36
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Leger uten grenser skal sende en båt til Middelhavet i begynnelsen av mai: http://www.legerutengrenser.no/Aktue...-i-Middelhavet

For de som kunne tenke seg å delta aktivt står det info om feltarbeid her, og hvis man ikke ennå er blitt giver så står kontonummer o.l. lengre ned på siden: http://www.legerutengrenser.no/Jobb-...i-feltarbeider

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 21:18   #37
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg var desverre innom et kommentarfelt i morgentimene i dag.
Hvor i alle verden er det blitt av empatien til det norske folk?
Jeg blir sjokkert. Her ser man bilder og tekst som omhandler desperate mennesker, og uskyldige barn som risikerer og mister livet for å komme til det lille helvetet de skal igjennom for kanskje å vinne i lotteriet det er for å få bli eller ikke. Og så sitter det nordmenn her og sutrer over at pengene ikke blir brukt her i stedet? Når sist følte en nordmann så stor nød at h*n var villig til å ofre livet for å kanskje få startet nytt liv et sted?

Jeg klarte ikke la være kommentere i dag kjente jeg.
«Vi får hjelpe de der de er» går igjen. Vel. NÅ er de på havet, og mange drukner. Da får vi hjelpe de der da. I denne situasjonen. Klart det må langsiktige planer til, men det går ikke an å «se an» dette akkurat nå. Det må jammen meg være med en bismak å sitte på stranda i Rhodos nå, som turist.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 21:31   #38
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Dette har fått veldig stor oppmerksomhet de siste dagene og folk engasjerer seg. Det er bra. Samtidig synes jeg noe av den mest uttalte kritikken av regjeringen blir litt rar sett i lys av at dette har vært et kjempeproblem gjennom mange år. Et problem som noen har forsøkt å rope høyt om, men som ingen har hørt før det blir brettet ut i media. Ikke misforstå. Det er på sin plass med høylydt kritikk av regjering. Det er også på sin plass å kritisere kyniske avisskribenter, men hva med oss selv? Hva pokker har vi gjort for å påvirke opinionen med tanke på dette problemet? Det er jo ikke det at vi ikke har visst. Det er ikke fordi vi ikke vet at vi ikke kjemper det vi kan for mennesker i Syria heller.
Mennesker har druknet i hundretall i Middelhavet i mange år. Forholdene på lampedusa vet vi også mye om.
Og så tenker jeg at vi kanskje må spørre oss selv om det kan være en løsning å redusere litt på standarder med tanke på å motta flyktninger her til lands. Hva med å anlegge leir utenfor Gardermoen? Vi kan lage bedre forhold enn det folk lever under i Tyrkia og Libanon og vi kan ta i mot mange. Vil vi klare å leve med flyktningeleirer i våre nabolag eller er det mindre ubehagelig at de er i Tyrkia, Italia og Hellas? Det vi vet er at flyktningesreømmen er økende og at det er begrensninger på hva man kan gjøre lokalt mange steder.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 21:55   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Jeg klarer ikke helt å se det konstruktive i å - når folkeopinionen ENDELIG brøler litt høylydt at "dette går ikke an!" - klage over at "men dere har jo ikke giddet å bry dere før!"

Ja, det må grusomme bilder og nære reportasjer til for at tragedier skal få fortjent oppmerksomhet, spesielt i en tid hvor det ikke går en dag uten nye, forferdelige reportasjer fra over alt i verden. Det er ikke bra. Men gjør nå ikke slik at terskelen for å si i fra bli enda høyere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 21:56   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.113
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båtflyktninger i Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg klarer ikke helt å se det konstruktive i å - når folkeopinionen ENDELIG brøler litt høylydt at "dette går ikke an!" - klage over at "men dere har jo ikke giddet å bry dere før!"

Ja, det må grusomme bilder og nære reportasjer til for at tragedier skal få fortjent oppmerksomhet, spesielt i en tid hvor det ikke går en dag uten nye, forferdelige reportasjer fra over alt i verden. Det er ikke bra. Men gjør nå ikke terskelen for å si i fra bli enda høyere.


Selvsagt ikke, men det er noe med argumentasjonen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no