Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-15, 17:29   #1
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Sint!

Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Lego friends har fått sin andel kritikk, denne gangen fortjener de etter min mening en god del mer. De har laget et legosett med det fly. Det har tre figurer:

Stephanie - passasjeren
Sandra - flyvertinnen
David - piloten

Klart man ikke kan lage et legosett der David er flyvert og Sandra er pilot... Eller med bare jentefigurer, slik de pleier å gjøre.

http://www.amazon.co.uk/Lego-Friends.../dp/B00Y8XZUX2

https://twitter.com/loveitloveit/sta...12939179974656

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 17:32   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Nei, det går jo ikke an.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 17:38   #3
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Hvis de ellers alltid bare har jentefigurer så er det jo helt fjernt.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 17:46   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Lego Friends irriterer meg helt grenseløst. Vi har det i hus likevel, for guttungen ønska seg det mer enn noe annet i verden, og jeg tenker at det å nekte ham "jenteleker" er mer uheldig enn signalene lekene gir om at jenter må ha rosa klosser og figurer med miniskjørt for å kunne leke konstruksjonslek. For det tenker jo ikke han over. Ennå.Jeg kjenner jeg hadde syntes det var verre å kjøpe det om det var døtre jeg hadde... Da hadde jeg nok kommentert figurene overfor ungen enda tidligere enn nå, for han kommer til å få høre hva jeg synes om dem og hvorfor. Pr. nå er jeg mer opptatt av å forsikre ham om at iskremkiosker og veterinærkontor ikke er forbeholdt jenter.

Det settet der gjorde ikke akkurat at jeg fikk lyst på mer lilla Lego. Hvor vanskelig kan det være å spa opp en kvinnelig pilot, da? Og hvem i all verden er det som sitter og designer de greiene, de er jo ikke med i det hele tatt? 2015, folkens!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 17:50   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Pleier de å ha bare jentefigurer? Da er det jo i det minste bra at de endelig har en guttefigur?
Jeg er veldig, veldig enig i at leker bør bli sånn at de ikke er for jenter eller for gutter. Men jeg syns ikke nødvendigvis at en pilot MÅ være jente for å lære barna at jenter også kan være piloter. Det burde kanskje heller vært med to piloter? En jente og en gutt? Eller to kabinansatte?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 17:53   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Og piloten så da ikke så mannemann ut heller da? Jeg kunne glatt lekt at det der var en jentepilot. For man må vel ikke ha skjørt og blomst i håret bare fordi man er jente?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 17:54   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Pleier de å ha bare jentefigurer? Da er det jo i det minste bra at de endelig har en guttefigur?
Jeg er veldig, veldig enig i at leker bør bli sånn at de ikke er for jenter eller for gutter. Men jeg syns ikke nødvendigvis at en pilot MÅ være jente for å lære barna at jenter også kan være piloter. Det burde kanskje heller vært med to piloter? En jente og en gutt? Eller to kabinansatte?

Det er alltid jentefigurer. Og det er veldig påfallende at akkurat piloten er gutt, det er ikke tilfeldig. Om de absolutt skal introdusere et hankjønn, så kunne de latt ham være passasjeren - da hadde de i det minste vist at de kan tenke litt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 17:56   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Og piloten så da ikke så mannemann ut heller da? Jeg kunne glatt lekt at det der var en jentepilot. For man må vel ikke ha skjørt og blomst i håret bare fordi man er jente?

Det er vel ikke så mange jenter som heter David?

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 17:57   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Hæ? Lego, da. Jeg har egentlig vært relativt avslappet med Friends-legoen, siden Mini elsker den intenst. Men denne esken får hun ikke. Med mindre David blir til Daniella i neste versjon. Og jeg vurderer egentlig å boikotte resten også, med en forklaring på hvorfor jeg boikotter.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 18:00   #10
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det er vel ikke så mange jenter som heter David?

Han MÅ vel ikke hete David?

Poenget mitt er ikke nødvendigvis at jeg er uenig. For det er jeg ikke. Men jeg er litt sånn at jeg ikke skjønner hvorfor mennesker må være besatt med kvinner i slike leker for å være godkjent på en måte. I en ideell verden ville det vært en 50/50- fordeling......

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 18:07   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Han MÅ vel ikke hete David?

Poenget mitt er ikke nødvendigvis at jeg er uenig. For det er jeg ikke. Men jeg er litt sånn at jeg ikke skjønner hvorfor mennesker må være besatt med kvinner i slike leker for å være godkjent på en måte. I en ideell verden ville det vært en 50/50- fordeling......

Jeg skulle jo også ønske at Lego Friends kom med guttefigurer. Jeg synes bare det er urteit av Lego å introdusere dem i akkurat dette settet. Han kunne jobba i iskremkiosken eller slanga seg i svømmebasseng eller hva annet de nå driver med, de stakkars figurene. Det er teit å la akkurat piloten være hankjønn. Og det er som sagt garantert ikke tilfeldig. Med andre ord teit.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 19:23   #12
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg skulle jo også ønske at Lego Friends kom med guttefigurer. Jeg synes bare det er urteit av Lego å introdusere dem i akkurat dette settet. Han kunne jobba i iskremkiosken eller slanga seg i svømmebasseng eller hva annet de nå driver med, de stakkars figurene. Det er teit å la akkurat piloten være hankjønn. Og det er som sagt garantert ikke tilfeldig. Med andre ord teit.

Det er ingen gutter i hesteklubb-settene. Det er ingen gutter i settene der jentene skal ut og svømme med delfiner. Det er ingen gutter i settene med iskremkiosker eller dyreklinikker.

Jeg har vært temmelig avslappet til Lego Friends, og heller brukt forbrukermakta mi på å stemme fram de settene der jentene gjør kule ting, som å bygge trehytte. Men dette stuntet blir bare FOR dumt. Som Matilda sier over; kjempebra med guttefigurer, men kan man ikke i det minster introdusere dem i en setting som ikke er helt ute på viddene kjønnsstereotypisk?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 19:42   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Stesnuppa har i hvert fall Legofriends-sett med noen gutter, for hun har to gutter og to jenter hun pleier å leke at er kjærester. Den ene kommer fra dette settet.

Men jeg er helt enig i at dette er teit. Jeg misliker Friends-serien av mange grunner.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 19:42   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Synes det er veldig viktig å reagere på ting som dette, faktisk. Og jeg reagerer!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 19:43   #15
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Fikk jeg sagt at det er teit? Ser jeg kunne korrekturlest innlegget over en gang eller tre. Bra det er noen som har tid til å skrive skikkelige innlegg, og ikke bare mens de gjør fire andre ting samtidig. Gajamor sier det fint.

Lego har allerede fått mye kritikk for å kjønnssegmentere produktene sine, det kan de ikke ha unngått å få med seg. Det kan ikke bety annet enn at de gir figurene kjønnsstereotypiske roller med vilje. Jeg synes det er problematisk.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 04-06-15 kl 20:09. Årsak: Skrivefeil
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 21:14   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Stesnuppa har i hvert fall Legofriends-sett med noen gutter, for hun har to gutter og to jenter hun pleier å leke at er kjærester. Den ene kommer fra dette settet.

Men jeg er helt enig i at dette er teit. Jeg misliker Friends-serien av mange grunner.

Sitat:

Andrew styrer båten og tar jentene med på en tur rundt Lighthouse Island!

Anderw er jo captain.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 22:20   #17
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Dette er jo helt på viddene! Les teksten fra settet om delfinsafari:

Sett kurs for det åpne havet med Mia, Maya og Andrew i delfinsafari-settet. Andrew styrer båten og tar jentene med på en tur rundt Lighthouse Island! Når du har funnet det perfekte stedet for svømming, kan du skli i full fart ned vannsklien eller stå på vannski med vannskuteren! Nyt solen på en sjeselong, eller let etter delfiner med sonaren! Senere kan du dekke på piknik-bordet med snacks eller lage deilige fruktdrinker i snackbaren! Når solen går ned, kan du åpne opp båten for å leke videre innvendig. Mia og Maya dusjer og gjør seg klare til fest på kapteinens dekk. Og etter å ha slappet av i stuen på nederste dekk, er det på tide for vennene i LEGO® Friends å krype oppi sine koselige senger. Inneholder minidukkefigurer av Mia, Maya og Andrew.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 22:25   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Poenget mitt er ikke nødvendigvis at jeg er uenig. For det er jeg ikke. Men jeg er litt sånn at jeg ikke skjønner hvorfor mennesker må være besatt med kvinner i slike leker for å være godkjent på en måte. I en ideell verden ville det vært en 50/50- fordeling......

Grunnen til at man er "besatt" som du så sjamerende kaller det å være opptatt av likestilling, er fordi det så godt som aldri er det i legosettene. De opprettholder kjønnsrollemønstre, som gjør at gutter og jenter helt fra de er bitte, bitte små lærer at kapteien er en mann, og de kabinansatte er kvinner. Menn er ledere, kvinner er ansatte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 22:34   #19
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Nå har jeg sett gjennom Lego sine beskrivelser og bilder. Heldigvis er det mange tøffe jenter også! Jenter som kjører helikopter, vannskuter mm. Men! Det er ingen gutter som pyntet seg, shopper, driver omsorg eller lignende. Teit og gammeldags av Lego!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 22:36   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego Friends: jenter kan ikke fly?

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Nå har jeg sett gjennom Lego sine beskrivelser og bilder. Heldigvis er det mange tøffe jenter også! Jenter som kjører helikopter, vannskuter mm. Men! Det er ingen gutter som pyntet seg, shopper, driver omsorg eller lignende. Teit og gammeldags av Lego!

Nei, det virker som det er en lengre vei å gå, å vise menn i tradisjonelle kvinnesituasjoner som innebærer omsorg, omsorg eller bli ledet av en kvinne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no