Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Må man ha glattetang? Har du det?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-16, 15:07   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Har, men vet ikke hvor den er.
Har ganske glatt hår fra hår, så glatt at selv permanent renner ut i løpet av en uke. :true story:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 15:08   #22
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg har ikke. Hadde aldri orket å bruke tid med den uansett. :selvinnsikt:

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 15:15   #23
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Hvordan krøller man med rettetang?

Jeg har krøller. Og en arvet rettetang. Jeg bruker den innimellom hvis jeg skal på fest. Og det ikke er regn, tåke eller snø den dagen. For om det er det, er alle forsøk på retting fullstendig bortkastet.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 15:17   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Hvordan krøller man med rettetang?

Jeg har krøller. Og en arvet rettetang. Jeg bruker den innimellom hvis jeg skal på fest. Og det ikke er regn, tåke eller snø den dagen. For om det er det, er alle forsøk på retting fullstendig bortkastet.

Du finner talløse tutorials på youtube. Det enkleste er å vi den minst 90 grader når håret er klemt inni, slik at "sprekken" som håret ligger i er vinkelrett på retningen du drar den i.

Det blir litt som å krølle gavebånd.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 16:08   #25
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg har, og jeg ha. Jeg bruker den nesten hver dag for å gjøre det mulig for meg å komme inn dører uten å gå sidelengs. Jeg har ikke tid til å glatte så lenge at jeg får glatt hår, men noen minutters glatting på morgenen gjør at håret blir litt mindre voldsomt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 16:59   #26
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg har ikke, men begge døtrene mine har ghd-tang, og jeg får låne om jeg er snill.
Jeg låner så og si aldri, jeg er litt for rufsete til å ha glatt hår.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 17:41   #27
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Ha-ha, nei, har ingenting til håret - ikke krølltang, ikke hårprodukter, ikke føner. Jeg gir vel rett og slett beng i alt som heter hår.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 17:53   #28
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg har, og jeg har veldig glatt og rett hår. Jeg bruker den til å glatte ut "frizz", og til å få endene til å peke innover i stedet for en side innover og en annen utover.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 17:57   #29
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Har, og bruker nesten hver dag. Det får det frizzy håret mitt til å se ut som vanlig hår.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 18:09   #30
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jepp, jeg har og bruker periodevis daglig. Jeg har hår med en del fall og det er ikke alltid jeg føler at fallet/krøllene liksom spiller på lag med meg. Da er det perfekt å rette det ut i stedet.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 18:10   #31
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Rettetanga bruker jeg sjelden, krøllstaven bruker jeg litt mer. Jeg er ikke særlig god til å få fine krøller med rettetang, de blir litt kantete på en måte.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 18:14   #32
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Har, brukes hver dag. Har krøller - vil ikke ha krøller.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 18:22   #33
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg hadde,men det var visst xen som fikk den i skilsmisseoppgjøret, lurer på hvorfor, fyren et jo skallet.

Jeg har krøller, og gidder ikke styre så mye med det håret.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 18:24   #34
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg hadde,men det var visst xen som fikk den i skilsmisseoppgjøret, lurer på hvorfor, fyren et jo skallet.

Nå lo jeg høyt her.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 18:36   #35
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

fantastisk, polarjenta.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 18:38   #36
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ha-ha, nei, har ingenting til håret - ikke krølltang, ikke hårprodukter, ikke føner. Jeg gir vel rett og slett beng i alt som heter hår.


Jepp, akkurat sånn er det. Det meste er morsommere å bruke tid på enn hårstyling.


Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg hadde,men det var visst xen som fikk den i skilsmisseoppgjøret, lurer på hvorfor, fyren et jo skallet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 18:44   #37
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Nei, eg har ikkje glattetang. Mitt hår blir satt i hårstrikk uansett. Eg har det aldri laust. Jentungen har glattetang. Ho rettar håret jamnleg. Eg er jålelatsabb som stort sett ikkje gidder å bruke tid på å pynte meg meir enn hår i strikk og maskara og til nød lipgloss.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 18:45   #38
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Nei. Jeg gidder ikke børste håret mitt en gang, så jeg har innsett at alle former for styling-utstyr er bortkastet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 23:23   #39
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg mener det må slite mer på håret å krølle det med glattetang fremfor krølltang. Å dra det på den måten er jo ikke sånn dritbra for håret.


Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg hadde,men det var visst xen som fikk den i skilsmisseoppgjøret, lurer på hvorfor, fyren et jo skallet.

Jeg har krøller, og gidder ikke styre så mye med det håret.

Det er mannen som vet å velge sine kamper, det!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 23:47   #40
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Ja, med den lengden jeg har på håret nå, så blir håret bare et eneste stort fluff. 30 sek med tanga så er det litt mer under kontroll, ihvertfall. Tanga ligger alltid framme, ellers verken husker eller gidder jeg glatte.

På tide å gro ut litt mer hår, kanskje?


Sist redigert av Timar : 26-09-16 kl 09:18.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no