Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken babycall anbefaler du?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-11, 20:45   #1
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Hvilken babycall anbefaler du?

som ikke naboen tar inn

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:19   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Vi har bl.a. Philips Avent SCD530, og har vært veldig fornøyde med den til nå. Den viser temperaturen i rommet (genialt når vi også bruker den når barna sover ute i vogna og da kan beregne påkledning litt bedre - vi var nemlig så uheldige at Tuppa gnagde av antennen med temperaturmåleren så den funksjonen virker ikke hos oss lenger og det var først da jeg merket hvor stort utbytte vi hadde av den funksjonen), i tillegg til at den også har 5 vuggeviser som man kan spille av for barnet (kan styres av både foreldreenheten, men også senderen). Man har også mulighet for å prate til barnet, og det har vi hatt bruk for av og til om jeg ikke har kunnet komme når de gir beskjed om at de er våkne.

Den har DECT-funksjon som gjør at den kun tar inn den foreldreenheten som dere har. Ulempen med dette er at den medfører økt stråling, men jeg leste en gang noe om at styrken på denne strålingen er rimelig finslig sammenlignet med alt annet som sender ut stråler så dette var ikke noe å henge seg for mye opp i. Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men det var uavhengig av produsent/leverandør i alle fall. Den er uansett godkjent for salg så sånn sett bør den være relativt safe, selv om det ikke alltid er en selvfølge.

Har også denne her videocallen til Super Nova (eller hva den heter), og den er vi meget misfornøyde med. Den kobler seg ut i hytt og vær, og foreldreenheten gir kun et eller to pip før den lader seg helt ut så denne er vi ikke trygg på (den er vel heller ikke DECT-kodet, om jeg husker riktig).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:22   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Jeg er veldig fornøyd med Super Nova Digital. Vi kan ikke ha DECT-babycall, for vi bruker den nær barnet, f eks. på vognen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:24   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.789
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er veldig fornøyd med Super Nova Digital. Vi kan ikke ha DECT-babycall, for vi bruker den nær barnet, f eks. på vognen.

Denne har vi også, og er veldig fornøyde med den. Vi bruker den også i vognen.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 22:26   #5
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Vi har super nova, og den tror jeg hele nabolaget også har for jeg har full kontroll på hvem som sover når og på hvilken kanal

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 22:29   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Vi har supernova. Og man må jobbe litt for å ikke ta inn en eller annen nabo fordi det bor 50 unger på en liten gatestubb her og det er rimelig mange supernovaer i omløp. Men den fungerer utmerket og stråler lite.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 23:47   #7
eintesnart?
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 57
eintesnart? har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Vi har babycall fra doro. Den modellen med to foreldreenheter, og vi er kjempefornøyd! Den har over 200 kanaler å velge mellom, så det er lett å finne en som ikke tar inn "hele" nabolaget.

__________________
eintesnart?
eintesnart? er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 11:09   #8
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av eintesnart?, her.

Vi har babycall fra doro. Den modellen med to foreldreenheter, og vi er kjempefornøyd! Den har over 200 kanaler å velge mellom, så det er lett å finne en som ikke tar inn "hele" nabolaget.

Det hørtes veldig greit ut

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 11:16   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Vi har denne: http://www.kidsandcare.no/index.cfm?...2&b_kid=490229

Er veldig fornøyd med den. Den tar ikke inn naboene, siden den kun tar inn seg selv slik jeg har forstått det.
Man kan snakke til barnet, og det er nattlys på babydelen.

Jeg ser dette er en med Dect som Niobe nevner.
Er det stråling du tenker på da Niobe? Hva er det med dect?
Vi hender vi har den på vogna vi altså, men som regel sover snuppa inne nå, og da står babycallen på den andre siden av rommet.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 12:06   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

http://m.dinside.no/792036/farlig-straaling-av-babycall

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 13:46   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Takk Niobe. Interessant lesning. Men heldigvis da, så er vi stort sett på trygg grunn ser jeg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 14:46   #12
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av eintesnart?, her.

Vi har babycall fra doro. Den modellen med to foreldreenheter, og vi er kjempefornøyd! Den har over 200 kanaler å velge mellom, så det er lett å finne en som ikke tar inn "hele" nabolaget.

Den har vi også, den er vi VELDIG fornøyd med!
Kjekt med to foreldre-enheter også. Samt MANGE kanaler.
Den har også UTROLIG god rekkevidde!! Selv om man ikke går så langt da.
Vi bruker den ofte om sommeren, da sitter vi stadig på verandaen til naboen på kvelden, etter at ungene er lagt. Godt å vite at man hører dem. Da har vi en enhet hos snuppa og en hos mellomste. Kjekt!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:23   #13
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Men jeg syns det er helt greit å unngå naboer, det jeg ikke vil er at nysgjerrige naboer skal ta inn oss ...

Er det noen måte å sikre seg fra dette på da? Er det isåfall DECT man må ha?

Jeg tror vi kun kommer til å bruke den på soverom, da dette blir ganske langt unna stue/kjøkken.

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:25   #14
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Tusen takk for alle gode råd forresten . Skal sette meg ned å sjekke ut alle disse skikkelig i kveld, etter leggetid

Men det er vel uansett bare den enheten barnet har man tar inn, ikke sant? Jeg kommer til å bli paranoid og ikke tørre ha sex med den babycallen på soverommet hvis det er en fare for at naboene hører oss

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 22:04   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Anbefaler SuperNova, - som vanlig.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 22:10   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Tusen takk for alle gode råd forresten . Skal sette meg ned å sjekke ut alle disse skikkelig i kveld, etter leggetid

Men det er vel uansett bare den enheten barnet har man tar inn, ikke sant? Jeg kommer til å bli paranoid og ikke tørre ha sex med den babycallen på soverommet hvis det er en fare for at naboene hører oss

Det kommer an på om du har sex på samme rom som babyen sover. Ja, det er bare babyenheten som sender.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 18:52   #17
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Vi har Prima Nova...
http://novababy.com/NO/PrimaNOVA.asp

Den er enkel, men har fungert ypperlig. Svært god batteri levetid.

Grunnen til at vi kjøpte Prima og ikke Super Nova var at dem var tom i butikken når vi kjøpte.
Skulle jeg kjøpt igjen ville jeg nok prøvd Super Novaen fordi den har litt flere fancy funksjoner.

Og jeg kan ikke fatte at noen vil ha den avent møkka klumpen...
For det første er batteriet på min søsters avent babycall (toppmodellen) ræva, og den klumpen du må putte i vogna er latterlig stor.
Det eneste positive med Avent'en for dem er at når 10 åringen legger seg i bobilen når dem er på sommerferie og sitter inne i et hus så kan dem både høre hva han sier og har muligheten til å prate til han med "foreldre-enheten".

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 20:21   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken babycall anbefaler du?

Ja, mitt hovedankepunkt mot Avent'en er den digre babydelen. Den er ikke bare å klipse på vogna, liksom.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no